Οι γιαπωνέζοι είναι πάντα μεθοδικοί και προσεκτικοί στις κινήσεις τους. Όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε μια αλλαγή ξέρουν εκ των προτέρων ότι οι πιθανότητες να κάνουν λάθος είναι ελάχιστες.
Στην προκειμένη περίπτωση πήραν το τελευταίο σχεδιαστικά Yaris και του «φόρεσαν» έναν νέο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 VVT-iE που αποδίδει 111 ίππους με ροπή 136 Nm.
Όταν κυκλοφόρησε το Yaris με το μεγαλύτερο κινητήρα δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να πουν ότι οι « Τογιοτέοι» της Ιαπωνίας έκαναν λάθος.
Τελικά αποδείχθηκε ότι αυτοί έκαναν λάθος. Γιατί υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών που θέλει μικρά σε διαστάσεις αυτοκίνητα αλλά με δυνατούς κινητήρες που να μην σέρνονται στο δρόμο.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Toyota Yaris 1.5 VVT-iE που όπως είπα στην αρχή οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές του πετυχημένου Yaris δεν άλλαξαν. Άλλωστε δεν υπήρχε λόγος να γίνει.
Οι σχεδιαστές έβαλαν μερικές πινελιές αρχικά στη μάσκα. Τώρα έγινε πιο πλατιά διατηρώντας το σχήμα «Χ» . Ακόμη μεγάλωσαν τους εμπρός προβολείς με τα ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας. ‘Άλλαξαν και λίγο τα φωτιστικά σώματα πίσω καθώς επίσης αλλαγές έκαναν τόσο στον προφυλακτήρα όσο και στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Όλα αυτά βέβαια, για μια τόσο μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, θεωρούνται λεπτομέρειες. Σ αυτό που έδωσαν μεγάλη βαρύτητα και έριξαν και τους προβολείς δημοσιότητας είναι ο νέος βενζινοκινητήρας. Είναι ο κρυφός άσος που το φανερώνουν την τελευταία στιγμή.
Ο νέος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας τεχνολογίας Euro 6 W, των 1.5 λίτρων VVT-iE που αποδίδει 111 ίππους (ροπή136 Nm), έχει τελική 175 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 11’’ από 0-100 χλμ./ώρα. Δεν θα πω ότι είναι εντυπωσιακή η επιτάχυνση αν το συγκρίνουμε με κάποιον άλλον κινητήρα τούρμπο του ανταγωνισμού.
Ωστόσο οι γιαπωνέζοι θεωρούν ότι είναι αξιοπρεπέστατες οι επιδόσεις για ατμοσφαιρικό κινητήρα που έχει καλή γραμμική λειτουργία. Στο δρόμο το νέο Yaris λειτουργεί και αποδίδει καλύτερα στις μεσαίες στροφές. Όσο πατάς το γκάζι τόσο κινείται πιο σβέλτα αλλά ταυτόχρονα γίνεται πιο έντονος ο ήχος.
Στον ανοικτό δρόμο το αυτοκίνητο δεν τρομάζει αφού πατάει σταθερά και έχει καλή κύλιση. Ο οδηγός μπορεί να πει ότι ο λεβιές του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου έχει κάπως σκληρή. αίσθηση. Όμως θα ενθουσιασθεί με τα ακριβέστατα κουμπώματα.
Στην κίνηση, τα αισθητήρια που έχει το Yaris -αρκετές φορές μας σήμαναν συναγερμό άλλοτε για εμπόδιο και άλλοτε για να φρενάρουμε. Υπάρχει πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό το πακέτο ασφαλείας “Toyota Safety Sense”.
Με το πρόγραμμα προνομίων αγοράς Toyota Plus+ προσφέρονται πρωτοποριακές τεχνολογίες. Με λίγα περισσότερα ευρώ κάνετε το αυτοκίνητό σας ασφαλέστερο και γλυτώνετε από τα ατυχήματα στο δρόμο που γίνονται χωρίς λόγο. Αυτού του είδους τα ατυχήματα οι Γιαπωνέζοι θέλουν να τα εκμηδενίσουν. Πρωτοποριακό είναι και το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας στον Standard εξοπλισμό.
