Το νέο Ford Focus δεν περνάει απαρατήρητο. Το εντυπωσιακό όμως δεν είναι όταν το βλέπεις εξωτερικά αλλά όταν το οδηγείς. Στη δοκιμή που κάναμε στο Ford Focus ST Line με κινητήρα 1,5L Diesel που αποδίδει 120 ίππους, εντυπωσιαστήκαμε.
Μην νομίζετε ότι χρησιμοποιούμε συχνά τη λέξη «εντυπωσιασμός» . ‘Όταν όμως ξεπερνούμε τα όρια ενός αυτοκινήτου και αυτό ανταποκρίνεται με το παραπάνω τότε αξίζει να δώσουμε έμφαση σ αυτόν τον ορισμό.
Το μικρομεσαίο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα “Ford Co-Pilot360”. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί ως ο απόλυτος «συνοδηγός» μόνο που είναι ηλεκτρονικός. Έχει την υψηλή επιστασία και είναι ο καλύτερος βοηθός του οδηγού.
Σήμερα θα ξεκινήσουμε με αυτό το σύστημα που απλά το λέμε «αυτόνομη οδήγηση» Επιπέδου 2.
Είναι το “Ford Co-Pilot360”. Οι τεχνολογίες του είναι τελευταίας γενιάς. Παίρνουν «αποφάσεις» πιο γρήγορα από την ταχύτητα που σκέφτεται ένας άνθρωπος.
Με το συγκεκριμένο σύστημα το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αυτόνομα. Και για να σας το πω πιο απλά ο οδηγός είναι «διακοσμητικός» όταν το Ford Focus ST κινείται στην εθνική οδό.
Όλα λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα του Ford CoPilot 360.Το νέο Focus δεν είναι μόνο το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο στην κατηγορία του. Είναι και το πιο προηγμένο διαθέτοντας μία πλούσια και πλήρη παλέτα συστημάτων και τεχνολογιών που υπόσχονται άνετες και ασφαλείς μετακίνησες.
Θα σας αναφέρω τα πιο χαρακτηριστικά τεχνολογικά βοηθήματα που διαθέτει το Focus.
• Το “έξυπνο” Adaptive Cruise Control (ACC) με τεχνολογία Speed Sign Recognition
Χάρη στα προηγμένα χαρακτηριστικά του συστήματος Adaptive Cruise Control, το νέο Focus είναι σε θέση να διατηρήσει μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Το ACC είναι σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας συγχρόνως και την οδική σήμανση.
• Τα συστήματα Stop & Go και Lane-Centering
Η τεχνολογία Lane Centring “παρακολουθεί” τις σημάνσεις του δρόμου και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι ώστε το όχημα να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας, όποτε ενεργοποιείται το σύστημα ACC. Είναι σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h. Η τεχνολογία προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει έλλειψη εντολών στο τιμόνι από τον οδηγό. Αν «αισθανθεί» χαλάρωση στο ανάβει η ένδειξη «στάση για καφέ».
H νέα λειτουργία Stop & Go επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα
• Το αναβαθμισμένο Pre-Collision Assist με σύστημα Pedestrian και Cyclist Detection
Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι τα 200 χ.α.ω. Μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται πάνω ή και παραπλεύρως του δρόμου, ακόμα και εκείνα που τυχόν τον διασχίζουν εμπρός από το αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση, το Pre-Collision Assist αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης, εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις. Επίσης, μπορεί να εντοπίζει και δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς.
• Τα συστήματα υποβοήθησης Evasive Steering Assist και Blind Spot Information με Cross Traffic Alert
Το Evasive Steering Assist είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία. Το σύστημα υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Το Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους, ενώ μπορεί για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
• Το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος Active Park Assist 2
Πρόκειται για ένα σύστημα που κυριολεκτικά λύνει τα χέρια σε όσους δυσκολεύονται στο παρκάρισμα. Ο οδηγός απλά πιέζει ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα (σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο) και οι ελιγμοί γίνονται μόνοι τους.
