Όταν πρωτοείδαμε το Suzuki VITARA ήταν το 1988. Πέρασαν 30 χρόνια και η γιαπωνέζικη φίρμα επιμένει –και σωστά κάνει- με το καθαρόαιμο SUV. Άλλωστε όλοι ξέρουμε ότι όταν κάτι πουλάει δεν το αλλάζουμε. Η 4η γενιά VITARA που λανσαρίστηκε το 2015 δεν άφησε ασυγκίνητους τους φαν της γιαπωνέζικης φίρμας.
Σήμερα το μοντέλο που δείχνει να κινείται με αξιοπρέπεια στην αγορά είναι αυτό που διαθέτει σύστημα τετρακίνησης Suzuki ALLRIP Select.
Τι σημαίνει αυτό;
Ότι ο οδηγός χάρη στα προηγμένα συστήματα που είναι εξοπλισμένο το Vitara μπορεί να κινηθεί άνετα και στην άσφαλτο και σε βατούς χωμάτινους δρόμους.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τον νέο κινητήρα 1.4 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Ο κινητήρας αυτός αντικατέστησε τον βενζινοκινητήρα 1600 κ.εκ και μπορώ να πω ότι οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές.
Εξωτερικά στο ανανεωμένο Suzuki Vitara παρατηρείς τη νέα μάσκα (έχει περισσότερο χρώμιο) ενώ πίσω η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στα φωτιστικά σώματα που τώρα προεξέχουν, συνδυάζονται με τεχνολογία LED και είναι τετράγωνα.
Οι εξωτερικές διαστάσεις του Vitara είναι 4.175 χλστ (μήκος), 1.775 χλστ (πλάτος) και 1.610 χλστ (ύψος). Το μεταξόνιο είναι 2.500 χλστ. Αν συγκρίνουμε τις διαστάσεις της προηγούμενης έκδοσης θα δούμε ότι είναι ίδιες. Στο νέο Vitara σημαντική είναι η απόσταση από το έδαφος. Ο οδηγός δεν τρομάζει αφού έχει «αέρα» 185 χλστ.
Το εσωτερικό στυλ ανανεώθηκε. Η ποιότητα είναι σαφώς καλύτερη. Κυριαρχεί το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό. Τα μάτια πέφτουν στην οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών. Από εκεί ο οδηγός παίρνει ότι πληροφορία ζητήσει. Πολύ καλά είναι και τα πλήκτρα που βρίσκονται στο τιμόνι. Επίσης το κλασικό ρολόι που είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό του VITARA έχει επανασχεδιαστεί, όπως και το σύνολο των οργάνων του νέου VITARA.
Οι γιαπωνέζοι επένδυσαν αρκετά χρήματα για να τελειοποιήσουν τις λειτουργίες της τεχνολογίας ALLGRIP. Ο οδηγός απλά επιλέγει το έδαφος που θέλει να κινηθεί , γυρίζει το κουμπί στην κατάλληλη ένδειξη και από εκεί και πέρα όλα είναι εύκολα. Με τη λειτουργία Hill Control, ο οδηγός δεν δυσκολεύεται να ανέβει μια μεγάλη ανηφόρα χωρίς να ρισκάρει.
Οι επιβάτες του Vitara δεν θα διαμαρτυρηθούν γιατί το αυτοκίνητο είναι άνετο και ξεκούραστο. Έχει καλή κύλιση κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα. Οι χώροι στο πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικοί. Με όλα τα καθίσματα σηκωμένα υπάρχουν 375 λίτρα ενώ όταν τα πίσω καθίσματα πέσουν τότε ο χώρος αυξάνεται στα 1.120 λίτρα.
Αν και πιστεύω ότι οι Έλληνες πρέπει να μάθουν να εμπιστεύονται το κιτ επισκευής ελαστικών και να μην ζητούν ρεζέρβα, θεωρώ ότι στα αυτοκίνητα που κινούνται σε off road διαδρομές η ρεζέρβα χρειάζεται. Το Vitara δεν έχει ρεζέρβα παρά το γεγονός ότι είναι ALLRIP Select. Δηλαδή κινείται και σε διαδρομές που τα άλλα SUV δυσκολεύονται.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινήθηκε άριστα στην άσφαλτο, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και είχε ικανοποιητική κύλιση. Χωρίς πρόβλημα κινήθηκε και στο βουνό σε δρόμους με αρκετές πέτρες.
Πρέπει να παραδεχθούμε ότι οι Γιαπωνέζοι έκαναν πολύ καλή δουλειά τόσο στη σχέση μετάδοσης όσο και στις αναρτήσεις του Vitara 1.4 Boosterjet ALLRIP Select.
Ο οδηγός για να κινηθεί πιο οικονομικά και ξεκούραστα μπορεί να επιλέξει την τετρακίνηση στη θέση Auto. Αν χιονίζει τότε μπορεί να επιλέξει την ένδειξη «Snow». Και αν πάλι είναι σε λάσπη και δυσκολεύεται να μετακινηθεί τότε υπάρχει το σύστημα που κλειδώνει τους τροχούς σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω τη ροπή.
Εκεί όλα τα αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και κάνουν το πέρασμα πιο εύκολο. Βέβαια το σωστό είναι το SUV να έχει και τα κατάλληλα λάστιχα.
Το Vitara της δοκιμής μας είχε:
*Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (BlindSpotMonitor)
*Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control)
*Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στο νέο Jimny.
* Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας
* Σύστημα Προειδοποίησης εκτροπής
* Σύστημα Hill Hold, Σύστημα Hill Descent Control και Adaptive Cruise Control.
* Σύστημα Adaptive Cruise Control (ACC) με την λειτουργία Stop & Go
Κινητήρας – επιδόσεις
Ο βενζινοκινητήρας 1.4 BOOSTERJET αποδίδει 140 ίππους. Σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10.2 ‘’ , η τελική αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα ενώ η ροπή του είναι 220 Nm ροπής. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 129 γρ. ανά χλμ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 6 σχέσεων ενώ πολύ καλό είναι το σύστημα τετρακίνησης. Όταν αποφασίσαμε να βάλουμε τον επιλογέα της τετρακίνησης στο Sport mode άλλαξε η συμπεριφορά του αυτοκίνητου. Στις στροφές η συμπεριφορά του γιαπωνέζικου SUV δεν σε τρομάζει. Το τιμόνι δεν με προβλημάτισε. Με προβλημάτισε όμως η κατανάλωση της βενζίνης στην επιλογή του Sport mode. Παρά τις προσπάθειες κάποιων «ειδικών» να με πείσουν ότι ήταν φυσιολογική, θεωρώ ότι στην οριακή οδήγηση η κατανάλωση είναι αυξημένη. Σε γενικές γραμμές κινηθήκαμε χωρίς να κάνουμε υπερβολές. Ο μετρητής μας έγραψε κατανάλωση από 8.0 έως 8.7 λίτρα/100 χλμ. Το γεγονός ότι έχει μόνιμη τετρακίνηση δικαιολογεί κάπως την κατανάλωση. Τις φορές που ο μετρητής μας έγραψε 11.3 λίτρα /100 χλμ ήταν όταν ήμασταν σε περιοχές που η μετάδοση γινόταν υποχρεωτικά και στους δύο άξονες.
Σε γενικές γραμμές το Vitara 1.4 Boosterjet ALLRIP Select μου άρεσε. Έχει αξιοπιστία, καλή κύλιση, χώρους, πολλά βοηθήματα. Η τιμή του είναι λογική. Η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα Suzuki στη χώρα μας δίνει τιμή εκκίνησης από 19.450 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.