ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πορδοσάλτε...
prodeals

Seat Arona 1.0 TSI 115 PS με την ένδειξη «X»: Ιδανικό για την ελληνική αγορά

Seat Arona 1.0 TSI 115 PS με την ένδειξη «X»: Ιδανικό για την ελληνική αγορά

Τέσσερις φορές σε μέγεθος πωλήσεων αυξήθηκε από το 2015 η κατηγορία των αυτοκινήτων compact crossovers. Και λογικό είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταποκριθούν θετικά στη ζήτηση των πελατών. Μέσα στο παιχνίδι των compact crossovers μπήκε δυναμικά και η ισπανική Seat με το πολύ δυναμικό Arona.

Ένα αυτοκίνητο που πρωτοείδαμε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στις προτιμήσεις των πελατών αυτής της κατηγορίας.

Όπως θα έχετε παρατηρήσει οι Ισπανοί στα μοντέλα της Seat δίνουν ονόματα από διάφορες ισπανικές πόλεις. Το όνομα Arona προέρχεται από μια περιοχή στα Κανάρια νησιά και βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Τενερίφης. Μόλις 59 χιλιόμετρα ΝΔ από την Santa Cruz την πρωτεύουσα της Τενερίφης. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ισπανία.

Οι Ισπανοί πρόσθεσαν προφυλακτήρες, θόλους τροχών, γκρι πλαϊνά μαρσπιέ, ράγες οροφής και προστατευτικά από αλουμίνιο στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και παρουσίασαν ένα δυναμικό με νεανική σχεδίαση αυτοκίνητο.

Όταν οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους το Arona Xcellence, που είναι ο μικρός αδελφός της οικογένειας των SEAT SUV, σημειώσαμε ότι το αυτοκίνητο εκτός από τον προηγμένο κινητήρα που «φοράει» είναι ευρύχωρο αλλά και ευέλικτο. Θα πρέπει να ξέρετε ότι το Arona φέρει στοιχεία του σχεδιαστικού DNA του Ateca.

Το Arona σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι πιο ψηλό (από τα άλλα της σειράς) και κινείται με άνεση σε διαδρομές εκτός δρόμου. Το βασικότερο είναι η χαμηλή κατανάλωση.

Στην Ελλάδα το μικρότερο crossover της SEAT, παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά στην έκθεση Αυτοκίνηση 2017. Το Arona έχει 4.138 mm μήκος, 1.780 mm πλάτος και 1.543 mm ύψος.

Οι πελάτες αυτού του αυτοκινήτου μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία είδη κινητήρων. Οι δύο είναι τρικύλινδροι και διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού, στροβιλοσυμπιεστή και αυτόματο σύστημα stop&go. Ο τρίτος είναι τετρακύλινδρος​

Ο πρώτος 1.0 TSI αποδίδει 95 PS και έχει 5άρι σασμάν.

Η δεύτερη επιλογή είναι ο κινητήρας 1.0 TSI που αποδίδει 115 PS και έχει 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-τάχυτο DSG διπλού συμπλέκτη.

Στη γκάμα υπάρχει και ο νέος 4-κύλινδρος 1.5 TSI EVO 150 PS με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων. Είναι όμως αποκλειστικά στην έκδοση FR, με 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Arona με τον κινητήρα που αποδίδει 115 ίππους και γιατί πιστεύουμε ότι αυτός κινητήρας ταιριάζει περισσότερο με το συγκεκριμένο crossover τουλάχιστον στην ελληνική αγορά. Υπάρχει μια διαφορά στην τιμή. Αλλά αν το δούμε σε βάθος χρόνου μάλλον δεν πρέπει να υπολογίζεται. Το Arona με τον κινητήρα των 95 ίππων κοστίζει 14.900 ευρώ και το άλλο με τα 115 PS κοστίζει 18.700 ευρώ.

Φυσικά έχει άλλον εξοπλισμό και θεωρείται από τους πιο πλούσιους για την κατηγορία του.

Το οδηγήσαμε σε όλα τα είδη δρόμων. Οι 115 ίπποι είναι ζωντανοί. Ότι πρέπει για την ελληνική πραγματικότητα. Το κιβώτιο χειροκίνητο με 6 σχέσεις. Η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Η τελική είναι 182 km/h και η επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h –σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση- 9,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ροπή είναι 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ. Εκπέμπει 113-114 g/km CO2 και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4,9 και 5 λίτρα ανά 100 km. Στους δρόμους της Αθήνας και όχι με ιδανικές συνθήκες οδήγησης ο μετρητής μας έγραψε μέση κατανάλωση 6.9 λίτρα/100 χλμ.

Η ανάρτηση είναι μπροστά ανεξάρτητη McPherson με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες. Πριν κλείσουμε την ενότητα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά να πούμε ότι η κρεμαγιέρα είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενη. Τα φρένα πίσω είναι με δίσκους και μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους.

