ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Suzuki JIMNY: Από το 1970 στο 2019

Suzuki JIMNY: Από το 1970 στο 2019

Οι γιαπωνέζοι που πάντα παρακολουθούσαν τον ανταγωνισμό και ειδικά τις κινήσεις των Αμερικανών κατασκευαστών αντιδρούσαν αμέσως αλλά πάντα με την απαραίτητη προσοχή έτσι ώστε αυτά τα αυτοκίνητα που έβγαιναν από τις γραμμές παραγωγής να είναι άψογα μελετημένα.

Έχοντας στα πρότυπα το αμερικάνικο 4Χ4 της Jeep κατασκεύασαν ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο που να μπορεί να διασχίσει τραχείς δρόμους και να πάει σε μέρη που τα υπόλοιπα αυτοκίνητα δεν μπορούν!

Με τη φιλοσοφία αυτή, η πρώτη γενιά JIMNY, κυκλοφόρησε το 1970. Ήταν το μοναδικό, αυθεντικό ιαπωνικό off-roader, που προκάλεσε αίσθηση στην αγορά των τετρακίνητων αυτοκινήτων, η οποία αποτελούνταν μόνο από οχήματα μεγάλου μεγέθους και κυβισμού. Έχοντας περάσει σχεδόν μισός αιώνας από τότε, η Suzuki συνεχώς αναβαθμίζει το μοντέλο και τις τεχνολογίες που διαθέτει για να καλύπτουν κάθε ανάγκη. Το ολοκαίνουργιο JIMNY σχεδιάστηκε με γνώμονα, το πάθος των JIMNY fans, τις απαιτήσεις των πιο απολαυστικών off-road προκλήσεων, την άνεση του οδηγού και τις πιο προηγμένες τεχνολογίες. Το 4 ης γενιάς JIMNY φέρει την κληρονομιά ενός ελαφρού, αυθεντικού off-roader και αποτελεί το αριστούργημα της ιστορίας της τετρακίνησης για την Suzuki.

Ας δούμε όμως τα Jimny από την 1 η τους γενιά μέχρι και σήμερα

1970 : Πρώτη γενιά JIMNY

Η ανάπτυξη του JIMNY LJ10, του πρώτου ελαφρού τετρακίνητου οχήματος της Suzuki, ξεκίνησε το 1968. Για να μπορέσει να αντέξει την σκληρή χρήση ενός οχήματος εκτός δρόμου, πέρασε μια σειρά πολλών και αυστηρών δοκιμών, όπως την πτώση του οχήματος από ένα μέτρο ύψος στο έδαφος των ηφαιστειακών αμμουδιών του Mt. Fuji, ώστε να διαπιστωθεί η ανθεκτικότητα του. Διατέθηκε στην αγορά τον Μάρτιο του 1970 και ήταν το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων της Ιαπωνίας. Αρχικά αναπτύχθηκε για επαγγελματική χρήση, ως ένα συμπαγές όχημα τριών θέσεων που ζύγιζε μόνο 600 κιλά με μεταξόνιο 1.930 χιλιοστών. Διέθετε ένα σκελετό σκάλας, ‘κοντή’ μετάδοση και άκαμπτους άξονες, τα οποία έχουν διατηρηθεί και στις επόμενες γενιές. Διέθετε επίσης, φύλλα σούστας για να μεταφέρει μεγάλα φορτία με το ελαφρύ και μικρό αμάξωμα, και πόρτες με μουσαμά και φερμουάρ. Το πρώτο JIMNY εφοδιάστηκε από ένα μικρό, δικύλινδο αερόψυκτο κινητήρα 360κ.εκ., 25 ίππων. Εστιάζοντας στην έντονη ζήτηση από αγορές που ήθελαν την χρήση του σε χιονισμένες επιφάνειες, το JIMNY LJ20 που έκανε το ντεμπούτο του 2 χρόνια αργότερα το 1972, ήταν εξοπλισμένο με έναν υδρόψυκτο κινητήρα και σύστημα θέρμανσης με καλύτερη απόδοση. Ένα μοντέλο τύπου Van προστέθηκε στην γκάμα και η χαρακτηριστική μπροστινή μάσκα με κάθετες γρίλιες υιοθετήθηκε και σε αυτό.

