Για να κάνει τη διαφορά, σε αυτήν την πανελλαδική παρουσίαση της BMW, η ελληνική αντιπροσωπεία, μας επεφύλαξε μια ευχάριστη έκπληξη. Θα αρχίσω με την έκπληξη. Που δεν ήταν τυχαία.
Γιατί στην παρουσίαση των δύο δυναμικών αυτοκινήτων, της BMW σειρά 3 και της Z4, προστέθηκε και μια ακόμη δυναμική παρουσία που έχει τιμήσει την Ελλάδα και έχει διαπρέψει σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επίσημος προσκεκλημένος της BMW ήταν ο Μιχάλης Ζαμπίδης. Ο 38χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής του kickboxing –πάντα με το χαμόγελο- έδωσε το δικό του στίγμα σ αυτήν την παρουσίαση.
Θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο για τον Μιχάλη Ζαμπίδη και την «τρέλα» του με τα γρήγορα αυτοκίνητα. Όμως τώρα ας δούμε τι παρουσίασε η BMW επι ελληνικού εδάφους. Στην Ευρώπη τα δύο αυτοκίνητα (BMW σειρά 3 και BMW Ζ4) παρουσιάσθηκαν στο τέλος της περσινής χρονιάς.
Θα ξεκινήσω την παρουσίαση με την σειρά 3 που όπως γνωρίζετε είναι η καρδιά της μάρκας BMW. Από τότε που παρουσιάσθηκε η 1η έκδοση BMW σειρά 3 μέχρι και σήμερα που φτάσαμε στην 7η γενιά, η BMW έχει πουλήσει -σε παγκόσμιο επίπεδο- περισσότερα από 15.000.000 αυτοκίνητα σειράς 3. Στην Ελλάδα έχουν πουληθεί 43.000 αυτοκίνητα.
Η 7η γενιά έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, δυνατό χαρακτήρα, πιο δυναμικό σχεδιασμό (σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) , υλικά αρίστης ποιότητας στο εσωτερικό και αμέτρητα ηλεκτρονικά βοηθήματα που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.
Βέβαια με τόσα, σε λίγο οι οδηγοί δεν θα κάνουν απολύτως τίποτα. Θα σας εξηγήσω αργότερα ένα νέο σύστημα που καθιέρωσε η BMW.
Ο χώρος στο εσωτερικό είναι ακόμη πιο ευρύχωρος. Σ αυτό βοήθησε σημαντικά και το μεγαλύτερο μεταξόνιο που τώρα είναι 2.851 χλστ. δηλαδή +4.4 χλστ. από την 6η γενιά. Το μήκος της νέας σειράς 3 είναι 4.709 χλστ. μήκους (+7.6 χλστ.), το πλάτος είναι 1.827 χλστ. και το ύψος 1.442 χλστ. ύψους (+6 χλστ.).
Η φιλοσοφία για τα sedan είναι να περνούν πιο εύκολα και σε πιο δύσκολους δρόμους. Γι αυτό σήμερα είναι ελαφρώς υπερυψωμένα. Το εσωτερικό είναι άνετο ακόμη και για πέντε επιβάτες (χώρος αποσκευών 480 L).
Ο εσωτερικός διάκοσμος μοντέρνος ,με μια οθόνη 8.8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Υπάρχει διαδραστικό σύστημα ενημέρωσης. Όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται μπροστά στον οδηγό για να μην αποσπάται η προσοχή του.
Για τους πελάτες της γερμανικής φίρμας υπάρχουν αρκετές επιλογές σε κινητήρες. Δυνατοί, ροπάτοι, αξιόπιστοι. Στην Ελλάδα η M340i xDrive και η υβριδική 330e θα φθάσουν στις αρχές Ιουνίου ενώ θα δούμε μια ήπια υβριδική πρόταση το 2020. Στην παρουσίαση που έγινε οδήγησα αρχικά την BMW 330i.
Στο δρόμο για το Σούνιο με εντυπωσίασε η ροπή της. Η ιπποδύναμη στο συγκεκριμένο μοντέλο με τον κινητήρα που αποδίδει 258 ίππους (ροπή 400). Βέβαια με τον ηλεκτρικό κινητήρα που διαθέτει λειτουργία overboost μπορούμε να προσθέσουμε και άλλες 30 kW. Ο οδηγός πρέπει να είναι σοβαρός γιατί έχει φοβερές επιταχύνσεις και θέλει σωστή γνώση για να στρίψεις σωστά.
Η συμπεριφορά του είναι πιο σπορ (βασίζεται στην αναβαθμισμένη τεχνολογία πλαισίου) έχει νέα τεχνολογία αποσβεστήρων, πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος και βάσεις ανάρτησης, φαρδύτερα μετατρόχια, ελαχιστοποιημένο βάρος, χαμηλό κέντρο βάρους και ομοιόμορφη κατανομή βάρους 50 : 50.
