Όταν ένα αυτοκίνητο σου «κλείνει» το μάτι θα πρέπει να είσαι τυφλός αν δεν γυρίσεις να το κοιτάξεις.
Πρέπει να ομολογήσουμε ότι αυτή τη φορά οι Ευρωπαίοι σχεδιαστές που εργάζονται για λογαριασμό της Hyundai ξεπέρασαν κάθε όριο, προχώρησαν ακόμη περισσότερο από τις αρχικές τους βάσεις και σχεδίασαν ένα όμορφο και στιλάτο οικογενειακό αυτοκίνητο που είναι όχι μόνο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα και κομψό.
Το Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI που οδηγήσαμε μας άρεσε. Όμορφο ντιζάιν, έξυπνη διακόσμηση εσωτερικά, καλό στήσιμο και φυσικά άριστη οδηγική συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο καλό χώμα. Ο κινητήρας είναι 998 κ.εκ.. Παρά τα λίγα κυβικά αποδίδει 120 ίππους .
Φτάσαμε μέχρι τα 150 χιλιόμετρα χωρίς κανένα κραδασμό από το οδόστρωμα και χωρίς καμιά ένδειξη απροθυμίας επιτάχυνσης σε προσπέραση. Οι μηχανικοί κατάφεραν να αξιοποιήσουν όλα τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει από την εμπλοκή τους στους αγώνες στο WRC και μετέφεραν ότι θεώρησαν χρήσιμο για μεγαλύτερη ασφάλεια στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η σταθερότητα που έχει στο απότομο φρενάρισμα. Πολύ καλό είναι το πάτημα στο δρόμο. Καμιά ανησυχία. Στις στροφές και εκεί αξιόπιστο. Δεν γέρνει και δεν τρομάζει τον οδηγό. Αυτό το καταλαβαίνεις όταν οδηγείς το νέο Hyundai i30 Fastback σε επαρχιακούς δρόμους. Που είναι γεμάτοι στροφές και με υποτυπώδη συντήρηση. Εκεί φαίνεται το καλό πλαίσιο του αυτοκινήτου που το αμάξωμα του στο σύνολο ζυγίζει 1.242 κιλά.
Το i30 Fastback χρησιμοποιεί το ίδιο πλαίσιο που έχει και η κορυφαία έκδοση N του i30. Την έκδοση αυτή που αποδίδει 275 ίππους την οδηγήσαμε στην πίστα των Μεγάρων.
Το αυτοκίνητο με τον 1000άρι κινητήρα μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο είναι όμως γρήγορο για το μέσο οικογενειάρχη. Τόσο στην εθνική οδό όσο και στους επαρχιακούς δρόμους το τιμόνι παρά το γεγονός ότι είναι κάπως βαρύ, σου μεταφέρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 225/45/R17.
Η ανάρτησή του είναι 15% πιο σφιχτή από την προηγούμενη έκδοση. Το καλό είναι ότι παρά την πιο σφιχτή ανάρτηση οι επιβάτες δεν ταλαιπωρούνται αφού δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό του διάφοροι ενοχλητικοί τρανταγμοί από τις κακοτεχνίες του δρόμου.
Στα ανηφορικά κομμάτια δεν έδειξε κανένα δισταγμό και δεν πρόκειται να προβληματίσει τον μέσο οδηγό που εύκολα θα αποκτήσει την εμπιστοσύνη που χρειάζεται για να ελέγξει το αυτοκίνητο.
Ο κινητήρας δουλεύει άψογα και το πρώτο κόψιμο που θα αισθανθείτε θα είναι μόνο όταν μπει ο «κόφτης» . Αλλά τότε το στροφόμετρο θα το έχετε φτάσει στα κόκκινα. Ο πίνακας οργάνων είναι πιο ευκρινής ενώ ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί για ότι χρειάζεται μέσα από την οθόνη αφής.
Στα θετικά θα πρέπει να βάλουμε όχι μόνο την ευστροφία του κινητήρα αλλά και τα αποθέματα σε ροπή που έχει έτσι ώστε να μην χρειάζεται να έχετε διαρκώς το χέρι στο λεβιέ ταχυτήτων ,όταν ο δρόμος είναι ανηφορικός. Και μια που αναφερόμαστε στον επιλογέα, το i30 Fastback έχει κιβώτιο 6 σχέσεων.
