Όσο πιο πολύ εξαρτώμενοι γινόμαστε από την τεχνολογία τόσες περισσότερες «τρύπες» ανοίγουν για απατεώνες που μπορούν να τις εκμεταλευτούν και τα αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση.
Η τεχνολογία εξελίσσεται, μαζί της και οι… κλέφτες αυτοκινήτων! Το πώς οι ληστές έχουν μετατρέψει σε… επιστήμη την «τέχνη» τους, είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό.
Μπορούν, πλέον, να κλάψουν αυτοκίνητα με ένα «κλικ». Σε περίπτωση, βέβαια, που το αυτοκίνητο είναι εντελώς καινούργιο (διετίας – τριετίας) οι δικλείδες ασφαλείας είναι πιο περίπλοκες. Εκεί ο κλέφτης δεν μπορεί να ξεκλειδώσει το immobilizer του αυτοκινήτου εκεί φέρνει… γερανό, το παίρνει, το μεταφέρει σε μια αποθήκη ή σε μια μάντρα και εκεί προσπαθεί να το «ξεκλειδώσει».
Αν δεν τα καταφέρει, τότε το αποσυναρμολογεί και το κάνει ανταλλακτικά. Την περασμένη χρόνια (2017) σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αστυνομίας πραγματοποιήθηκαν 4.021 κλοπές ΙΧ αυτοκινήτων εκ των οποίων οι 988 εξιχνιάστηκαν. Για το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι κλοπές των ΙΧ αγγίζουν τις 3.724, με 1.047 εξιχνιάσεις.
Ο Νίκος Νίκου αντιπρόσωπος μεγάλης εταιρίας συναγερμών καθώς και ο Ιορδανης Κοτσαμπασίδης, μηχανικος αυτοκινήτων από την Θεσσαλονίκη, μίλησαν και εξήγησαν τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει μια κλοπή από το πιο παλιό μέχρι το πιο hitech αυτοκινήτο.
Οι τρεις τρόποι κλοπής των νέων αυτοκινήτων
Ο κ. Νίκου, τόνισε πως «σε όλα τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με εργοστασιακό τηλεχειριστήριο τύπου smart key χρησιμοποιείται ένα σετ αναμεταδότης συχνοτήτων κάτι σαν το παλιό γιυοκι τοκι. Πως δουλεύει αυτό. Ο ένας από τους δυο υποψήφιους κλέφτες έχει το ένα σύστημα εκεί όπου βρίσκεται το κλειδί, στο σπίτι, στο πάρκινγκ, δίπλα μας, ενώ ο άλλος είναι κοντά στο αυτοκίνητο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η συχνότητα του χειριστηρίου από όπου κι αν βρίσκεται να φτάσει δίπλα μας, δίπλα στο αυτοκίνητο να το ξεκλειδώσει και να μπορέσει το αυτοκίνητο να φύγει.
Τώρα δεύτερη περίπτωση, σε όλα τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας χωρίς smart key αλλά με το απλό εργοστασιακό τηλεχειριστήριο, είναι να γίνεται η κλοπή μέσω της εργοστασιακής obd φύσας, ενσύρματa πλέον.
Κάπως γίνεται η αντιγραφή του μεταλλικού στελέχους κλειδιού σε ένα πάρκινγκ που έχουμε αφήσει η οπουδήποτε αλλού το αυτοκίνητο μας.
Τοποθετείται στην συνέχεια ένας Jammer κάτω από το αυτοκίνητο για να μπλοκάρει το εργοστασιακό gps tracker και με λαπτοπ μπαίνει κάποιος μέσα με το κλειδί που ήδη έχει, προγραμματίζει ένα νέο κλειδί και φεύγει. Είναι μια πολύ απλή και εύκολη σχετικά διαδικασία για κάποιον που κάνει αυτή την δουλειά.
Υπάρχει και ένας τρίτος τρόπος που είναι κι αυτός πολύ απλός. Να φορτωθεί το αυτοκίνητο με μια οδική βοήθεια και να φύγει. Κανένας, αν το αυτοκίνητο δεν έχει εργοστασιακό συναγερμό, δεν φαντάζεται ότι το αυτοκίνητο μπορεί να έχει κλαπεί.
