Το είδαμε στην έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι και λίγες βδομάδες μετά η ελληνική αντιπροσωπεία της Seat στην Ελλάδα κατάφερε να φέρει Tarraco στη δική μας έκθεση «Αυτοκίνηση 2018». Το μόνο που έμενε ήταν να το οδηγήσουμε.
Έτσι τρείς μήνες πριν ξεκινήσει επίσημα να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, το οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη, εκεί όπου οι Ισπανοί διάλεξαν να κάνουν την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου.
Πριν ξεκινήσω να σας πω τις εντυπώσεις μου για το 5θέσιο η 7θέσιο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, καλό είναι να ξέρετε πώς «βαφτίστηκε» το νέο SUV της Seat «Tarraco».
Το 3ο SUV της ισπανικής φίρμας που απευθύνεται στους αγοραστές της μεσαίας κατηγορίας, είναι το 14ο αυτοκίνητο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που παίρνει το όνομα του από μια ισπανική πόλη. Το όνομα του προέρχεται από την αρχαία ονομασία της Μεσογειακής πόλης Tarragona, ένα ιστορικό και πολιτιστικό κέντρο με εκπληκτική αρχιτεκτονική και επιλέχθηκε μέσω δημόσιας ψηφοφορίας από περισσότερους από 140.000 φίλους της Seat.
Με το Tarraco, το μεγάλο “αδερφό” των Arona και Ateca, η Seat συμπληρώνει τη γκάμα των SUV και κάνει ακόμη πιο επιβλητική την παρουσία της στη συγκεκριμένη κατηγορία που διαρκώς μαγνητίζει περισσότερο κόσμο.
Τα σχέδια για το Tarraco έκανε μια ομάδα από επίλεκτους σχεδιαστές και μηχανικούς, στο εργοστάσιο του Martorell στη Βαρκελώνη αλλά το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο Wolfsburg της Γερμανίας. Το Tarraco είτε με 5 είτε με 7 θέσεις απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς αγοραστές.
Σ αυτούς που θέλουν δυναμική συμπεριφορά, χώρους, πρακτικότητα, ασφάλεια και πολυτέλεια. Σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά έπαιξε η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MQB που είναι η τελευταία λέξη στην τεχνολογία του Ομίλου Volkswagen.
Η ομάδα σχεδίασης του Tarraco κατάφερε να «παντρέψει» αρμονικά τις μεγάλες αναλογίες με την αισθητική. Το Tarraco έχει μήκος 4,735mm , πλάτος 1.83 mm και ύψος 1,658mm. Οι γραμμές του είναι επιθετικές.
Η μάσκα προεξέχει και σε συνδυασμό με τους τριγωνικούς προβολείς Full LED δίνει μια πιο φρέσκια εικόνα στο SUV «κλείνοντας» έτσι πονηρά το μάτι και στους νέους ανθρώπους που έχουν μεγάλες απαιτήσεις. Βλέποντας το απ έξω ξεχωρίζεις το επιβλητικό σχήμα που δίνει μια αίσθηση αρχοντιάς και υπερηφάνειας.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ακολουθεί τις γραμμές του επιθετικού εξωτερικού σχεδιασμού. Η τεχνολογία LED 100%, είναι στον στάνταρ εξοπλισμό στις εκδόσεις Style και Xcellence.
Οι σχεδιαστές στο εσωτερικό έκαναν άριστη δουλειά. Εκμεταλλεύτηκαν τους χώρους και χρησιμοποίησαν υψηλό επίπεδο ποιότητας υλικών για να προσφέρουν το φιλικό για τους επιβάτες περιβάλλον. Τα υλικά μέσα στην καμπίνα έχουν καλή αφή.
Στο κεντρικό ταμπλό στην κεντρική όψη υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων (Digital Cockpit με οθόνη 10.25’’) και μια οθόνη αφής 8 ιντσών με αναβαθμισμένες υπηρεσίες.
Στο Tarraco η Seat διαθέτει για πρώτη φορά ανέπαφη δυνατότητα χειρισμού και εύκολη πρόσβαση στον ψηφιακό κόσμο. Υπάρχουν επιλογές συνδεσιμότητας με Android Auto, Apple CarPlay και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου (για τα νεότερα σε τεχνολογία τηλέφωνα). Σε όλες τις εκδόσεις που δοκίμασα υπήρχε σύστημα καταγραφής διαδρομών, έλεγχος κατάστασης αυτοκινήτου ακόμη και αναγνώριση τραγουδιού μέσω Shazam . Αυτό όμως είναι μόνο για όσους το σύστημα Android.