Σχεδιαστικά το μπροστινό κομμάτι χαμήλωσε και δείχνει πιο επιβλητικό. Σ αυτό συμβάλει και η ανασχεδιασμένη μάσκα και ο νέος προφυλακτήρας. Ανασχεδιασμένα είναι και τα φώτα ημέρας τύπου LED.
Το εσωτερικό του είναι φιλόξενο και άνετο ακόμη και για πέντε επιβάτες. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν ξεκούραστα θα ικανοποιηθούν από τη διαμόρφωση στο εσωτερικό ενώ θα βρουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Ο οδηγός έχει καλή εύκολη πρόσβαση στα όργανα που εργονομικά είναι το καθένα στη σωστή του θέση για να μην αποσπάται η προσοχή του. Οι διάφοροι διακόπτες είναι όσοι και όπου χρειάζονται.
Τις εντυπώσεις κερδίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών. Έχει καλή σχεδιαστική προσέγγιση και είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε μοντέλο της Hyundai. Το σύστημα πλοήγησης είναι TomTom και έχει για 7 χρόνια δωρεάν σέρβις και παροχή πληροφοριών.
Τα υλικά που χρησιμοποιούν για το i30 Fastback είναι πολύ καλά ( μαλακό πλαστικό) που δεν τρίζει ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε χωματόδρομο. Σε γενικές γραμμές η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλά επίπεδα. Υπάρχει ακόμη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του τηλεφώνου.
Ας δούμε τώρα τα στοιχεία που ζητά να μάθει κάθε υποψήφιος αγοραστής και ας αρχίσουμε με την τιμή που ξεκινάει από τα 17.650 ευρώ. Ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι 998 κ.εκ. τούρμπο (T-GDI). Η ισχύς είναι 120 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.. Η ροπή (από τις 1.500 έως και τις 4.500 σ.α.λ ) είναι 171 Nm. Η τελική ταχύτητα είναι 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 είναι με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις 11,5 δευτ. Η μέση κατανάλωση είναι 5,2 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές CΟ2: 120.
Τώρα όσον αφορά την κατανάλωση στο αυτοκίνητο της δοκιμής έχοντας πάντα την αίσθηση της σωστής οδήγησης χωρίς περιττές γκαζιές και σανιδώματα, ο μετρητής έγραψε 7.6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Θεωρούμε ότι είναι παραπάνω από ικανοποιητικές οι μετρήσεις δεδομένου ότι κινηθήκαμε σε όλα τα είδη δρόμου αλλά πάντα χωρίς σανιδώματα. Στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα ο μετρητής μας έγραψε 6.1 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα.
Στο δρόμο ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση των συστημάτων SmartSense. Το Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI έχει σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), έξυπνο ρυθμιστή ταχύτητας με σύστημα αυτόματης επιβράδυνσης και σύστημα stop@go.
Σημαντικό είναι το σύστημα της ανίχνευσης τυφλού σημείου με δύο αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στις πίσω πλευρές του αυτοκινήτου ανιχνεύουν την οποιαδήποτε προσέγγιση του αυτοκινήτου (Ι.Χ , μοτοσυκλέτας ακόμη και πεζού).
Ένας άλλος αισθητήρας που βρίσκεται μπροστά προφυλάσσει τον οδηγό από πιθανή σύγκρουση η ακόμη τραυματισμού ενός ανθρώπου που προσπαθεί να διασχίσει το δρόμο. Το σύστημα αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό και αν δεν υπάρχει αντίδραση τότε από μόνο του φρενάρει και ακινητοποιεί το όχημα.
Το καινούργιο σχεδιαστικά αυτοκίνητο που είναι πιο σπορτίβ από την προηγούμενη hatchback έκδοση, έχει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Φιλοξενεί στο port baggage 450 λίτρα και εξυπηρετεί καλύτερα τις απαιτήσεις ενός οικογενειάρχη. Αν και σε όλη την Ευρώπη τα αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ελλάδα έρχονται στον στάνταρντ εξοπλισμό με ρεζέρβα. Είναι κάτι που προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί.
Η εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Hyundai στην Ελλάδα δίνει πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα, πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, πέντε χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο και πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.