Οι επιστήμονες που ασχολούνται με την ασφάλεια μελέτησαν τις ανθρώπινες αντιδράσεις όσον αφορά τους κινδύνους που προέρχονται από παράγοντες που δεν μπορούν να προβλεφθούν. Μελέτησαν την ανθρώπινη συμπεριφορά, αλλά και τις πραγματικές συνθήκες στο δρόμο. Τώρα με το καινοτόμο σύστημα Toyota Safety Sense, έχουν ενεργοποιήσει έξη τεχνολογίες που προλαβαίνουν τη σύγκρουση.
Υπάρχει το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, κάτι που γίνεται ο φύλακας άγγελος του οδηγού. Τα απρόβλεπτα εμπόδια ή η στιγμιαία έλλειψη προσοχής του οδηγού μπορούν να οδηγήσουν σε σύγκρουση. Το σύστημα αυτό προλαμβάνει ή αποφεύγει τη σύγκρουση χάρη στην έγκαιρη αναγνώριση εμποδίου. Όπως υποστηρίζουν (γιατί τέτοιου είδος πειράματα είναι αδύνατον να κάνουμε στο δρόμο) το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον μπροστά στο αυτοκίνητο σε ένα εύρος από 15 έως και 140χλμ/ώρα.
Το ευφυές σύστημα, προτρέπει την ανθρώπινη παρέμβαση και «ζητάει» ηχητικά και οπτικά από τον οδηγό να φρενάρει. Ταυτόχρονα με ένα σύστημα αυξάνει την ισχύ του φρεναρίσματος όταν ο οδηγός ακουμπήσει το πεντάλ του φρένου.
Το σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης της Toyota περιλαμβάνει τρεις τεχνολογίες:
Υπάρχει ακόμη το σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας που από τις έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι είναι μια από τις σοβαρότερες αιτίες ατυχημάτων. Με μια κάμερα εντοπίζει τις διαχωριστικές γραμμές λωρίδας στο δρόμο και προειδοποιεί τον οδηγό αν το αυτοκίνητο αρχίζει να παρεκκλίνει.
Στο εσωτερικό
Λίγα πράγματα έχουν πειράξει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Υπάρχουν κάποια καινούργια στο πολυλειτουργικό τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα. Στην οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch 2 & GO έχουν «μαζευτεί» όλες οι λειτουργίες. Στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, έχει προστεθεί μια οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών.
Το σημαντικό είναι ότι τα όργανα είναι σωστά τοποθετημένα για την ενημέρωση του οδηγού ο οποίος έχει και καλή περιμετρική ορατότητα είτε είναι ψηλός είτε κοντός. Σ αυτό παίζουν ρόλο οι μεγάλες πλευρικές γυάλινες επιφάνειες.
Χώροι- κατανάλωση
Μπορεί να είναι μικρό σε μέγεθος το αυτοκίνητο όμως δεν υπάρχουν παράπονα, τουλάχιστον για επιβάτες με κανονικό ανάστημα. Το μεταξόνιο είναι 2.510 χλστ.. Ικανοποιητικός είναι και ο μικρός χώρος αποσκευών (279 λίτρα).
Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση αναφέρει 4,8 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές C02 109 γρ./χλμ.. Οι δικές μου μετρήσεις ξεπέρασαν τα 7.6 λίτρα για κάθε 100 χλμ μέσα στην πόλη και χωρίς το σύστημα Start/Stop. Ωστόσο το Yaris παραμένει ένα ευκολοοδήγητο αυτοκίνητο ,φιλικό στην καθημερινή χρήση. Δεν κουράζει ούτε στις μικρές μετακινήσεις αλλά ούτε και στα μεγάλα ταξίδια. Ωστόσο το σύστημα διεύθυνσης είναι μέτριο και θέλει βελτιώσεις.
Οι αναρτήσεις μπροστά είναι γόνατα ΜακΦέρσον και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Θα έλεγα ότι η ανάρτηση του μάλλον μαλακή είναι. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν μπροστά αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω απλοί δίσκοι.
Η αρχική τιμή του με τον 1.5 VVT-iE είναι αρκετά δελεαστική. Ξεκινάει από τις 13.100 ευρώ. Η Toyota δίνει ολοκληρωμένη εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ και τρία χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.