Μετά την επιτυχία των JIMNY LJ10 και LJ20, το 1974, το JIMNY LJ50, με έναν τρικύλινδρο, 550κ.εκ. υδρόψυκτο κινητήρα που απέδιδε μεγαλύτερη ισχύ, εξήχθη στην Κεντρική / Νότια Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Ωκεανία και σύντομα καθιερώθηκε ως το «fun to go anywhere» όχημα, ενώ οι εξαγωγές του αυξάνονταν σταθερά. Στο τελευταίο JIMNY πρώτης γενιάς, το LJ80 που έκανε το ντεμπούτο του το 1977, η Suzuki τοποθέτησε έναν μεγαλύτερο κινητήρα για να βελτιστοποιήσει την απόδοση του και να καλύψει τις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς. Με μεγαλύτερους θόλους στους εμπρός τροχούς και ‘φουσκωτά’ πίσω φτερά, το JIMNY LJ80 πρόσφερε έναν πιο κομψό σχεδιασμό. Το καπό, το οποίο συγκρατούσαν δύο ελατήριά-κλιπς όπως και στα προηγούμενα JIMNY, μεγάλωσε ελαφρώς για να δημιουργηθεί χώρος για τη μεγαλύτερη αλλαγή: έναν νέο τετρακύλινδρο, υδρόψυκτο κινητήρα 800κ.εκ. 41 ίππων. Το JIMNY LJ80 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Suzuki από την γκάμα των JIMNY LJ που εξήχθη συνολικά σε 109 χώρες. Οι συνολικές πωλήσεις των JIMNY LJ πρώτης γενιάς ανήλθαν σε 243 χιλιάδες μονάδες.

1981 : Δεύτερη γενιά JIMNY

Το 1981, το JIMNY έκανε την πρώτη πλήρη αλλαγή-αναβάθμιση του μετά από 11 χρόνια, από την κυκλοφορία του JIMNY LJ10. Με τα τετρακίνητα οχήματα να κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, η ζήτηση για το JIMNY LJ αυξήθηκε αισθητά, ενώ η δεύτερη γενιά, το JIMNY SJ410, σχεδιάστηκε στρατηγικά για να κερδίσει την παγκόσμια αγορά. Με τον δυναμικό σχεδιασμό του, το JIMNY SJ410 εξελίχθηκε από ένα πρακτικό σκληροτράχηλο όχημα, σ’ ένα κομψό off-roader κατάλληλο τόσο για αστικές όσο και για off-road διαδρομές. Επόμενος στόχος ήταν να καθιερωθεί ως ένα όχημα που το θέλουν και οι γυναίκες, έτσι αυξήθηκαν αισθητά οι χώροι στο εσωτερικό και η άνεση που προσέφερε κατά την οδήγηση. Το JIMNY δεύτερης γενιάς βέβαια έμεινε πιστό στην κληρονομιά των εκτός δρόμου επιδόσεων, με την ανάρτηση φύλλων σούστας που κληρονόμησε από τους προκατόχους του και τις αυξημένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Το JIMNY, διέθετε έναν ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο κινητήρα 1000κ.εκ., 45 ίππων. Με την δυναμική ισχύ και ροπή του κινητήρα, αποδείκνυε τις υψηλές επιδόσεις τόσο σε on όσο και σε off-road διαδρομές, συμβάλλοντας στην αύξηση της ζήτησης των τετρακίνητων οχημάτων.

Το 1984, το JIMNY SJ413 ξεκίνησε με τη φιλοδοξία να εντυπωσιάσει την παγκόσμια αγορά. Με κινητήρα 1.3 λίτρων και ελαφρύ μπλοκ αλουμινίου, διέθετε τον πιο ισχυρό κινητήρα μεταξύ των οχημάτων Suzuki την εποχή εκείνη. Η παγκόσμια δημοτικότητα του μοντέλου αυξήθηκε με τόσο ραγδαίους ρυθμούς που από τις 10.000 μονάδες που παράγονταν στην Ιαπωνία το μήνα, οι 7.000 διατίθονταν για τις εξαγωγές. Συνεχείς βελτιώσεις ενσωματώνονταν από έτος σε έτος συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης υδραυλικού τιμονιού και μηχανικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων για μεγαλύτερη οδηγική ευκολία. Η άνεση κατά την οδήγηση ενισχύθηκε σημαντικά όταν η ανάρτηση του μοντέλου άλλαξε από τα φύλλα σούστας που διέθετε από την πρώτη γενιά, η οποία ήταν ισχυρή αλλά υστερούσε σε απόδοση απορρόφησης κραδασμών, στην τρέχουσα τριών συνδέσμων με ελατήρια, προσφέροντας ισορροπία σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές. Oι συνολικές πωλήσεις της δεύτερης γενιάς JIMNY ανήλθαν σε 1.693 χιλιάδες μονάδες.

1998: Τρίτη γενιά JIMNY

Το 1998, η τρίτη γενιά JIMNY έκανε το ντεμπούτο της. Το μοντέλο διατήρησε τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, αλλά εισήγαγε ένα υψηλότερο επίπεδο άνεσης, και προσέφερε μεγαλύτερη σταθερότητα και ευελιξία κατά την οδήγηση.