• Το εξελιγμένο Head-up display (HUD)
Η Ford προσθέτει για πρώτη φορά σε μοντέλο της στην Ευρώπη Head-up display προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Έχοντας ειδικά φίλτρα για την αναδιπλούμενη πολυανθρακική οθόνη, είναι η πρώτη στο είδος της που μπορούν να τη διαβάσουν και χρήστες που φοράνε πολυεστιακούς φακούς. Ανάλογα με την έκδοση, διαμορφώνονται και οι πληροφορίες που προβάλλονται (ταχύτητα, Traffic Sign Recognition, ACC, πλοήγηση, Shift Indicator, σύστημα ψυχαγωγίας και ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης).
Όταν κινηθήκαμε στην εθνική οδό χρειάστηκε λίγα λεπτά μόνο για να καταλάβουμε πως «δουλεύει» και πώς «σκέπτεται» ο ηλεκτρονικός «συνοδηγός» μας.
Βέβαια όταν μπήκαμε στους επαρχιακούς δρόμους πήραμε στα χέρια μας τη «διακυβέρνηση» του Focus. Το ίδιο καλά κινείται και στο χώμα. Εκεί που χαρήκαμε περισσότερο τα κρατήματα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν στους δρόμους με πολλές στροφές.
Το Focus πατάει σταθερά και έχει καλή ποιότητα κύλισης. Η έκδοση ST-Line με τον σπορ προσανατολισμό , έχει κατά 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση, πιο σφιχτούς ελαστικούς συνδέσμους και χρησιμοποιεί διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Οι αναρτήσεις του είναι εξελιγμένες με ειδικά ελατήρια του Fiesta ST σχήματος S. Αυτά έχουν την ιδιότητα να «αντιστέκονται» στις πλευρικές δυνάμεις που εμφανίζονται σε μία στροφή αλλάζοντας την ευθυγράμμιση των τροχών. Με αυτού του τύπου τα ελατήρια και με χρήση κατευθυντικών silent block, το νέο Ford Focus κινείται εκεί όπου ο οδηγός το κατευθύνει αλλά με απόλυτη ασφάλεια.
Ο κινητήρας είναι diesel . Είναι ο 4κύλινδρος 1.5 EcoBlue που θεωρείται ιδιαίτερα οικονομικός και σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ανεβάζει και τον δείκτη άνεσης και ευκολίας. Η γενιά των προηγμένων υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων EcoBlue της Ford είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει υψηλότερη ισχύ, περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία. Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι πετρελαίου μπορώ να πω ότι είναι αθόρυβος αλλά και οικονομικός στην κατανάλωση.
Η έκδοση της δοκιμής αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 rpm.. Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία και τραβάει από χαμηλά, χωρίς κομπιάσματα. Η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει διάφορα προφίλ στον τρόπο που θέλει να κινείται. Και αυτά είναι τα προφίλ Normal, Sport και Eco .
Το νέο Focus στην έκδοση ST-Line με τους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τους νέους αεραγωγούς, το χαμηλότερο κατά 10 mm ύψος, τις όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών, δείχνει πιο επιθετικό.
Οι μηχανικοί αύξησαν για περισσότερο από 50 mm το μεταξόνιο και χρησιμοποίησαν τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου. Έτσι έκαναν το αυτοκίνητο ακόμη πιο εύκολο στην οδήγηση και πιο σταθερό στο δρόμο. Το 5θυρο αμάξωμα δίνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.273.
Κάτι που αφορά τους πίσω επιβάτες είναι ο χώρος ανάμεσα στα γόνατά τους και τα μπροστινά καθίσματα. Να σας επισημάνουμε ότι τώρα υπάρχουν +81mm. Επίσης το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει το άνετο κάθισμα του 3ου επιβάτη.
Στο εσωτερικό, η Ford απομακρύνθηκε από τη λογική του Cockpit’ design του παλιού Focus, καθώς τώρα το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων “σπρώχτηκαν” μπροστά και εξομαλύνθηκαν οι έντονες γωνίες. Και όλα αυτά, σε συνδυασμό με το ελαφρώς πιο κάθετο παρμπρίζ, κάνουν την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο πιο εύκολη και για τους εμπρός επιβάτες.
