Την τρίτη φετινή νίκη του πανηγύρισε στην Ισπανία ο Lewis Hamilton, ανακτώντας παράλληλα την πρωτοπορία στη βαθμολογία των οδηγών!
Ο Valtteri Bottas τον πλαισίωσε στο πέμπτο συνεχόμενο 1-2 για την εντυπωσιακή Mercedes, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Max Verstappen για λογαριασμό της Red Bull Racing – προσπερνώντας και στο Μονμελό αλλά και στη βαθμολογία τις Ferrari.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Καταλονίας υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, λιακάδα, θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 42.
Πληθώρα από celebrities από το χώρο των τεχνών και του αθλητισμού βρέθηκαν στην πίστα, κλέβοντας για λίγο την προσοχή από τους πραγματικούς πρωταγωνιστές – τους οδηγούς.
Το τελικό grid του Grand Prix Ισπανίας!#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/MHDuIVu8pH
— SeitanF1 (@PanosSeitanidis) May 12, 2019
Όσο για το grid, ο Bottas ήταν για τρίτο συνεχόμενο αγώνα στην pole position, με τον Hamilton δίπλα του, σε ένα ακόμα lock out της Mercedes. Στη δεύτερη σειρά ήταν η Ferrari του Sebastian Vettel με τη Red Bull του Verstappen, ενώ οι teammates τους εκκινούσαν ακριβώς από πίσω τους.
Όταν έσβησαν τα φώτα για το #41 GP Ισπανίας, ο Hamilton έκανε καλή εκκίνηση κι ενώ διεκδικούσε την πρωτιά, ο Vettel βρέθηκε αριστερά από τις δύο Mercedes σε μία άκρως αισιόδοξη προσπάθεια.
Well, atleast Seb tried #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/ifQ0UiJrVR
— Mattzel89 (@Mattzel89) May 12, 2019
Μπλόκαρε τους τροχούς του ενώ στο… στρίμωγμα για την δεξιά καμπή, ο Bottas φοβήθηκε την τριπλή σύγκρουση και φρέναρε. Έχασε έτσι οριστικά τα ηνία αλλά ανέκτησε τη δεύτερη θέση αφού ο Vettel δεν κατάφερε να κρατήσει ομαλή τροχιά.
🥪#F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/465qg2tFwt
— Formula 1 (@F1) May 12, 2019
Μάλιστα ο Γερμανός έκλεισε άθελά του και τον teammate του, με αποτέλεσμα οι κόκκινοι να δουν τη Red Bull του Verstappen να τους περνάει διαδοχικά στις στροφές 2 και 3.
Φτάνοντας στον γύρο 8 από τους 66, ο Hamilton είχε προβάδισμα 2.5 δευτερολέπτων, με τον Bottas άλλα 2.2 μπροστά από τον Verstappen. Πίσω τους όμως, οι Ferrari που ήταν άλλα τρία δευτερόλεπτα πιο πίσω, κινούνταν πλέον σε σχηματισμό, με τον Leclerc κολλημένο πίσω από τον Vettel, φέρνοντας τη διοίκηση της ομάδας σε δύσκολη θέση.
Η πρώτη προσπάθεια του Μονεγάσκου να περάσει ήταν στην πρώτη στροφή στο γύρο 10 αλλά δεν τα κατάφερε. Δύο γύρους μετά όμως, η αλλαγή έγινε με τις ευλογίες της Ferrari αφού ο Vettel δεν είχε το ρυθμό να κυνηγήσει τους προπορευόμενους έχοντας πληγώσει τα ελαστικά του στο φρενάρισμα της πρώτης στροφής.
VETTEL: 📻
"Do you have a gap [for a pit stop]?"
"Not yet"
"You should find one then – I don't care if there's traffic"#F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/PQRk9DkUR8
— Formula 1 (@F1) May 12, 2019
Μετά από μερικούς γύρους που ζητούσε σταθερά από τους μηχανικούς του να μπει για αλλαγή ελαστικών, πράγματι άνοιξε τον χορό των pit stop. Έβαλε τη μέση γόμα και είχε καλό ρυθμό με αυτή. Παρόλα αυτά η Scuderia επέλεξε τη σκληρή γόμα για τον Leclerc! H Red Bull είχε επίσης μεικτή στρατηγική, με τον Verstappen να βάζει ξανά τη μαλακή γόμα, πράγμα που σήμαινε δύο pit stop, ενώ αντίθετα ο Pierre Gasly έβαλε τη μέση. Όπως και οι Mercedes που άλλαξαν ελαστικά τελευταίες.