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) είναι μειωμένος από 0,26 σε 0,23 (BMW 320d). Τα φρένα του υποδειγματικά. Αρκεί να δείτε τους μπροστινούς δίσκους και τις δαγκάνες και θα καταλάβετε αρκετά. Μπαίνεις στη στροφή και αν ξέρεις να πλασαριστείς σωστά το αυτοκίνητο μένει κολλημένο στην άσφαλτο. Χωρίς να τρομάζει τους επιβάτες. Δεν παίρνει κλίση στην γρήγορη είσοδο στη στροφή και δεν τρομάζει ακόμη και όταν «μπαίνει» το ESP.
Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι η απότομη επαναφορά στο δρόμο όταν ο οδηγός δεν κρατάει το τιμόνι και λειτουργήσει το αυτόματο σύστημα που σε επαναφέρει στη λωρίδα κυκλοφορίας. Στο δρόμο προς το Σούνιο το δοκίμασα τέσσερις φορές.
Άφησα το τιμόνι και όταν το αυτοκίνητο πάταγε τη διαχωριστική λωρίδα –πριν βγει από το δρόμο- έκανε την επαναφορά μόνο του. Θεωρώ ότι ήταν βίαιη.
Πριν κλείσω αυτή την ενότητα θα σας πω για το νέο σύστημα που καθιέρωσε η BMW. Το σύστημα αυτό λέγεται Reversing Assistant. Αλήθεια είναι εντυπωσιακό. Ας υποθέσουμε ότι ο οδηγός μπαίνει σε έναν στενό δρόμο που δεξιά και αριστερά είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Όμως ο δρόμος για κάποιο λόγο έχει κλείσει.
Ο οδηγός αναγκάζεται να κάνει όπισθεν για να μην εγκλωβισθεί.
Φαντασθείτε στριμωγμένα αυτοκίνητα σε στενό δρόμο. Η όπισθεν ακόμη και με την κάμερα οπισθοπορείας δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση. Το σύστημα Reversing Assistant , όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει με ταχύτητα μικρότερη από 35 χλμ, καταγράφει τα τελευταία 50 μέτρα.
Ο οδηγός βάζει την όπισθεν, πατάει το Reversing Assistant και το αυτοκίνητο κάνει τα τελευταία 50 μέτρα με την όπισθεν με απόλυτη ασφάλεια. Βλέπετε το τιμόνι στρίβει μόνο του και η αδρεναλίνη βρίσκεται στα φυσιολογικά επίπεδα.
Ας δούμε όμως στα γρήγορα και την νέα Ζ4. Και λέω στα γρήγορα γιατί άμεσα θα την πάρουμε για οδηγική δοκιμή και θα πούμε πολλά για το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από τους «Τζέημς Μπόντ» και η προηγούμενη γενιά πούλησε 200.000 αυτοκίνητα.
Αν και δεν έλειπε κάτι από την προηγούμενη γενιά, μπορώ να πω ότι η νέα Ζ4 έχει ιδιαίτερη σχεδίαση με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά στα φώτα που τώρα είναι το ένα πάνω στο άλλο.
Οι διπλές εξατμίσεις είναι τραπεζοειδής ενώ τα πίσω προσκέφαλα θα είναι σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα ανάλογα με την επιθυμία του κάθε αγοραστή. Το νέο roadster παράγεται πλέον στο Gratz της Αυστρίας. Το αυτοκίνητο που οδήγησα ήταν το δίλιτρο που αποδίδει 197 ίππους ( ροπή 320 Nm) με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Περιττό να σας πω ότι στη διαδρομή προς το Σούνιο τα βλέμματα ήταν… ενοχλητικά. Άλλοι σταμάταγαν να μας πουν «καλορίζικο» και άλλοι δεν δίστασαν να μας ζήτησαν να τους κάνουμε… βολτίτσα.
Θα ενθουσιαστούν όσοι θέλουν να ανοίγουν την οροφή χωρίς να σταματούν. Ο οδηγός ακόμη και αν πηγαίνει με ταχύτητα 50 χλμ μπορεί να ανοίξει την οροφή που χρειάζεται μόλις 10 δευτερόλεπτα.
Πριν κλείσω τη διπλή παρουσίαση θα πρέπει να επισημάνω το νέο σύστημα Intelligent Personal Assistant και το ψηφιακό κλειδί.
Στο πρώτο, ο οδηγός μπορεί να «μιλάει» στο αυτοκίνητό του (BMW σειρα 3) και αυτό να του απαντά. Το δεύτερο είναι ότι ο ιδιοκτήτης αν θέλει να «δανείσει» το αυτοκίνητό του σε κάποιον φίλο του, του δίνει μια πλαστική κάρτα (τεχνολογία που ονομάζεται NFC) και όχι το κλειδί του.
Θα μου πείτε αν κάποιος θέλει να αντιγράψει τους κωδικούς το κάνει και με ένα κομπιουτεράκι από πέντε μέτρα απόσταση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.