Το συναρπαστικό Grand Prix του Καναδά κρίθηκε από τους αγωνοδίκες αφού άλλος οδηγός είδε πρώτος την καρό σημαία και άλλος πήρε τον αγώνα!
Ο Sebastian Vettel είχε τα ηνία καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα αλλά στερήθηκε την πρώτη φετινή του νίκη, καθώς οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων και με τη διαφορά του από τον Lewis Hamilton στον τερματισμό να είναι στα 1.2, η νίκη πήγε στον Βρετανό!
Μία απόφαση που θα συζητηθεί καθώς κρίθηκε πως ο Γερμανός έκλεισε τον αντίπαλό του μετά από έξοδο στη στροφή 4. Με αυτή την ποινή, ο Vettel έπεσε δεύτερος, με τρίτο τον teammate του Charles Leclerc.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Μοντρεάλ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς ξανά με καλοκαιρία και ηλιοφάνεια. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 28 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 51.
Αυτό είναι το τελικό grid, με τον Carlos Sainz να έχει ποινή 3 θέσεων και τον Kevin Magnussen να εκκινεί από το pit lane αφού αναγκάστηκε να αλλάξει σασί μετά το χθεσινό ατύχημα. pic.twitter.com/sfKkANLN4n
— SeitanF1 (@PanosSeitanidis) June 9, 2019
Η εκκίνηση ήταν ασυνήθιστα «καθαρή» για τον αγώνα του Καναδά, με μοναδική παραφωνία την επαφή του Antonio Giovinazzi με τον Alex Albon που είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστεί αλλαγή εμπρός αεροτομής ο οδηγός της Scuderia Toro Rosso. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το γεγονός πως κομμάτια αυτής βρέθηκαν στο διάβα του Romain Grosjean που χρειάστηκε να τα σπρώξει με το χέρι αφού είχαν κολλήσει ανάμεσα στη Haas του και το Halo της.
Albon's front wing 🧲 Grosjean's Halo
Romain got some unwanted aerodynamic tweaks at Turn 1!#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/ROV8URhD2O
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Ενώ ο Sebastian Vettel έφυγε μπροστά και άμεσα βγήκε από ζώνη χρήσης DRS από τον Lewis Hamilton, οι αλλαγές που ήρθαν ήθελαν τον Nico Hulkenberg έκτο και μπροστά από τον Valtteri Bottas ενώ πίσω τους, ο Lando Norris με τη μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli, πέρασε τον Max Verstappen που εκκίνησε με τη σκληρή.
Στον έβδομο γύρο ο Ολλανδός ανέκτησε τη θέση του ενώ στον αμέσως επόμενο είδαμε τον teammate του, Pierre Gasly, να μπαίνει στα pit ενώ ήταν πέμπτος και να βάζει τη σκληρή γόμα της Pirelli. Λίγο αργότερα τον μιμήθηκε ο τέταρτος Daniel Ricciardo, χωρίς να αλλάξουν θέσεις.
Στον γύρο 9 έλαβε τέλος η περιπέτεια του Norris αφού πάρκαρε μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, με την πίσω δεξιά ανάρτηση της McLaren να φλέγεται. Πρόβλημα που δεν ήρθε από κάποια επαφή με τον τοίχο αλλά από υπερθέρμανση των φρένων.
LAP 9/70
Lando Norris's race is over 😩
His McLaren develops some unwanted, fiery three-wheel steering 🔥
#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/c4tX9v0Xmw— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Κι αν στην κορυφή οι διαφορές είχαν ανοίξει τόσο ώστε να μην έχουμε άμεση μάχη ανάμεσα στις Ferrari και τον Hamilton, στην κόντρα για την πέμπτη θέση ο Verstappen άρχισε από τον δωδέκατο γύρο να γεμίζει τους καθρέφτες του Bottas, με την πίεσή του να ατονεί γύρο με το γύρο.
Στον γύρο 18 ήρθε μπήκε στα pit ο Hulkenberg που κράτησε εντυπωσιακά πολύ τη μαλακή γόμα, επιστρέφοντας στην πίστα έβδομος – δηλαδή μπροστά από τη Red Bull του Gasly!
Στον εικοστό γύρο ο Vettel έλαβε οδηγία από την ομάδα του πως από πλευράς στρατηγικής, θα περνούσαν στο «σχέδιο Β». Αυτό ενώ η διαφορά του από τον Hamilton κυμαινόταν ανάμεσα στο ενάμιση και τα δυόμιση δευτερόλεπτα.
LAP 19/70
Hamilton Airlines flight #44 now ready for takeoff 🛫#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/ZDJLdleSNc
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Στον 24ο γύρο ο Hulkenberg παραπονέθηκε για τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων της Renault (που τελικά δεν είχε συνέπειες) ενώ τρία περάσματα μετά, άρχισαν επιτέλους τα pit stop για τους πρωτοπόρους. Την αρχή έκανε ο Vettel, με τους μηχανικούς της Ferrari να χρειάζεται 2.7 δευτερόλεπτα για να του βάλει τη σκληρή γόμα για να πάει μέχρι τέλους.