Οι επιβάτες κάθονται και ταξιδεύουν άνετα ακόμη και στις 7θέσιες εκδόσεις. Το κάθισμα του οδηγού στη μεγάλη έκδοση έχει λειτουργία μνήμης ενώ τα καθίσματα για όλους τους επιβάτες είναι θερμαινόμενα (στον προαιρετικό εξοπλισμό).
Οδηγική εμπειρία
Στη Βαρκελώνη με άριστες για την εποχή καιρικές συνθήκες, οδήγησα τρείς διαφορετικές εκδόσεις Tarraco. Οι δύο εκδόσεις είχαν δίλιτρο κινητήρα (ένας με βενζίνη και ο άλλος με πετρέλαιο) και μια 3η έκδοση με κινητήρα 1.5 cc βενζίνης. Ο κινητήρας με τα 1.5 cc είναι από τους πιο δοκιμασμένους και πετυχημένους της VW και τον «φοράνε» αρκετά μοντέλα του γερμανικού γκρουπ.
Αν και ήμασταν δύο δημοσιογράφοι σε κάθε αυτοκίνητο δοκιμής ,προσκαλέσαμε και τρείς τεχνικούς της εταιρίας που ήταν παρόντες στο event για να δούμε αν και πόσο άνετα μπορούν να ταξιδέψουν οι πίσω επιβάτες. Υπάρχει άπλετος χώρος είτε οδηγείς την 5θέσια είτε την 7θέσια έκδοση. Ο χώρος αποσκευών στην 5θέσια έκδοση είναι 760 λίτρα (στην 7θέσια 700 λίτρα).
Ξεκίνησα με το Tarraco με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 190 ίππους. Διαθέτει ότι πιο μοντέρνο υπάρχει στην εταιρία από πλευράς εξοπλισμού. Έχει αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG αλλά και επιλογή σε τετρακίνηση.
Στη συνέχεια οδήγησα –δυστυχώς μόνο σε εθνική οδό- την έκδοση με τον δίλιτρο ντίζελ κινητήρα που αποδίδει 190 ίππους, 7τάχυτο κιβώτιο DSG και φυσικά κίνηση 4WD. Η έκδοση αυτή χρειάζεται από 0-100 χλμ μόνο 8΄΄ ενώ η τελική του φτάνει τα 211 χλμ./ώρα.
Η Seat για το Tarraco έχει και έναν άλλο δίλιτρο κινητήρα diesel που αποδίδει 150 ps , έχει κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην παρουσίαση όμως δεν υπήρχε αυτή η έκδοση.
Υπήρχε όμως μια ακόμη έκδοση που θα προτιμηθεί στην ελληνική αγορά. Είναι το Tarraco με τετρακύλινδρο κινητήρα TSI ,βενζίνης , 1.5 λίτρων που αποδίδει 150PS. Η έκδοση αυτή έχει αποκλειστικά μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η τελική του είναι 201 χλμ./ώρα και η μέγιστη ροπή ( παρέχεται από τις 1.500 σ.α.λ. έως 3.500 σ.α.λ) είναι 25,4 χλγμ.
Ταξιδεύεις με το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας έχοντας βάλει το αυτόματο σύστημα πλοήγησης και φυσικά με χωρίς άγχος μην βγεις από τις γραμμές σου γιατί το ηλεκτρονικό σύστημα «βάζει» στο σωστό δρόμο το αυτοκίνητο.
Με το μοντέλο αυτό η Seat θα κάνει τη μεγαλύτερη επιθετική της προϊοντική πολιτική αφού είναι μια έκδοση που ταιριάζει «γάντι» στο μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών SUV.
Οι κινητήρες σε όλες τις εκδόσεις του Tarraco ,είναι σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Όπως είπε ο Stefan Ilijevic ( από το 1997 βρίσκεται στον Όμιλο Volkswagen και από το 2005 εντάθηκε αποκλειστικά στην Seat) από το 2020 το Tarraco θα διαθέτει κινητήρες με Plug-in Hybrid.
