Στο αεροδρόμιο στο Τατόι, στην αεροπορική βάση Δεκέλειας, έγινε η πανελλαδική παρουσίαση του Ford Focus 4ης γενιάς και οι επικεφαλής της ελληνικής εταιρίας που εκπροσωπούν τα Ford στην Ελλάδα χρησιμοποίησαν –στη συνέντευξη τύπου- αρκετές φορές τη λέξη «απογείωση».
Συνδυάζοντας έτσι το καινούργιο αυτοκίνητο με το χώρο όπου δόθηκε η συνέντευξη. Πριν ξεκινήσει η παρουσίαση είχαμε και μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση από τους ιπτάμενους της Πολεμικής Αεροπορίας για το Μουσείο και την ιστορία των μαχητικών αεροπλάνων.
Όταν κάποια εταιρία παρουσιάζει με το ίδιο όνομα ένα καινούργιο αυτοκίνητο, κάνει πάντα έναν συσχετισμό του νέου με την προηγούμενη γενιά. Έτσι και εδώ υπήρξε η σχετική αναφορά του νέου Focus με αυτό που ήδη γνωρίζουμε. Έτσι ξεκίνησε η… απογείωση της 4ης γενιάς.
Το νέο Focus έχει το ίδιο DNA με αυτό της 1η γενιάς που για πρώτη φορά οδηγήσαμε πριν από 20 χρόνια.
Επειδή από την πρώτη κιόλας παρουσίαση του Focus 1ης γενιάς, η συνταγή πέτυχε, για αυτό και στο 4ης γενιάς – παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε η σχεδίαση του από λευκό χαρτί- τα μυστικά χαρακτηριστικά της επιτυχίας κρατήθηκαν και εξελίχθηκαν.
Η δουλειά των σχεδιαστών όταν εξελίσσουν ένα μοντέλο είναι πιο εύκολη γιατί κινούνται πάνω σε έναν άξονα και μπορούν να αποφασίζουν πιο ελεύθερα.
Όταν όμως ξεκινούν από λευκό χαρτί και είναι υποχρεωμένοι να προχωρήσουν ακόμη παρά πέρα ένα καλό μοντέλο, οι δυσκολίες είναι μεγαλύτερες. Οι προσδοκίες είναι αυξημένες και εκεί δεν υπάρχει άλλη οδός παρά μόνο αυτή της επιτυχίας. Βέβαια οι πολλές επιλογές έχουν και πολλούς συμβιβασμούς.
Γι αυτό μην περιμένετε να δείτε εντυπωσιακές σχεδιαστικές αλλαγές. Και σωστά δεν έγιναν. Γιατί όπως είπαμε έπρεπε να κρατηθεί το πετυχημένο DNA.
Το νέο Focus έχει διαφορετικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, πιο μακρύ καπό, άλλη μάσκα και άλλους προφυλακτήρες. Οι διαστάσεις έχουν αλλάξει και είναι 4.378 χλστ (μήκος),1.825 χλστ (πλάτος) και 1.454 χλστ (ύψος).
https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=kZK6mWu2_hU
Για λίγα χιλιόμετρα – λόγω περιορισμένου χρόνου- οδήγησα το νέο Focus 4ης γενιάς. Το αυτοκίνητο παρά το γεγονός ότι έχει πιο σπορ γραμμές είναι πιο ευρύχωρο. Έχει δυναμική σχεδίαση αλλά είναι και πιο άνετο. Οι σχεδιαστές λειτούργησαν με άλλο πνεύμα στις νέες τους δημιουργίες. Έδωσαν προτεραιότητα στην πολυτέλεια, στην άνεση αλλά και στην ασφάλεια.
Πολύ καλή δουλειά έκαναν και στην έκδοση Wagon. Εκεί για πρώτη φορά κατασκεύασαν τον τρίπτυχο πάτο στο χώρο αποσκευών. Έτσι γίνεται πιο σωστός ο διαχωρισμός και κερδίζει ο οικογενειάρχης η ο επαγγελματίας περισσότερους ωφέλιμους χώρους. Στις εκδόσεις hatchback Estate (station wagon) ο χώρος στο πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 1.650 λίτρα.
Στο δρόμο το Focus με τον 1000άρι κινητήρα κινείται με αξιοπρέπεια. Το τιμόνι υπάκουο, το σύστημα διεύθυνσης ακριβές και σε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να πεις ότι υπάρχουν δείγματα ανυπακοής.
Στον κινητήρα EcoBoost που αποδίδει 124 ίππους έγιναν αρκετές βελτιώσεις, κυρίως στην κυλινδροκεφαλή. Η ροπή είναι 170 Nm, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα 10’’ και η τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
Υπάρχει και ένας νέος κινητήρας 1.5 λίτρων EcoBoost που αποδίδει 150 και 182 ίππους. Είναι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες. Υπάρχει ακόμη και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 EcoBlue με ισχύ 95 ή 120 ίππους.
Οι αλλαγές στις ταχύτητες είναι υποδειγματικές. Το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αναβαθμιστεί ενώ το νέο αυτόματο κιβώτιο του Focus προέρχεται από το Mustang. Το συγκεκριμένο κιβώτιο έχει 8 σχέσεις ενώ το αντίστοιχο του Mustang έχει 10 σχέσεις.
