Όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο που στις δοκιμές του EuroNCAP έχει πάρει πέντε αστέρια, τότε προσπαθείς –πάντα σε δρόμους που είναι ελεγχόμενοι- να ξεπεράσεις τα όρια. Έτσι μπορείς να διαπιστώσεις και μόνος σου πόσο σίγουρος μπορεί να είναι ένας μέσος οδηγός που κάνει συχνά οδηγικά λάθη.
Για να μην παρεξηγηθούμε –από τους καλοθελητές- να υπενθυμίσουμε ότι οι περισσότεροι οδηγοί όταν τρομάξουν από κάποιο ξαφνικό εμπόδιο ενώ στρίβουν, φρενάρουν όσο πιο δυνατά μπορούν. Παλιότερα σε αυτές τις περιπτώσεις ακολουθούσε μια δυσάρεστη έξοδος.
Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας ήταν το Volvo XC40 D4 με τα διακριτικά R Design 2.0 L – AWD. Είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA).
Το οδηγήσαμε τρεις διαφορετικοί συνάδελφοι του ειδικού τύπου σε μια συγκεκριμένη διαδρομή μήκους 800 μέτρων- σε ένα αρκετά ολισθηρό οδόστρωμα- με πάρα πολλές οδηγικές παγίδες.Ήταν ότι έπρεπε για να κάνεις ευκολότερα το λάθος.
Τελικά και αυτό είναι το ευχάριστο, μείναμε στο δρόμο χωρίς καμιά απώλεια. Δικαιολογημένα το XC40 κατέκτησε πέντε αστέρια. Άλλωστε οι δοκιμές του EuroNCAP ήταν οι πιο δύσκολες που έγιναν ποτέ. Και εκεί το νέο Volvo XC40 έβγαλε τον κρυφό άσο από το μανίκι του. Και κέρδισε άξια.
Για το XC40 που είναι στην κατηγορία των SUV υπάρχουν δύο επιλογές. Αυτή με τον κινητήρα βενζίνης (τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,5 λίτρων με 156 ίππους) και η έκδοση με το δίλιτρο D4 κινητήρα που αποδίδει 190 ίππους.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον κινητήρα πετρελαίου. Ιδανική λύση για τα δικά μας δεδομένα. Πρέπει να ξέρετε ότι σήμερα οι κινητήρες πετρελαίου έχουν τόσο πολύ εξελιχθεί που δύσκολα καταλαβαίνεις τη διαφορά με την βενζινοκίνητη έκδοση. Ειδικά στη Volvo έχουν κατασκευάσει έναν τέλειο κινητήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αγορά. Με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και με ένα εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο Geartronic, 8 σχέσεων.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο οδηγός πριν ξεκινήσει , καλό θα είναι –αν θέλει να εκμεταλλευτεί όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του XC40 – να μάθει καλά το tablet με την οθόνη 12,3 ιντσών που εξοπλισμένο το αυτοκίνητο. Η Volvo έχει καταργήσει τα κουμπάκια και όλες οι λειτουργίες είναι ενσωματωμένες σ αυτό το tablet.
Αν θέλεις να ξεκινήσεις από την Αθήνα για να πας στη Θεσσαλονίκη δεν έχεις παρά να εκμεταλλευτείς όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που υπάρχουν στο XC40. Ρυθμίζεις την επιθυμητή ταχύτητα που θέλεις και αν δεν υπήρχαν τα διόδια που πρέπει υποχρεωτικά να σταματήσεις θα μπορούσες να φτάσεις στη Θεσσαλονίκη χωρίς να αγγίξεις ούτε το φρένο ούτε το γκάζι. Γιατί το αυτοκίνητο όταν ανιχνεύει ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο που κινείται με μικρότερη ταχύτητα φρενάρει και ακολουθεί το ρυθμό από το προπορευόμενο όχημα. Όταν το οπτικό του πεδίο ελευθερωθεί τότε αναπτύσσει ταχύτητα και φθάνει εκεί ακριβώς που το είχες προγραμματίσει.
Βάζεις και τη ρύθμιση ώστε να κινείται το XC40 στη λωρίδα που θέλεις και δεν χρειάζεται ούτε το τιμόνι να ακουμπάς.