Με το Tarraco κινήθηκα αρκετά γρήγορα και εύκολα. Παρά τον όγκο του είναι ευέλικτο και στις στροφές με πολλά χιλιόμετρα δεν έχει ούτε ταλαντώσεις αλλά ούτε κραδασμούς. Πολύ καλό είναι και το σύστημα των αναρτήσεων καθώς επίσης και το σύστημα διεύθυνσης.
Την ημέρα που ήμουν στη Βαρκελώνη οι Ισπανοί είχαν την εθνική τους εορτή ( 6 Δεκεμβρίου γιορτάζουν την Ημέρα του Συντάγματος). Για το λόγο αυτό δεν υπήρχε μποτιλιάρισμα και οι δρόμοι ήταν σχεδόν άδειοι. Νωρίς το απόγευμα επιστρέφοντας από τη δοκιμή της δίλιτρης έκδοσης με τους 190 ίππους, πετάχτηκε στον κεντρικό δρόμο ένα σκυλί που σίγουρα από κάπου είχε δραπετεύσει.
Ήταν καθαρό και φορούσε λουρί. Χρειάσθηκε να φρενάρω απότομα για να μην το χτυπήσω και εκεί διαπίστωσα τα εκπληκτικά φρένα που έχει το Tarraco. Το αυτοκίνητο κοκάλωσε και σίγουρα αν με ακολουθούσε κάποιος άλλος οδηγός θα είχε πέσει πίσω μου. Ευτυχώς δεν υπήρχε κανένας. Βέβαια στο αποτελεσματικό φρενάρισμα ρόλο έπαιξε και η καλή ποιότητα ασφάλτου. Αποτέλεσμα το σκυλάκι τουλάχιστον από εμάς σώθηκε.
Στο Tarraco υπάρχει το σύστημα DCC (Dynamic Chassis Control). Ο οδηγός επιλέγει τη ρύθμιση που προτιμά για ιδανική ισορροπία σε όλα τα είδη των δρόμων. Σε ορισμένες ρυθμίσεις το σύστημα επιλέγει αυτόματα τον τρόπο που θα κινηθεί. Για παράδειγμα σε μια μεγάλη κατηφόρα ο οδηγός δεν πατάει φρένο και το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του με τη χαμηλότερη ταχύτητα που επιλέγει.
Και επισημαίνω σκόπιμα αυτό το σύστημα DCC γιατί στην παρουσίαση υπήρχε μια έκπληξη. Οι Ισπανοί είχαν φτιάξει μια πίστα με τεχνητά εμπόδια. Με ένα απλό Tarraco (λέω απλό γιατί δεν είχε ειδικά λάστιχα η διαφορετικές αναρτήσεις). Με τη βοήθεια του περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας, αξιοποιείς την ένδειξη descent.To σύστημα ελέγχου κατάβασης αναλαμβάνει τα «ηνία». Ο οδηγός απλά ελέγχει την πορεία από τις κάμερες που διαθέτει το Tarraco.
H offroad διαδρομή έγινε απλά ένα παιχνίδι. Όποιος δεν ξέρει μπορεί να τρομάξει στην «τυφλή» κατηφόρα. Όμως χρησιμοποιώντας τις κάμερες και τα βοηθήματα απλά γίνεσαι παρατηρητής. Τη θέση του «παίρνουν» τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Ασφάλεια
Το Tarraco διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης που χρειάζεται ένας απαιτητικός οδηγός . Όπως συστήματα Lane Assist και Front Assist , Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, ACC (Adaptive Cruise Control), Light Assist και Emergency Assist. Έχει ακόμη Emergency Call, Pre-crash Assist και Rollover Detection.
Όταν θα έρθει στην Ελλάδα στο τέλος Μάρτιου το Tarraco θα μπορείτε να το βρείτε σε οκτώ διαφορετικά χρώματα: Dark Camouflage, Onyx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black και Urano Grey.
Οι Ισπανοί στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση δεν έδωσαν τιμές για το Tarraco. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που όμως είναι δική μας εκτίμηση και όχι του εμπορικού διευθυντή Χάρη Δάνδουρα, η τιμή θα κυμαίνεται ανάμεσα σε 28.000 και 30.000 ευρώ με τον πολύ καλό εξοπλισμό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.