Ένα γύρο μετά τον μιμήθηκε ο Hamilton, με τους μηχανικούς του να είναι τρία δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτεροι αλλά χωρίς αυτό να έχει σημασία αφού αυτός ένας επιπλέον γύρος, έφερε τον Βρετανού 4.7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel.
Όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν χειρότερα για τον έτερο οδηγό της Mercedes, καθώς ο Bottas είχε μία μικρή καθυστέρηση. Επιστρέφοντας στην πίστα ήταν έκτος, πίσω από τη Red Bull του Verstappen και ανάμεσα στις Renault.
Την ίδια ώρα, η Ferrari καθυστερούσε την αλλαγή ελαστικών του Leclerc. Το φώναξε τελικά στα pit στον 34ο γύρο, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τον Verstappen που έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα ελαστικών, συνέχιζε χωρίς αλλαγή.
Ακριβώς στα μισά του δρόμου, ο Ricciardo αρνήθηκε το προσπέρασμα στον Bottas αλλά αντίθετα, ο Leclerc το πέτυχε έναντι του Verstappen.
LAP 39/70
Ricciardo puts up a fight, but Bottas *finally* gets past for fifth#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/qgrNXOc22z
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Η άμυνα του Ricciardo ήταν αξιοσημείωτη αλλά τελικά, στον γύρο 39 ενέδωσε στην πίεση του Bottas. Την ίδια ώρα, στην κορυφή, ο Hamilton ήταν αισθητά ταχύτερος του Vettel με τη σκληρή γόμα, κολλώντας πίσω του. O Γερμανός αρχικά αντέδρασε σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και παίρνοντας προσωρινά ανάσα αλλά από τον γύρο 47, ο παγκόσμιος πρωταθλητής άρχισε πάλι να τον πιέζει.
LAP 48/70
Vettel goes wide at Turn 4!
He re-joins the track, and Lewis goes for the gap, but it quickly closes 😱#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/FvZodPqt6K
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Στον γύρο 46 ο Vettel έκανε λάθος στη στροφή 4, βγήκε στο γρασίδι και επέστρεψε στην πίστα ουσιαστικά «κλείνοντας» τον Hamilton που δεν είχε το χώρο να περάσει. Ήταν οριακά από τον τοίχο αλλά δεν υπήρξε κάποια επαφή.
That. Was. Close. 😅#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/v7Wqoj2IOD
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Στον γύρο 49 ήρθε η ώρα της μοναδικής αλλαγής ελαστικών για τον Verstappen που έβαλε τη μέση γόμα, επιστρέφοντας στην πίστα έβδομος, πίσω από τις Renault. Όμως με φρέσκα ελαστικά, πέρασε γρήγορα τον Hulkenberg και έβαλε στο στόχαστρο τον Ricciardo. Ένα γύρο μετά, πέρασε και τον πρώην teammate του.
Όσο για τη μάχη για τη νίκη, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως εξέταζαν το συμβάν και συμπτωματικά ή όχι ο Hamilton σταμάτησε την «επίθεση». Και φτάνοντας στον γύρο 56, έλαβε τα ευχάριστα για εκείνον νέα καθώς στον αντίπαλό του επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων!
Οι Dr. Gerd Ennser, Mathieu Remmerie και Emanuele Pirro έκριναν πως ο Vettel ηθελημένα έκλεισε τον αντίπαλό του και καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα, σε μία απόφαση που αμφισβητήθηκε ακόμα και από τους εκπροσώπους των βρετανικών ΜΜΕ.
Τρία περάσματα πριν το τέλος, η Mercedes φώναξε στα pit τον Bottas ώστε να κυνηγήσει με φρέσκο σετ τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Άλλωστε είχε αρκετή διαφορά από τον πέμπτο Verstappen και τελικά τα κατάφερε.
Δεν είχαμε άλλα απρόοπτα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Vettel την είδε πρώτος αλλά όντας εκνευρισμένος και δικαίως, αρκέστηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. «Όχι έτσι, όχι έτσι», είπε μέσω team radio.
Vettel deixa o carro a meio da volta de consagração e pelo que se vê, vai direito à sala da direção de corrida. Não vai ao pódio? Pressão em Montreal e festa meio esquisita. pic.twitter.com/d55KjEdJdq
— ▄▀▄▀ 𝗥𝗧𝗣 Mu̷n̷d̷i̷a̷l̷ ̷ F͓̽1͓̽ ▄▀▄▀ (@f1rtp) June 9, 2019
Μάλιστα ακολούθησαν σκηνές απείρου κάλλους. Πάρκαρε την SF90 στην είσοδο του pit lane, απέφυγε τις συνεντεύξεις, πήγε στο χώρο φιλοξενίας της Scuderia, επέστρεψε στο pit lane παίρνοντας την πινακίδα με το #1 μπροστά από το μονοθέσιο του Lewis και βάζοντας τη εκεί που θα έπρεπε να βρισκόταν το δικό του!
Oh no he didn't #F1 #CanadianGP #Vettel pic.twitter.com/JejL83BUAH
— Mattzel89 (@Mattzel89) June 9, 2019
Πηγή: newsauto.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.