Όταν λέμε ξεκούραστο ταξίδι το εννοούμε. Άλλωστε οι κορυφαίες αξιολογήσεις που του έδωσαν και τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP δεν ήταν τυχαίες.
Όμως το εντυπωσιακό δεν είναι όταν κινείσαι στην εθνική οδό αλλά στην πόλη. Εκεί οι αφηρημένοι οδηγοί έχουν έναν ηλεκτρονικό συνοδηγό. Που αντί να σου φωνάζει πρόσεχε και πρόσεχε κάνει πράξη τις προειδοποιήσεις.
Με το σύστημα της ημιαυτόματης οδήγησης (Pilot Assist), το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων (City Safety), το σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο ( Run Off Road Mitigation) και το σύστημα Cross Traffic Allert με το αυτόματο φρενάρισμα (σύστημα που το βρίσκουν τέλειο οι αφηρημένοι οδηγοί) η Volvo με το XC40 κάνει τη διαφορά. Δικαιολογημένα το XC40 θεωρείται ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς.
Αλλά είναι και κάτι ακόμη που κάνει το XC40 να ξεχωρίζει. Ξέρετε υπάρχουν πάρα πολλοί οδηγοί που δεν τα καταφέρνουν στο παρκάρισμα. Ειδικά αν ο ελεύθερος χώρος είναι περιορισμένος. Με την κάμερα 360ο που είναι εξοπλισμένο το XC40 το παρκάρισμα γίνεται παιχνίδι. Ο οδηγός βλέπει περιμετρικά τα πάντα και για να κάνει λάθος θα πρέπει να είναι τελείως άσχετος.
Να σας δώσω μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά του XC40. Είπαμε στην αρχή ότι ο κινητήρας είναι δίλιτρος πετρελαίου. Αποδίδει 190 ίππους, η ροπή στρέψης είναι 400 rpm στις 1.750 σ.α.λ και ο CO2 υπολογίζεται 131-135 gr. Η επιτάχυνση από 0-100 έρχεται σε 8,6’’ και η μέση κατανάλωση χωρίς τη λογική της οικονομίας έγραψε 8.4 λίτρα.
Στους μποτιλιαρισμένους δρόμους ο οδηγός κάνει ένα μικρό άγγιγμα στο γκάζι και το αυτοκίνητο ξεκινάει. Εύκολα χωρίς κανένα δισταγμό. Το κιβώτιο είναι γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα της επιλογής του τρόπου της οδήγησης που θέλει.
Στις επαρχιακές οδούς όταν κινείσαι το βράδυ δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τη δέσμη των φώτων. Όταν κινείσαι μόνος το ηλεκτρονικό σύστημα διαλέγει τη μεγάλη σκάλα και όταν εμφανισθεί κάποιο άλλο όχημα να κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση τότε από μόνο του την κατεβάζει στη μεσαία. Οι προβολείς είναι LED και φωτίζουν τέλεια το δρόμο. Ακόμη στις στροφές τα φώτα στρίβουν στην κατεύθυνση που έχει το τιμόνι. Έτσι ο οδηγός βλέπει τέλεια και δεν ξαφνιάζεται.
Το αυτοκίνητο κινείται εύκολα και στο χωματόδρομο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 211 χλστ. Κάτι που επιτρέπει στον οδηγό να μην κινείται με ασφάλεια χωρίς το φόβο να βρει στην ποδιά του.
Οι επιβάτες του XC40 δεν θα παραπονεθούν για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι αναρτήσεις απορροφούν τους κραδασμούς. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι άνετος. Και οι ψηλοί δεν θα διαμαρτυρηθούν για τα γόνατά τους. Ακόμη και ένας μπασκετμπολίστας κάθεται άνετα και σε αυτό έχει βοηθήσει το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων . Στο XC40 υπάρχουν αρκετοί χώροι για τα μικροαντικείμενα. Το πορτμπαγκάζ είναι και αυτό μεγάλο (460 λτ).
Η τιμή εκκίνησης για να αποκτήσει κάποιος το Volvo XC40 είναι 30.713 ευρώ. Βέβαια όσο ο υποψήφιος αγοραστής ανεβάζει τον πήχη τόσο ανεβαίνει και η τιμή. Το «δικό» μας XC40 με όλα τα καλούδια κοστίζει 53.650 ευρώ. Αλλά αξίζει τα λεφτά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.