Να σας δώσω και ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως :
Κυβισμός:1.500 κ.εκ.
Ισχύς:120 PS @ 3.600
Ροπή:300Nm @ 1.750 – 2.250
Επιτάχυνση: 0-100 χλμ = 10,2 sec
Μέγιστη ταχύτητα : 193 km/h
To νέο Focus είναι μακρύτερο κατά 20 mm (4.378 mm) και είναι χαμηλότερο κατά 30 mm (1.454 mm).
Η νέα πλατφόρμα C2 είναι ενισχυμένη σε ποσοστό 20%. Δηλαδή έχει μεγαλύτερη ακαμψία. Άρα μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.
Να κλείσουμε με τις τιμές
Το νέο Ford Focus θέτει νέους κανόνες στην πιο premium κατηγορία και ανεβάζει τον πήχη σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας.
Οι τιμές στα Focus ξεκινούν από 18.982 ευρώ (Trend 5D 1,0L EcoBoost 125PS).
Η βασική έκδοση (Trend 5D 1,5L Diesel 95PS) κοστίζει 20.295 ευρώ. Και να πάμε στην αμέσως επόμενη τιμή της ST Line 1,5L Diesel 120PS που είναι 24.062 ευρώ. Λογικό είναι ότι όσο προσθέτεις καλούδια τόσο η τιμή ανεβαίνει.
Για παράδειγμα το δημοσιογραφικό αυτοκίνητο που είχε τα πάντα μέσα κοστίζει 31.783 ευρώ.
Το νέο Ford Focus διατίθεται με 5 χρόνια εγγύηση Ford και δυνατότητα επέκτασης της εγγύησης στα 8 έτη.
Ας δούμε αναλυτικά τον εξοπλισμό του:
Στα βασικά χαρακτηριστικά της έκδοσης ST-Line περιλαμβάνονται :
• Σπορ ζάντες ελαφρού κράματος 17″
• Ιδιαίτερο εξωτερικό κιτ ST-Line
• Προβολείς ομίχλης LED με στατικούς λαμπτήρες στροφής
• Μαύρες ράγες οροφής (στο station wagon)
• Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
• Αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω
• Μίνι ρεζέρβα
• Ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8″, Σύστημα Πλοήγησης, Σύστημα Ford SYNC 3 με Bluetooth με φωνητικό έλεγχο και Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, AppLink, θύρες USB, 6 ηχεία
• Air Condition
• Έγχρωμη οθόνη πίνακα οργάνων 4,2″ TFT
• Κουμπί διακοπής/εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless Start) με 2 τηλεχειριστήρια
• Δερμάτινο σπορ τιμόνι ST-Line ‘flat bottom’ με κόκκινη ραφή
• Μαύρη επένδυση οροφής
• Πεντάλ ελαφρού κράματος
• Cruise control με σύστημα περιορισμού της ταχύτητας
• Σπορ ανάρτηση
• Εμπρός σπορ καθίσματα
• Επένδυση ST-Line από ύφασμα με κόκκινη ραφή
• Ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5″, Σύστημα Ford SYNC 3 με Bluetooth με φωνητικό έλεγχο και Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, AppLink, θύρες USB, 6 ηχεία
• Οθόνη πίνακα οργάνων 4,2″ TFT μονόχρωμη
• Μίνι ρεζέρβα
• Euro NCAP 5 Αστέρων:
• Περιλαμβάνει: Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα (LDW), έξυπνη υποβοήθηση περιορισμού της ταχύτητας, υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας για τα εμπρός και πίσω καθίσματα, 3ο κεντρικό προσκέφαλο πίσω
• Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα (Collision Mitigation System) και ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών
• Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) & Ηλεκτρικό χειρόφρενο στάθμευσης (EPB)
• 6 αερόσακοι: οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός καθισμάτων και οροφής
• Υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (HSA)
• Aισθητήρες ανίχνευσης πίεσης ελαστικών (TPMS)
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.