Αντιμέτωποι με πρόστιμα και απαγορεύσεις φαίνεται πως θα βρεθούν οι κάτοχοι Euro 4 diesel και παλαιότερων που κυκλοφορούν παράνομα σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τα συναρμόδια υπουργεία έχουν ήδη έτοιμο το σχέδιο δράσης για τον εντοπισμό τους.
Μεγάλες διαστάσεις φαίνεται πως έχει πάρει το φαινόμενο «νομιμοποίησης» των παλιών ντίζελ στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, επιτρέπεται η ταξινόμηση και κυκλοφορία ντίζελ Ι.Χ. επιβατικών οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αν είναι τεχνολογίας Euro5 ή μεταγενέστερης αντιρρυπαντικής οδηγίας.
Ωστόσο, η μεγάλη ζήτηση για φθηνό και οικονομικό ντίζελ οδήγησε σε αθρόες εισαγωγές παλιών πετρελαιοκίνητων τα οποία πουλήθηκαν και κυκλοφορούν με ψευδείς βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας (ο υποψήφιος αγοραστής κάνει μια δήλωση πως διαμένει προσωρινά και χρησιμοποιεί το παλιό ντίζελ σε κάποια πόλη της περιφέρειας, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα). Έτσι, σε συνδυασμό με τους ανύπαρκτους ελέγχους της Αστυνομίας, αυτή τη στιγμή στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας κυκλοφορεί ένας μεγάλος αριθμός ντίζελ αυτοκινήτων που πρακτικά απαγορεύεται από το νόμο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ελέγξουν-διασταυρώσουν όλα τα στοιχεία αυτοκινήτων diesel Euro4 & παλαιότερων που αποκτήθηκαν με ξεχωριστές δηλώσεις μονίμου κατοικίας.
Έτσι, για μεταχειρισμένα ντίζελ που εισήχθησαν από το 2011 και μετά, το λογισμικό θα ελέγχει τα παρακάτω στοιχεία: τα τελευταία εκκαθαριστικά σημειώματα του ιδιοκτήτη, τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί για να βγει η άδεια κυκλοφορίας και τα στοιχεία του εμπόρου.
Αν εντοπίζεται αναντιστοιχία και αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τότε θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ή ακόμη και ακινητοποίηση σύμφωνα με τις ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες. Επίσης, εξετάζονται και έξτρα ποινές για εμπόρους που ασχολούνται «συχνά» με βεβαιώσεις μονίμου κατοικίας.
Μπαίνουν στο παιχνίδι και οι ασφαλιστικές εταιρείες
Το συγκεκριμένο θέμα έχει θορυβήσει και τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς ο αριθμός των παράνομων ντίζελ σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Έτσι, πηγές από την ασφαλιστική αγορά υποστηρίζουν πως για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων θα γίνει πιο αυστηρό το πλαίσιο σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα. Αφορμή για αυτό στάθηκε περιστατικό σύγκρουσης, όπου μια ασφαλιστική εταιρεία φέρεται να αξίωσε από τον ιδιοκτήτη το ποσόν της αποζημίωσης, καθώς το αυτοκίνητό του δεν επιτρεπόταν να κυκλοφορεί εντός της Αθήνας.
Γράφει ο Κώστας Φούζας
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.