Το νέο Focus έχει 45 διαφορετικά setup αναρτήσεων. Στις πιο ακριβές εκδόσεις υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Δεν είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τέτοιο Focus (αλλά σύντομα θα γίνει και αυτό).
Ωστόσο το αυτοκίνητο που οδήγησα στρίβει και δεν τρομάζει ακόμη και πολλά χιλιόμετρα. Εκείνο που παρατήρησα περνώντας τις ανωμαλίες στο δρόμο είναι ότι υπάρχει μεγαλύτερη απόσβεση και φυσικά μικρότερος θόρυβος στο εσωτερικό. Με την τεχνολογία CCD παρακολουθούνται τα δεδομένα από την ανάρτηση κάθε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης το αποτέλεσμα είναι εξαίρετο. Όπως είπαν στη συνέντευξη όταν ο μπροστινός τροχός πέφτει σε λακκούβα τότε αστραπιαία στέλνεται σήμα στον πίσω, ώστε να υπάρχει άμεση αντίδραση. Με δύο λόγια το σύστημα αυτό στη χώρα μας θα έχει «πολλή δουλειά».
Στο θέμα των αναρτήσεων οι μηχανικοί δεν δέχθηκαν να κάνουν κανένα συμβιβασμό. Και είχαν δίκιο. Μάλιστα σωστή ήταν και η απόφασή τους να δανεισθούν από την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων από το Fiesta ST.
Το νέο Focus 4ης γενιάς είναι 88 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του. Αυτό σημαίνει καλύτερες επιδόσεις αλλά και μεγαλύτερη οικονομία. Έχει καλύτερο αεροδυναμικό σχεδιασμό και υπάρχει ακόμη μια λεπτομέρεια που δεν αποκλείεται να παίζει και αυτή ρόλο στην οικονομία. Μπροστά στην ποδιά, το νέο Focus έχει γρίλιες (αεροκουρτίνες) . Όταν το αυτοκίνητο αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα οι γρίλιες αυτές κλείνουν αυτόματα.
Στα υπέρ του νέου μοντέλου θα πρέπει να επισημάνουμε ότι έχει κατά 20 % μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας για μεν το hatchback είναι 0.273 για δε το Estate 0.284.
Εσωτερικά
Τόσο ο οδηγός όσο ο συνοδηγός αλλά και οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα. Μάλιστα ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι (λόγω μεταξονίου) μεγαλύτερος κατά 50 χλστ.
Μπροστά υπάρχει μια λεπτή κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών που εκεί υπάρχουν συγκεντρωμένα όλα όσο χρειάζεται ένας οδηγός. Η κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων έχουν ευκρινέστατες ενδείξεις και ο οδηγός με μια γρήγορη ματιά μαθαίνει αυτά που θέλει. Για τους πιο απαιτητικούς στο θέμα της μουσικής υπάρχει (κατόπιν παραγγελίας) και ηχοσύστημα της B&O PLAY με ισχύ 675 Watt. Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά πλαστικά.
Στις βασικές εκδόσεις η Ford για το Focus προτείνει τις Trend, Business και Titanium. Υπάρχουν ακόμη τα Focus Vignale, η σπορ ST-Line και Active που θα προτιμηθεί από αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω. Με δύο λόγια ο πήχης στη μικρομεσαία κατηγορία ανέβηκε ακόμη ψηλότερα.
Ακόμη και στις στάνταρ εκδόσεις στο Focus υπάρχει το Adaptive Cruise Control (ACC). Χρήσιμη είναι η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, head-up display το Active Park Assist 2 που κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο που όλο και περισσότεροι οδηγοί το ζητούν. Η οδήγηση τη νύχτα γίνεται πιο εύκολη με το Adaptive Front Lighting System ενώ η νύχτα γίνεται ημέρα με τους με προηγμένους full-Led προβολείς.
Ήδη βρισκόμαστε στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Ρυθμίζεις ταχύτητα, απόσταση από τον μπροστινό, λωρίδες και ξεκινάς. Ακόμη και αν κοιμηθείς στο τιμόνι το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να βγει από τις λωρίδες αφού ο εγκέφαλος επαναφέρει στο σωστό δρόμο το αυτοκίνητο ενώ φρενάρει από μόνο του,αν συναντήσει αυτοκίνητο που κινείται με μικρότερη τραχύτητα.
Για να κλείσουμε, το νέο Focus είναι από τα καλά αυτοκίνητα και στην κατηγορία του θα πρωταγωνιστήσει. Για να κλείσουμε, το νέο Focus είναι από τα καλά αυτοκίνητα και στην κατηγορία του θα πρωταγωνιστήσει. Το Focus 1.0 EcoBoost 124 ίππων με μηχανικό 6αρι κιβώτιο έχει τιμή εκκίνησης 17.892 ευρώ και αυτό με τον EcoFlue κινητήρα έχει 19.091 ευρώ.
Όλα τα Focus έχουν εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών.
Δείτε τον συνοπτικό τιμοκατάλογο του νέου Ford Focus ΕΔΩ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.