Το εξωτερικό του επανασχεδιάστηκε καθώς διέθετε ένα συμπαγές, στρογγυλεμένο σχήμα που τόνιζε την αεροδυναμική του μοντέλου, ενώ διατήρησε την μπροστινή μάσκα με τις κάθετες γρίλιες. Ο νέος σχεδιασμός μεταμόρφωσε τη συμβατική εικόνα ενός τετρακίνητου οχήματος σε ένα μοντέλο μελλοντικής γενιάς για off-roaders. Το μεταξόνιο του επεκτάθηκε ώστε το JIMNY να διαθέτει μια πιο ευρύχωρη εσωτερική καμπίνα και οι προεξοχές σχεδιάστηκαν με σκοπό τη μέγιστη γωνία προσέγγισης και διαφυγής.

Ο σκελετός της σκάλας και η ανάρτηση 3 συνδέσμων με άκαμπτους άξονες ρυθμίστηκαν για ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε διαδρομές εντός και εκτός δρόμου. Το νέο σύστημα τετρακίνησης επέτρεψε την εναλλαγή μεταξύ της κίνησης στους 2 και στους 4 τροχούς χωρίς να χρειάζεται να σταματήσει το όχημα, επιτρέποντας έτσι τις γρήγορες αντιδράσεις σε ξαφνικές αλλαγές των καιρικών ή οδικών συνθήκων. Ικανοποιώντας διάφορες απαιτήσεις-τάσεις από τη lifestyle χρήση του αυτοκινήτου στην πόλη έως την επαγγελματική χρήση σε δύσκολες επιφάνειες, η τρίτη γενιά JIMNY είχε αγαπηθεί παγκοσμίως ακόμα και 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία της.Οι συνολικές πωλήσεις της τρίτης γενιάς JIMNY ανήλθαν σε 918 χιλιάδες μονάδες.

2018: Τέταρτη γενιά JIMNY

Το 2018, το νέο Suzuki JIMNY επιστρέφει ανανεωμένο για ακόμα μια φορά!

Διατηρώντας πλήρως το πνεύμα των πολύ αγαπημένων προκατόχων του και την βασική ιδέα του να είναι το "ένα και μοναδικό, ελαφρύ τετρακίνητο όχημα", το ολοκαίνουργιο JIMNY κάνει το ντεμπούτο του ακόμα πιο λειτουργικό και πρακτικό όσον αφορά την εμφάνιση αλλά και τις επιδόσεις.

Εξελίχθηκε ως «το απόλυτο εργαλείο» για τους επαγγελματίες, δεσμεύτηκε για την διατήρηση της αυθεντικότητας του, της κληρονομίας του, το στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας, το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO της Suzuki και την ανάρτηση 3 συνδέσμων με άκαμπτους άξονες και ελατήρια, όλα τα βασικά στοιχεία για να απολαύσει ο οδηγός στο έπακρο κάθε off-road πρόκληση.

Ο εξωτερικός του σχεδιασμός είναι λιτός και όμορφος με έμφαση στις λεπτομέρειες, ενώ το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εκφράζει τον δυναμικό του χαρακτήρα κατά την οδήγηση σε κάθε επιφάνεια.

Το εσωτερικό του JIMNY εκπέμπει ένα περιπετειώδες πνεύμα με τον απλό, πρακτικό και τεχνολογικά αναβαθμισμένο σχεδιασμό του.

Το JIMNY διαθέτει ένα συμπαγές αμάξωμα και αξιοσημείωτες επιδόσεις εκτός δρόμου, προσπερνώντας κάθε δύσκολη επιφάνεια, από την άλλη η on-road απόδοση του μοντέλου είναι αδιαμφισβήτητη, με το άκαμπτο πλαίσιο τύπου σκάλας και τις ενισχυμένες αρτήσεις, να παρέχουν άνεση κατά την οδήγηση και σταθερό χειρισμό. Όσον αφορά τον κινητήρα, ενσωματώνεται ένας ισχυρότερος και αποδοτικότερος κινητήρας 1.5 λίτρων.

Η τέταρτη γενιά JIMNY ήρθε ανανεωμένη σε κάθε λεπτομέρεια για να ικανοποιήσει τους απαιτητικούς επαγγελματίες, τους JIMNY Fans, την οδηγική απόλαυση των οδηγών πόλης και των πιο αυστηρών όλων… των πρώτων οδηγών JIMNY. Το JIMNY έχει επιτύχει πάνω από 2.854.000 συνολικές πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και έχει διατεθεί σε 194 χώρες για σχεδόν 50 χρόνια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!


ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.