Τα Civic και τα Jazz όλοι τα ξέρετε. Έχουν γράψει πετυχημένη πορεία σε ολόκληρο τον κόσμο και έχουν ανεβάσει τον πήχη των πωλήσεων της Honda. Η γιαπωνέζικη φίρμα προσέθεσε στην οικογένεια της δύο νέους κινητήρες.
Ο ένας είναι βενζίνης και προορίζεται για τα Jazz και ο άλλος πετρελαίου που πλέον θα «φοράνε» τα Civic. Η ελληνική εταιρία στην Πανελλαδική παρουσίαση είχε το νέο Jazz με τον κινητήρα 1.5 cc (βενζίνη) με 130 ίππους και το νέο Civic με τον κινητήρα 1.6 cc (πετρέλαιο) με 120 ίππους.
HONDA CIVIC
Ας ξεκινήσουμε με το Civic που απευθύνεται σε ένα κοινό, θα έλεγα αρκετά πιστό στο συγκεκριμένο μοντέλο. Το στιλάτο Civic θα «φοράει» εκτός των άλλων κινητήρων που γνωρίζουμε και έναν εντελώς καινούργιο. Αυτή τη φορά όμως θα είναι ντίζελ.
Σαν αυτοκίνητο το Civic έχει γράψει λαμπρή ιστορία. Αξιόπιστο, ντιζαινάτο, πολιτισμένο. Το Civic με τον νέο κινητήρα το οδηγήσαμε για λίγες ώρες και πήραμε μια μικρή γεύση αλλαγής. Σίγουρα για να γνωρίσεις καλά ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να «συμβιώσεις», να το ζήσεις και να το αξιολογήσεις. Στις παρουσιάσεις όμως τέτοια δυνατότητα δεν υπάρχει. Απλά παίρνουμε μια μικρή «γεύση».
Όταν οδηγείς το Civic με τον καινούργιο πετρελαιοκινητήρα που κατασκεύασαν οι γιαπωνέζοι δεν ακούς το παραμικρό. Σε μπερδεύει και νομίζεις ότι είναι βενζινοκινητήρας. Και το λέω αυτό γιατί πραγματικά είναι από τους πιο καλούς πετρελαιοκινητήρες που έχει κατασκευάσει η Honda για αυτοκίνητα παραγωγής.
Δεν μου αρέσει να λέω μεγάλες κουβέντες αλλά με εντυπωσίασε η γραμμικότητα του, η ροπή του, η οικονομία του. Αυτόν τον κινητήρα θα «φοράει» κάτω από το καπό του η 10η γενιά του Honda Civic.
Το πεντάθυρο σπορ hatchback με το αεροδυναμικό και σφηνοειδές αμάξωμα που αποτυπώνει τη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda. Το νέο Civic είναι 30 mm φαρδύτερο, 136 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι διαστάσεις του είναι 4518 χιλιοστά (μήκος), 1799 χιλιοστά (πλάτος) και 1434 χιλιοστά (ύψος).
Τις αλλαγές αυτές λίγο πολύ τις ξέρετε. Σημασία έχει ο καινούργιος κινητήρας. Το Civic με τον καινούργιο κινητήρα το οδήγησα από Αθήνα μέχρι τη λίμνη Ηραίου που βρίσκεται 18 χιλιόμετρα από το Λουτράκι. Ο οδηγός έχει μπροστά και δεξιά μια νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) ενώ ανανεωμένη και πιο φιλική είναι η νέα διάταξη των οργάνων. Όλες οι ενδείξεις είναι ευανάγνωστες, με μοντέρνα εμφάνιση. Μόλις ο οδηγός εισέρχεται στο αυτοκίνητο, τα όργανα φωτίζονται προοδευτικά δημιουργώντας μία φιλόξενη ατμόσφαιρα.
Τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έκανα όχι στην εθνική οδό αλλά σε ανηφορικά κομμάτια ακολουθώντας τη διαδρομή μέσω του Αλεποχωρίου. Σε σχέση με την 9η γενιά, η 10η έχει άλλη φιλοσοφία στο ύψος των καθισμάτων. Ο οδηγός κάθεται χαμηλότερα αλλά ελέγχει πλήρως το δρόμο, έχει αίσθηση επαφής με το όχημα ενώ βλέπει καλύτερα το μπροστινό τμήμα του νέου Civic.
Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο σε προδιαθέτει να παίζεις με τις σχέσεις που «κουμπώνουν» άριστα και συνεργάζονται άψογα με τον νέο κινητήρα. Μου άρεσε η οδική συμπεριφορά του Civic , η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, η κατευθυντικότητα, και η οδηγική άνεση. Οι τεχνολογίες που είναι εξοπλισμένο το Civic είναι SENSING και το κάνουν ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.
Ο ανανεωμένος 1.6 i-DTEC diesel έχει εξαιρετική απόδοση είτε κινείσαι στην εθνική οδό είτε σε επαρχιακούς δρόμους. Και σ αυτό βοηθάει το εξαιρετικό πλαίσιο του Civic. Το τιμόνι «ακούει» τις εντολές του οδηγού και εκτελεί με ακρίβεια. Το σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με δύο πηνία και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση) είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις Ευρωπαϊκές αγορές.
Στρίβεις γρήγορα και δεν φοβάσαι. Στέκεται στο δρόμο και δεν σε προδίδει. Το ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα καθώς επίσης και οι νέες τεχνολογίες βοηθάνε σε αυτό το αποτέλεσμα. Ακόμη το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο ενώ ένα προηγμένο, νέο σύστημα ανάρτησης συμβάλλει σε μία απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Η σχεδίαση της νέας πλατφόρμας, η επιλογή υλικών, η διαδικασία σχεδιασμού/παραγωγής, και οι καινοτόμες τεχνικές κατασκευής ήταν καθοριστικοί παράγοντες στη δημιουργία μιας ελαφρύτερης και πολύ πιο άκαμπτης δομής. Είναι κατά 16 kg ελαφρύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς Civic, με 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Η βελτιωμένη ακαμψία και η σχεδίαση του αυτοφερόμενου αμαξώματος συνέβαλαν σημαντικά σ αυτό που λέμε, στέκεται στο δρόμο και στρίβει σαν τρένο.
Ο κινητήρας 1.6 i-DTEC είναι τετρακύλινδρος diesel και αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm. Η ροπή του εξαιρετική ( 300 Nm στις 2.000 rpm.) Από 0-100 χρειάζεται 10’’ και η τελική αγγίζει τα 201 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές ρύπων είναι (CO2) 117/g.km . Οι προδιαγραφές καυσαερίων είναι euro 6d-Temp. Το επίπεδο θορύβου είναι 65.5 (db).Η κατανάλωση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 4,5 λίτρα για 100 χλμ.
Η μπροστινή ανάρτηση έχει γόνατα MacPherson ενώ πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων. Τα φρένα μπροστά και πίσω είναι αεριζόμενοι δίσκοι. Οι τροχοί είναι 16 η 17 ιντσών από κράμα αλουμινίου . Το νέο Civic είναι άνετο για πέντε επιβάτες και έχει χώρους για να βολέψουν όλοι τις αποσκευές τους.
Το νέο πεντάθυρο Civic hatchback κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στη Βρετανική μονάδα παραγωγής της Honda και εξάγεται σε όλο τον κόσμο.
Και μια λεπτομέρεια. Το Civic είναι το μόνο αυτοκίνητο που ντύνεται όχι από έξω προς τα μέσα αλλά αντίθετα. Δηλαδή στη γραμμή παραγωγής ξεκινούν από το εσωτερικό και «ντύνεται» προς τα έξω. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι.
Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος. Επίσης οι ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης είναι ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος που αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές που είναι ανά 40 και 50 χιλιοστά.
Το Honda Civic με τον καινούργιο κινητήρα διατίθεται σε επτά εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Polished Metal και Brilliant Blue, και ιριδίζουσες White Orchid, Crystal Black και Sonic Grey.
Το μοντέλο 1.6-litre i-DTEC hatchback διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις: S, Comfort, Elegance και Executive. Η βασική έκδοση S grade διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει αυτόματους προβολείς, προσαρμοζόμενο cruise control και τη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING.Το επόμενο επίπεδο είναι η έκδοση Comfort που περιλαμβάνει επιπλέον θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ένα ηχοσύστημα οκτώ ηχείων, ζάντες αλουμινίου 16-ιντσών και A/C. Τα μοντέλα Elegance διαθέτουν Honda Connect 2 infotainment, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα πίσω παρκαρίσματος και διζωνικό σύστημα κλιματισμού.Η κορυφαία έκδοση Executive περιλαμβάνει δερμάτινη ταπετσαρία, εμπρός προβολείς LED, έξυπνο σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρική, ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή, και premium ηχοσύστημα (11 ηχεία με ισχύ 465 watts). Τα μοντέλα Executive εφοδιάζονται επίσης με σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Απόσβεσης – Dynamic Damper Control.