Πως μπορούν να προστατευτούν οι ιδιοκτήτες
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να προστατευτούμε είναι αρχικά να βάλουμε ένα σύστημα ασφαλείας, το οποίο μπορεί να μας ειδοποιήσει ότι κάτι συμβαίνει στο αυτοκίνητο μας. Φυσικά αυτό να είναι μετά περασμένο και όχι εργοστασιακό.
Δεύτερο βήμα είναι να μεταφέρουμε την εργοστασιακή obd φύσα κάπου αλλού, να την κρύψουμε, έτσι ώστε να μην μπορέσει να την βρει ο υποψήφιος κλέφτης.
Τρίτο βήμα προστασίας είναι να βάλουμε ένα αόρατο immobilizer, το οποίο προϋποθέτει ότι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου όταν μπει μέσα θα δώσει έναν τετραψήφιο κωδικό στα εργοστασιακά κουμπιά για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.
Και ένα τέταρτο βήμα είναι ένα after market gps tracker το οποίο θα μας δείξει αν το αυτοκίνητο μας έχει κλαπεί, που βρίσκεται.
Όμως τελευταίο και πιο σημαντικό είναι να απευθυνθούμε σε κάποιον έμπειρο συνεργάτη ο οποίος θα αναλάβει το πιο σημαντικό κομμάτι να τοποθετήσει σωστά και χωρίς πρόβλημα ένα οποιοδήποτε από τα παραπάνω τέσσερα συστήματά που έχουμε αναφέρει.
«Χακάρουν τα αμάξια όπως τους υπολογιστές»
Ο Ιορδάνης Κοτσαμπασίδης μηχανικος αυτοκινήτων από την Θεσσαλονίκη, ανέφερε με την σειρά του πως «η διάρρηξη είναι με κάποιο αντικλείδι που θα έχει βγάλει ο κλέφτης ή θα σπάσει την κλειδαριά και θα μπει μέσα. Πολλές φορές ξηλώνουν ολόκληρη την πόρτα. Παίρνουν έναν λοστό ανοίγουν την πόρτα και μπαίνουν αν θέλουν απλά να κλέψουν κάτι από μέσα.
Τώρα αν θέλουν να σηκώσουν το αυτοκίνητο, να κλέψουν όλο το αυτοκίνητο συνήθως δεν κάνουν ζημιά γιατί τα χρησιμοποιούν μετά τα αυτοκίνητα. Εκεί έχει άλλες τεχνικές. Σε σύγχρονα οχήματα μέσω μπορεί μέσω υπολογιστή να πραγματοποιηθεί όλο αυτό.
Υπάρχουν χάκερς. Πως κάνουν χακιν στους υπολογιστές και μπαίνουν οπουδήποτε. Έτσι ακριβώς μπορείς να χακάρεις ένα σύγχρονο όχημα. Τα περισσότερα ας πούμε από τα καινούργια αυτοκίνητα δεν έχουν κλειδί. Αναγνωρίζει μέσω ενός πομπού και ενός δεκτή το πως κλειδώνει, ξεκλειδώνει ή το οτιδήποτε
. Όποτε μπορεί να έχει υποκλέψει τον κωδικό από τον ιδιοκτήτη και να το χρησιμοποιήσει αυτό σαν να έχει ένα τέτοιο κλειδί. Δεν έχει μύλο δηλαδή το αυτοκίνητο για να ανοίξει και να κλείσει. Αυτά είναι στα καινούργια στα πιο παλιά είναι πιο απλή η διαδικασία».
Πως μπορείς να προστατευτείς
«Όλα τα αυτοκίνητα έχουν immobilizer. Όποτε από έναν κοινό κλέφτη μπορείς να προστατευτείς μέσω του εργοστασίου με αυτά που έχει. Αν είναι πολύ εξειδικευμένος ίσως ένας συναγερμός με gps για σε ειδοποιεί που είναι το όχημα σου, ο οποίος φυσικά θα είναι καλά κρυμμένος μέσα στο όχημα, προκειμένου να μπορεί να σε ειδοποιήσει ότι μετακινείται το όχημα σου ενώ εσυ δεν είσαι εκεί και να σου σταλθεί μια τοποθεσία που θα σου δείχνει που βρίσκεται ακριβώς».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.