Το νέο σημείο αναφοράς της Hyundai στην κατηγορία των SUV είναι πλέον το ολοκαίνουργιο KONA. Η αρχή έγινε με το νέο Tucson που ήταν και το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα στην ιστορία της Hyundai Ευρώπης.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη στην κατηγορία B-SUV πήρε το νέο Kona που από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας στην Ευρώπη έδειξε όλη τη δυναμική του πορεία.
Οι Κορεάτες της Hyundai Motor κάνουν διαρκώς σημαντικά βήματα προς το μέλλον. Σχεδιάζουν καινούργια μοντέλα, εξελίσσουν αυτά που ήδη έχουν και προχωρούν μπροστά. Έχουν βάλει στόχο να είναι έως το 2021 η Νο1 ασιατική μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Στην Ελλάδα έγινε η πανελλαδική παρουσίαση και ταυτόχρονα οι επικεφαλής της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσωπεύουν στη χώρα μας την Hyundai, παρουσίασαν και το ανανεωμένο i20.
Το Kona είναι στημένο πάνω στη νέα συμπαγή πλατφόρμα SUV για να ανταποκριθεί στις υψηλότερες απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών. Το πλαίσιό του προέρχεται από την κατηγορία C. Έχει κομψή και μυώδη σχεδίαση, με υψηλής ποιότητας υλικά ενώ διαθέτει από τη βασική του έκδοση προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τελευταίες τεχνολογίες ασφάλειας.
Οι Κορεάτες έχουν μελετήσει σωστά τη νέα πλατφόρμα έτσι ώστε να μπορεί αργότερα εκτός από τους κινητήρες πετρελαίου με κίνηση στους τέσσερις τροχούς να φιλοξενήσει και την ηλεκτρoκίνηση.
Λίγα χιλιόμετρα το οδηγήσαμε αλλά ήταν αρκετά για να πάρουμε την πρώτη γεύση από τον δυνατό 1000άρι τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 120 ίππους. Αυτό που οδηγήσαμε ήταν με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Στις μεγαλύτερες εκδόσεις – που δεν υπήρχαν στην παρουσίαση- το KONA έχει τετρακίνηση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.
Η έκδοση που οδηγήσαμε έχει ένα πολύ καλό, δυνατό και αξιόπιστο κινητήρα. Στον παραλιακό δρόμο προς το Σούνιο που είναι με αλλεπάλληλες στροφές, ο κινητήρας έδειξε την κλάση του.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης έχει υψηλή ροπή . Με το 6-τάχυτο (MT) μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων , ο T-GDI 1.0-λίτρων με τους 120 ίππους έχει μικτή κατανάλωση καυσίμου από 5.2 lt / 100 km. Στις στροφές ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα ο οδηγός δεν τρομάζει. Το αυτοκίνητο έχει καλό στήσιμο ενώ σημαντικό ρόλο παίζει το ελαφρύ αμάξωμα και η εξαιρετική ακαμψία.
Υπάρχει και ένας ακόμη υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.6-λίτρων με 177 ίππους. Αυτός έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 6,7 lt / 100 km. Το καλοκαίρι του 2018, η Hyundai θα λανσάρει την επόμενη γενιά κινητήρων Diesel 1.6-λίτρων για το Νέο Kona, που θα διατίθεται με 6-τάχυτο (6-Speed MT) κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με προαιρετική τετρακίνηση.
Προς το παρόν οδηγήσαμε το Kona με τον 1000άρι κινητήρα. Οπότε άποψη για τους άλλους δεν έχουμε. Στο Kona διακρίνεις τη μυώδη σχεδίαση με τους διπλούς προβολείς LED ,τα διπλά φωτιστικά, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής και τις ζάντες αλουμινίου 16’’, 17’’ και 18’’.
Στο εσωτερικό οι χρωματιστές ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι, καθώς και οι φωτεινές ενδείξεις γύρω από τους αεραγωγούς διαφοροποιούν αισθητά το χώρο των επιβατών.