FASTEST LAP ⏱️
Vettel much more comfortable on his fresh tyres
He scorches to a 1:21.133 🚀#F1 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/hKoXjnAdpL
— Formula 1 (@F1) May 12, 2019
Οι ισορροπίες δεν άλλαξαν, αυτό που άλλαξε στην πορεία ήταν πως με τα συγκεκριμένα ελαστικά ο Vettel άρχισε να πλησιάζει τον teammate του. Σύντομα βρέθηκε πίσω του αλλά χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί γύροι, να φτάσουμε στον #36, προτού δοθεί σχετική εντολή να αλλάξουν θέσεις.
Στον γύρο 41 ήρθε το δεύτερο pit stop του Vettel, που έβαλε ξανά τη μέση γόμα, βρέθηκε οριακά πίσω από τον Gasly αλλά άμεσα πραγματοποίησε απαιτητικό προσπέρασμα στη στροφή 10.
Στον γύρο 44 ήρθε η σειρά του Verstappen για αλλαγή ελαστικών, με τον Ολλανδό να βάζει τη μέση γόμα και να επιστρέφει στην πίστα ανάμεσα στις δύο Ferrari – 4 sec πίσω από τον Leclerc και 6 sec μπροστά από τον Vettel.
Άλλαξε ελαστικά και ο Bottas βάζοντας τη μαλακή γόμα αλλά κάπου εκεί, ήρθε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Lance Stroll και Lando Norris συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή στον γύρο 46, με ξεκάθαρη υπαιτιότητα του οδηγού της Ferrari.
IMPACT 👀💥#F1 #SpanishGP 🇪🇸 @LandoNorris @lance_stroll pic.twitter.com/efLaHo0osa
— Formula 1 (@F1) May 12, 2019
Με τη δράση να έχει διακοπεί, Hamilton και Leclerc πραγματοποίησαν κι αυτοί αλλαγή ελαστικών κι έτσι όλα ξεκίνησαν από την αρχή με 13 γύρους να απομένουν για το φινάλε. Με τις Mercedes να έχουν μαλακή γόμα, ο Verstappen και οι Ferrari μέση ενώ ο έκτος Gasly και οι Haas που ακολουθούσαν, τη μαλακή.
Στην επανεκκίνηση ο Gasly προσπάθησε ανεπιτυχώς να περάσει τον Vettel και στη συνέχεια άντεξε στην πίεση του Kevin Magnussen που νωρίτερα πέρασε τον teammate του, Romain Grosjean. Έτσι στις πρώτες θέσεις τα πράγματα σταθεροποιήθηκαν.
O Hamilton πήρε τη νίκη #76 της καριέρας του που ήταν παράλληλα η τέταρτη στη Βαρκελώνη και μάλιστα τρίτη συνεχόμενη! Μάλιστα, σημείωσε για πρώτη φορά φέτος και τον ταχύτερο γύρο, πράγμα που του χάρισε έναν επιπλέον πόντο.
O Bottas αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, την ώρα που ο Verstappen συνέχισε το σερί που τον θέλει σταθερά στο Top4. Ήταν στο βάθρο της Αυστραλίας, μετά είχε τέσσερις συνεχόμενες τέταρτες θέσεις και τώρα ανέβηκε ξανά στο βάθρο.
Όσο για τη Ferrari, ήταν ένας ακόμα απογοητευτικός αγώνας, όπου οι επιλογές στρατηγικής σηκώνουν συζήτηση και η διαχείριση των δύο οδηγών δεν ήταν εύκολη. Όσο δεν μπορούν να μονομαχήσουν με τις Mercedes, φαίνεται πως μονομαχούν μεταξύ τους.
Η Red Bull του Gasly και η Haas του Magnussen ήταν στις θέσεις 6 και 7 ενώ πίσω τους έγιναν μεγάλες μάχες στο τέλος. Τελικά όγδοος ήταν ο τοπικός ήρωας Carlos Sainz για λογαριασμό της McLaren, ένατος ο Daniil Kvyat που έκανε μερικές εντυπωσιακές προσπεράσεις με την Toro Rosso ενώ στη μεγάλη μάχη για τον τελευταίο διαθέσιμο βαθμό, ο Grosjean άντεξε στην πίεση του Alex Albon με την άλλη Toro Rosso.
Αναλυτικά η κατάταξη:
H συνέχεια στις 26 Μαΐου με το Grand Prix στο πριγκιπάτο του Μονακό!
Πηγή: newsauto.gr