Οι συγχωνεύσεις και οι συνέργειες στην αυτοκινητοβιομηχανία δίνουν και παίρνουν για την αντιμετώπιση ενός όλο και πιο δύσκολου περιβάλλοντος. Ας δούμε λοιπόν τι αξίζει κάθε εταιρία με χρηματιστηριακούς όρους.
Το περιβάλλον για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθίσταται όλο και πιο περίπλοκο και δύσκολο. Έτσι η πίεση για ενοποίηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αυξηθεί με τις προκλήσεις που θέτει η ηλεκτροκίνηση, η θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές και η ανάπτυξη δαπανηρών νέων τεχνολογιών για τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.
Οι ενοποιήσεις, συγχωνεύσεις και οι συμμαχίες γίνονται βάσει συνιστωσών που έχουν να κάνουν με την δυναμική, τη θέση στην αγορά, το πλασάρισμα στις γεωγραφικές ζώντες, την τεχνογνωσία στις νέες τεχνολογίες, τη συμπληρωματικότητα μεταξύ των εταίρων… Αλλά και μία από τις καθοριστικές συνιστώσες για το πώς θα διαμορφωθεί η διεταιρική σχέση έχει να κάνει με τη χρηματιστηριακή αξία της κάθε εταιρείας. Η οποία βέβαια καθορίζεται εν πολλοίς από τις συνιστώσες που προαναφέραμε. Ας δούμε όμως πόσο αξίζει χρηματιστηριακά κάθε εταιρεία ή όμιλος.
Η κεφαλαιοποίηση αγοράς, το market capitalization, αποτελεί μια μέτρηση της αξίας της επιχείρησης με βάση την τιμή της μετοχής και τον αριθμό των μετοχών σε κυκλοφορία. Αντιπροσωπεύει γενικά την άποψη της αγοράς για την αξία των μετοχών μιας εταιρείας και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την αξιολόγηση της μετοχής.
Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία έχει 500 χιλιάδες μετοχές σε κυκλοφορία με τιμή μετοχής 20 ευρώ, η ανώτατη κεφαλαιοποίησή της είναι €10 εκατ. (500.000 x 20 ευρώ). Έτσι, οι εταιρείες κατηγοριοποιούνται βάσει του μεγέθους της κεφαλαιοποίησής τους στην αγορά. Βέβαια, το ανώτατο όριο της κεφαλαιοποίησης δεν είναι πάντα ακριβής ένδειξη της αξίας μιας εταιρείας, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη το χρέος και άλλους παράγοντες.
Πηγή: drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.