Ασφάλεια

Σημείο αναφοράς στην κατηγορία του είναι η παθητική και ενεργητική ασφάλεια. Είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα οδηγικής υποβοήθησης που συναντάμε κυρίως σε μεγαλύτερες κατηγορίες όπως, Front Assist, Hill Hold Control, Σύστημα Ανίχνευσης Κούρασης, Αισθητήρες Φωτός και Βροχής, Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων, Σύστημα Προειδοποίησης Οπισθοπορείας, Ανίχνευση Τυφλού Σημείου, Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με Κάμερα Οπισθοπορείας και Adaptive Cruise Control (ACC) με λειτουργία Stop&Go.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχαμε σύστημα infotainment, άνοιγμα της πόρτας χωρίς τη χρήση κλειδιού (Keyless Entry) , Start & Stop System, την premium οθόνη 8” black panel. Υπάρχει δυνατότητα για ασύρματη βάση φόρτισης τηλεφώνου με κεραία GSM και ηχοσύστημα BeatsAudioTM.

Στο σύνολο αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε και την πολύ καλή πίσω κάμερα που διευκολύνει αφάνταστα στο παρκάρισμα. Μπορεί να είναι ένα πρόσθετο έξοδο (είναι μέσα στην τιμή που προανέφερα 18.700 ευρώ). Σήμερα ολοένα και περισσότεροι οδηγοί ζητούν την κάμερα οπισθοπορείας. Η αλήθεια είναι ότι σε σώζει από μικροτρακαρίσματα.

Ο οδηγός με μια γρήγορη ματιά στην κεντρική οθόνη ενημερώνεται για αυτό που θέλει. ‘Όλα τα όργανα είναι προσανατολισμένα προς αυτόν, μελετημένα για να μην αποσπάται η προσοχή του.

Είναι ευχάριστο όταν οδηγείς το Arona. Δεν τρομάζεις στις στροφές. Πολύ σημαντικό. Το στήσιμό του στο δρόμο είτε σε άσφαλτο είτε σε χώμα είναι εντυπωσιακό. Βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου Volkswagen που χρησιμοποίει και το νέο Ibiza, από το οποίο είναι 79 χλστ. μακρύτερο (μήκος 4.138 χλστ.) και 99 χλστ. ψηλότερο. Το μεταξόνιο του Arona είναι 2 mm μεγαλύτερο από αυτό του νέου Ibiza. Έστω και αυτή η μικρή διαφορά των 2 mm φαίνεται στους πίσω επιβάτες που δεν ακουμπούν τα γόνατα τους στα μπροστινά καθίσματα.

Ο οδηγός ελέγχει εύκολα το δρόμο και δεν τρέμει η ψυχή του μην βρει σε κάποια πέτρα. Το Arona, περνάει εύκολα τα δύσκολα σημεία του δρόμου. Οι επιβάτες δεν κουράζονται ακόμη και όταν η διαδρομή είναι σε χώμα. Οι αναρτήσεις απορροφούν τους κραδασμούς που δεν φτάνουν στο εσωτερικό.

Τέσσερα άτομα ταξιδεύουν άνετα. Ο πέμπτος στριμώχνεται. Ο χώρος των αποσκευών του ικανοποιητικός προσφέρει 400 λίτρα. Στον ίδιο χώρο και κάτω απο το “πάτωμα” υπάρχει και ρεζέρβα ασφαλείας.

Το δίχρωμο Arona ( κόκκινο στο πλάι – μαύρο στην οροφή) είναι προσεγμένο. Οι Ισπανοί έχουν μελετήσει καλά τις απαιτήσεως των αγοραστών. Ήθελαν να διακριθούν και το πέτυχαν.

Έδωσαν σημασία στη λεπτομέρεια. Όπως το ανάγλυφο γράμμα “X” στις πίσω κολώνες. Και με αυτό το γράμμα δηλώνει ότι η έκδοση είναι η Xcellence.

Το SEAT Arona μπορείτε να το δείτε με δύο διαφορετικές μάσκες. Η μάσκα που ξεχωρίζει είναι αυτή με την ένδειξη FR . Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν αυτό με την ένδειξη «X». Η χαραγμένη λεπτομέρεια X πάνω στην κολόνα C δηλώνει την ταυτότητα του crossover.

Κλείνοντας αν με ρωτήσετε τη γνώμη μου θα σας έλεγα ότι το Arona έχει τη δική του προσωπικότητα. Είναι κομψό, πρακτικό, ευρύχωρο και άνετο για καθημερινή αστική χρήση. Είναι προσαρμόσιμο σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, τόσο στην πόλη όσο και στην ύπαιθρο. Αξιόπιστο και οικονομικό στις μετακινήσεις του.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.