Από τη νέα οθόνη αφής ο οδηγός μπορεί να παίρνει ό, τι πληροφορία θέλει. Μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας στην οθόνη προβάλλονται οδηγικές πληροφορίες. Η οθόνη έχει πολύ καλή φωτεινότητα που φθάνει τα 10.000 cd / m2. Σε συνδυασμό και με το μέγεθος της οθόνης 8-ιντσών, οι πληροφορίες είναι ευκρινέστατες ακόμη και όταν έχει ήλιο.
Αυτό όμως που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το σύστημα πολυμέσων Display Audio, όπου οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το περιεχόμενο του smartphone τους στην οθόνη 7-ιντσών του συστήματος μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto.
Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν τις ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης του τηλεφώνου, να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, να υπαγορεύσουν μηνύματα ή να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική. Ένα προαιρετικό ασύρματο σημείο φόρτισης (Qi standard) για κινητά τηλέφωνα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίσουν άνετα τα smartphones τους εν κινήσει.
Πολύ καλό είναι το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Krell, με οκτώ ηχεία και ενισχυτή. Τέλος το Hyundai Kona διαθέτει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών Hyundai SmartSense. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται συστήματα όπως : Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist with Pedestrian Detection, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Lane Keep Assist, Driver Attention Warning, Low Beam Assist-Static and High Beam Assist.
Οι τιμές του νέο Kona ξεκινούν από 16.590 ευρώ και η πιο «φορτωμένη» έκδοση φτάνει τα 27.390 ευρώ.
To γνωστό και πετυχημένο Hyundai i20 ανανεώθηκε
Στρατηγικό σημείο αναφοράς για την Hyundai αποτελεί το ήδη γνωστό i20 που κάνει τρελές πωλήσεις στην Ευρώπη. Βλέπετε η εμπλοκή της εταιρίας στους αγώνες του WRC ανέβασε –με τις νίκες που έχει κατακτήσει- το πρεστίζ της Hyundai. Και λογικό ήταν που ανανέωσαν το i20 αφού κάνουν στροφή προς το νεανικό κοινό. Το ανανεωμένο i20 προσεγγίζει νεανικότερα κοινά. Οι πιο βασικές αλλαγές που έκαναν ήταν στη μάσκα Cascading Grille, το αναβαθμισμένο πίσω μέρος, τη διχρωμία στην οροφή. Με τους 17 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς το i20 δείχνει πιο μοντέρνο. Τα μηχανικά σύνολα του i20 ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της αγοράς με τρεις εκδόσεις βενζίνης. Για μεγαλύτερη άνεση και οδηγική απόλαυση η Hyundai Motor εισάγει το κιβώτιο 7DCT με στάνταρ το σύστημα Idle Stop and Go.
Στο βασικό του εξοπλισμό το νέο i20 προσφέρει συστήματα ασφαλείας, όπως είναι το Hyundai SmartSense που περιλαμβάνει την αποφυγή σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist), την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System), αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Attention Warning) και υποβοήθηση λειτουργίας προβολέων (High Beam Assist). Έχει εξελιγμένη συνδεσιμότητα συμπεριλαμβανομένης της οθόνης 7 ιντσών Display Audio ή του συστήματος πλοήγησης με Apple Car Play και Android Auto.
Το αναβαθμισμένο i20 που οδηγήσαμε είχε πεντάρι σασμάν. Όμως μπορείτε να το παραγγείλετε με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις (7DCT).
Το νέο i20 εφοδιάζεται με δυο κινητήρες βενζίνης που πληρούν τις νέες προδιαγραφές Euro 6d Temp και διαθέτουν στάνταρ το σύστημα Idle Stop and Go (ISG) για μείωση των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου.
Ο κινητήρας 1,0-λίτρου T-GDI είναι διαθέσιμος στην ισχυρότερη έκδοση 88,3 kW/ 120 PS και στη στάνταρ των 73,6 kW/ 100 PS.
Ο κινητήρας 1,2-λίτρου Kappa συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 55,2 kW/ 75 PS και 61,8kW/ 84 PS.
Περισσότερα όμως για το ανανεωμένο i20 θα σας πούμε μετά τη μεγάλη δοκιμή που σύντομα θα κάνουμε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.