Υπάρχουν – δυστυχώς ακόμη- άνθρωποι που αποφασίζουν για κάτι χωρίς να γνωρίζουν. Αυτό όμως δεν λειτουργεί αρνητικά μόνο για τους ίδιους αλλά και για άλλους. Γιατί λένε τη γνώμη τους έχοντας πλήρη άγνοια.
Για να μην σας μπερδεύω. Οδηγώντας το KIA RIO που κάτω από το καπό του κρύβει έναν χιλιάρι κινητήρα (1.0 T-GDI) που αποδίδει 120 ίππους αρκετοί ήταν αυτοί που αντέδρασαν ακούγοντας την προέλευση του αυτοκινήτου.
Είναι τόσο κακά πληροφορημένοι που δεν γνωρίζουν ότι οι Κορεάτες είναι μπροστά από πλευράς τεχνολογίας και αξιοπιστίας από αρκετούς άλλους ανταγωνιστές.
Αν δεν διαβάσουν και αν δεν πεισθούν από μόνοι τους ότι οι Κορεάτες έχουν κάνει τρομερά άλματα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μπορέσει κανένας να τους αλλάξει τα μυαλά.
Ξεκίνησα με αυτόν τον τρόπο την παρουσίαση γιατί έπεσα σε κάποιους «παντογνώστες» που όχι μόνο δεν ξέρουν τίποτα αλλά δεν έχουν μάθει και να ακούν τη γνώμη ενός άλλου.
Αν και δεν είναι φετινό μοντέλο το KIA RIO 1.0 T-GDI ωστόσο είναι από τα αυτοκίνητα που απευθύνονται στη δική μας αγορά και μπορούν να σταθούν με το κεφάλι ψηλά απέναντι στα άλλα σουπερ μίνι.
Με ένα διαφορετικό εξωτερικά χρώμα που δεν μπορείς να το πεις μαύρο, το Rio έχει νεανικό προφίλ που τονίζεται περισσότερο εσωτερικά από τη διχρωμία στα καθίσματα, στο ταμπλό αλλά και στα πάνελ των θυρών.
Εκτός από τις χρωματικές πινελιές και τις διαφορετικές γραμμές που έχει το συγκεκριμένο Rio μπορούμε να πούμε ότι απευθύνεται σε νέους οικογενειάρχες που θέλουν χώρους αλλά και δύναμη στον κινητήρα.
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας τα καθίσματα ήταν ντυμένα με δερματίνη. Άνετα και για τους μπροστινούς αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Οι διαστάσεις του KIA RIO είναι μήκος 4.065, πλάτος 1.725 και ύψος 1.450 mm.
Οι Κορεάτες ασχολήθηκαν αρκετά με το μήκος του μεταξονίου ειδικά για τα αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς. Βρήκαν τη χρυσή τομή στα 2.580 χλστ. Και πέτυχαν αυτό που ήθελαν. Τα γόνατα των πίσω επιβατών να μην ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Ακόμη οι ψηλοί επιβάτες δεν ταλαιπωρούνται και τα κεφάλια τους αφού πλέον δεν ακουμπούν στην οροφή.
Τα καθίσματα αναδιπλώνονται (40/60). Ο χώρος αποσκευών είναι 325 λίτρα. Αν όμως αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 985 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης.
Το εσωτερικό είναι ευχάριστο ενώ εύχρηστη είναι και η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο κέντρο. Το σύστημα infotainment είναι από τα πιο πρακτικά και συνδέεται εύκολα τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay.
Το τιμόνι είναι υπάκουο τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Ο οδηγός χειρίζεται όλους τους διακόπτες που είναι πάνω στο τιμόνι και δεν αποσπάται η προσοχή του.
Ο οδηγός βρίσκεται την ιδανική θέση που θέλει αφού το τιμόνι που έχει ηλεκτρική υποβοήθηση ρυθμίζεται καθ ύψος και τηλεσκοπικά.
Στο δρόμο το Kia Rio 1.0 T-GDI δείχνει την υπεροχή του. Κινείται γρήγορα, είναι σταθερό και φρενάρει αποτελεσματικά κρατώντας τις γραμμές του. Μπροστά τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω έχει απλά δισκόφρενα.
Η ανάρτηση είναι τύπου Mc Pherson μπροστά με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αν και περίμενα να χτυπάει στις λακκούβες, το Rio 1.0 T-GDI, τις περνούσε εύκολα χωρίς να μεταφέρονται οι κραδασμοί στο εσωτερικό. Στις στροφές το αμάξωμα γέρνει ελάχιστα. Αν υπήρχαν πιο σκληρά αμορτισέρ δεν θα φαινόταν τίποτα αλλά οι επιβάτες θα δυσανασχετούσαν. Η κύλιση του αυτοκίνητου είναι ικανοποιητική.
Το γκάζι έχει ικανοποιητική απόκριση και ο 3κύλινδρος 1.000άρης αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Η ροπή των 172 Nm δουλεύει από τις 1.500-4.000 σ.α.λ..
Με δύο λόγια σε προδιαθέτει για γρήγορες βόλτες. Το 6άρι κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Ο λεβιές έχει καλή αίσθηση με αρκετά καλά κουμπώματα. Από 0-100 χλμ χρειάζεται 10,2’’ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα.
Από κατανάλωση δεν θα σας πω εντυπώσεις. Είναι ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού. Επίσημα το εργοστάσιο δίνει 5.2-5.8 λίτρα στον αστικό κύκλο και εκπομπές C02 127 γρ./χλμ.
Αν πας μετρημένα και λογικά μπορείς να πλησιάσεις τις εργοστασιακές μετρήσεις. Όμως όταν έχεις γκάζι και μπορείς να κινηθείς σβέλτα ξεχνάς τη λέξη «οικονομία». Έτσι είναι αυτά. Όταν έχεις ένα αυτοκίνητο με σπορτίβικες προδιαγραφές λογικό είναι να ξεπερνάς τα στάνταρ.
Η βασική τιμή του KIA RIO ξεκινά από 13.190€ ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας έχει 16.190 ευρώ.
Η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.