Οι τιμές για την έκδοση Comford ξεκινούν από 22.120 ευρώ και για την Elegance από 25.250 ευρώ. Σίγουρα είναι «τσιμπημένες» σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά οι επικεφαλής της Honda υποστηρίζουν ότι αν βάλουν κάτω όλα αυτά που είναι εξοπλισμένο το Honda Civic η τιμή του είναι χαμηλή.
HONDA JAZZ
Η επιστροφή από το Λουτράκι έγινε με το δεύτερο αυτοκίνητο της παρουσίασης το HONDA JAZZ με τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC. Οι γιαπωνέζοι δεν παίζονται στους κινητήρες. Το νέο Jazz διατίθεται με δύο ισχυρούς βενζινοκινητήρες – τον ήδη γνωστό 1.3 L i-VTEC (102 PS) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, και ένα νέο 1.5 i-VTEC (130 PS). Είναι αυτός που δοκιμάσαμε και είναι η πρώτη φορά στην Ευρώπη που το Jazz κρύβει αυτό το στολίδι κάτω από το καπό του.
Όχι δεν είναι αθόρυβος κινητήρας όπως ο πετρελαιοκινητήρας στο Civic. Είναι μια έκδοση που αν έχεις κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις γρήγορης οδήγησης θα ενθουσιασθείς από τον ήχο που κάνει όσο ανεβάζεις τις στροφές. Ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC είναι ισχυρός και αποδοτικός. Το Jazz της δοκιμής μας δεν έχει σχέση με κανένα από τα Jazz που ήδη ξέρετε τουλάχιστον από πλευράς επιδόσεων. Η μέγιστη ισχύς είναι 130 PS στις 6600 στροφές και η μέγιστη ροπή 155 Nm στις 4600 rpm.
Αν βάλετε κάτω την ιπποδύναμη και το βάρος θα καταλάβετε ότι πηγαίνει σαν «διάβολος» όταν φυσικά το θελήσει ο οδηγός. Για λίγο και εκεί που ο δρόμος στη διαδρομή Κόρινθος- Ελευσίνα ήταν ελεύθερος, ο δείκτης ταχύτητας ακούμπησε τα 182 χιλιόμετρα ( η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση δίνει 190 χλμ τελική). Το Jazz με το μηχανικό κιβώτιο χρειάζεται από από 0 στα 100 km/h μόνο 8,7 δεύτερα.
Όταν έχεις ένα αυτοκίνητο με έναν τέλειο ήχο από τον κινητήρα δεν μετράς κατανάλωση. Ούτε καν μου πέρασε από το μυαλό να μετρήσω πόσο καίει. Σ αυτές τις περιπτώσεις μόνο ακούς. Οι μετρήσεις πάντων των γιαπωνέζων- ευρωπαίων μηχανικών στους δρόμους της Αγγλίας ήταν 7.2 στην πόλη και 5.1 στην εθνική οδό. Αν ενδιαφέρεστε και για το CO2 να σας πω ότι είναι 133 g/km.
Λίγα λόγια ακόμη για το Jazz που είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με γνώμονα την ασφάλεια ( στα Euro NCAP crash tests 2015απέσπασε πέντε αστέρια).
Επειδή είναι πρόκληση και κινδυνεύει ο οδηγός να πέφτει σε μπλόκα της Τροχαίας υπάρχει λύση για να τα γλυτώσει. Ενεργοποιεί το Intelligent Speed Limiter. Έτσι η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου προσδιορίζεται αυτόματα από το ισχύον, νόμιμο όριο ταχύτητα το οποίο ανιχνεύεται από το Traffic Sign Recognition System. Όταν το όχημα περάσει ένα σήμα που δηλώνει ένα κατώτερο όριο ταχύτητας, τότε αυτόματα και ομαλά επιβραδύνει.
Μία προειδοποίηση ηχεί και το όριο ταχύτητας της ένδειξης αναβοσβήνει εάν το όχημα υπερβεί το όριο κατά 3 km/h ή παραπάνω. Βέβαια εδώ μπορεί να μην κινδυνεύεις από την κλήση αλλά με τα όρια δεν χαίρεσαι και τον πολύ καλό κινητήρα που εξοπλίζεται το νέο Jazz. ‘Όταν πάρουμε το νέο Jazz για κανονική δοκιμή θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε περισσότερα. Προς το παρόν σας λέμε ότι με 20.250 ευρώ μπορείτε να το αποκτήσετε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.