Το Volkswagen Passat είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σεντάν όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε όλο τον κόσμο. Έχει πετύχει περισσότερες από 30 εκατομμύρια πωλήσεις και στην ελληνική αγορά θεωρείται από τα best-sellers.
Τα sedan μοντέλα –πρίν εμφανισθούν τα SUV- ήταν τα πιο αγαπητά αυτοκίνητα για τους οικογενειάρχες. Κυρίως το ευρύχωρο Passat απευθύνεται σε απαιτητικούς πελάτες ηλικίας 44-55 ετών που έχουν τουλάχιστον δύο παιδιά, θέλουν άνεση, ασφάλεια και καλή ποιότητα στο εσωτερικό.
Πρόσφατα στην πανελλαδική παρουσίαση οδηγήσαμε τα νέα Passat 8ης γενιάς με το υψηλό IQ-Drive . Στη διάθεσή μας είχαμε το Passat με κινητήρα βενζίνης 1500 cc με χειροκίνητο κιβώτιο και το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με αυτόματο κιβώτιο. Και οι δύο εκδόσεις αποδίδουν 150 ίππους. Στην παρουσίαση υπήρχε και ένα Passat με κινητήρα πετρελαίου (1.6 TDI που αποδίδει 120 ίππους.
Όλοι οι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες TSI και TDI πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP. Εφοδιάζονται μάλιστα με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.
Το νέο Passat – η καλύτερα ανανεωμένο – έχει αρκετές εξωτερικές αλλαγές κυρίως στους προφυλακτήρες και στη μάσκα, στα φώτα Led , στα φώτα ημέρας και ομίχλης και στους προβολείς. Οι επεμβάσεις που έγιναν δεν περνάνε απαρατήρητες όπως ευδιάκριτο είναι και το σήμα στο χώρο των αποσκευών. Στα ήδη αρκετά χρώματα για το εξωτερικό του αυτοκινήτου προστέθηκαν ακόμη τρία. Είναι με τις ονομασίες “Lapiz Blue”, “Bottlegreen” και “Sea Shell Gold”.
Δυναμικές επεμβάσεις έγιναν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αν βλέπαμε το 1ης γενιάς Passat –που κυκλοφόρησε πριν από 47 χρόνια – και το Passat 8ης γενιάς θα διαπιστώναμε ότι είναι τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα.Το σημερινό Passat είναι τόσο «φορτωμένο» σε τεχνολογία που δεν ζηλεύει σε τίποτα από κάποια άλλα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα των ανταγωνιστών.
Είπα στον τίτλο ότι το νέο Passat έχει υψηλότερο IQ. Εξηγώ ότι η Volkswagen για τα αυτοκίνητα που λέει ότι είναι με “IQ.DRIVE”, εννοεί ότι αυτά τα αυτοκίνητα έχουν τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης. Ακόμη το Passat είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που διαθέτει διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αντιλαμβάνεται τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό και ανάλογα τη δυναμική του προσαρμόζει τις αντιδράσεις. Δηλαδή αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού και παρέχει μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel Assist.
Αναλογίες-χώροι
Οι αναλογίες του Passat δεν έχουν σημαντικές διαφορές από την 7η γενιά. Το μήκος του μόνο αυξήθηκε μόλις 8 χλστ. και φτάνει τα 4.873 χλστ. Το πλάτος είναι 1.832 χλστ. και το ύψος 1.483 χλστ. Ανάλογα με την έκδοση το Passat «φοράει» ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.
Ο χώρος των αποσκευών τεράστιος. Στο πορτμπαγκάζ με όλα τα καθίσματα σηκωμένα ο χώρος είναι 586 λίτρα ενώ αν πέσουν τα καθίσματα φθάνει τα 1.152 λίτρα.
Στο δρόμο είναι σταθερό και ξεκούραστο για μακρινά ταξίδια. Κανένας δεν θα διαμαρτυρηθεί για τους χώρους. Οι πίσω επιβάτες δεν ακουμπούν τα πόδια τους στην πλάτη των μπροστινών επιβατών. Σημαντικό ρόλο παίζει το μεταξόνιο που είναι 2.786 χλστ.
Για τους λάτρεις της ποιότητας στον ήχο υπάρχει το σύστημα της Dynaudio ( διάσημη εταιρεία συστημάτων ήχου hi-fi από τη Δανία) που έχει εξελίξει ένα ηχοσύστημα 700 Watt.
Το εσωτερικό του νέου Passat συνεχίζει να ξεχωρίζει από την ευρυχωρία και την άνεση. Έχει καινούργιες επενδύσεις, ανανεωμένα χρώματα, καινούργια όργανα για τον οδηγό και ένα καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι.
Μην ψάχνετε να βρείτε το αναλογικό ρολόι. Τώρα υπάρχει ένα λογότυπο του Passat με background φωτισμό. Όλα έχουν αλλάξει. Οι οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος Infotainment τη νύκτα σου φτιάχνουν τη διάθεση. Τα φωτιζόμενα κουμπιά και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ( έχει 30 διαφορετικά χρώματα) θα τα δείτε να αλλάζουν τόσο στο σύστημα infotainment όσο και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων .
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) έχει οθόνη 10,2 ιντσών ενώ η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής μπορεί να είναι 6,5 ή 8 ή 9,2 ιντσών ,ανάλογα με την έκδοση.
Οι επιβάτες δεν πρόκειται να τσακωθούν για το ποιος θα φορτίσει πρώτος το κινητό του. Τα νέας τεχνολογίας τηλέφωνα δεν χρειάζονται καλώδια. Η φόρτιση γίνεται ασύρματα. Για τα προηγούμενης γενιάς τηλέφωνα υπάρχουν θύρες USB-C.
Μπροστά στο ταμπλό υπάρχουν μαλακά πλαστικά καλής ποιότητας που ακόμη και όταν οδηγείς σε χωματόδρομο δεν υπάρχουν ενοχλητικοί τριγμοί.
Κινητήρες
‘Όπως είπα και στην αρχή οδήγησα τρία Passat. Τα δύο με βενζινοκινητήρες. Είναι οι γνωστοί 1.5 ΤSI των 150 ίππων, που συνοδεύεται από μηχανικό 6-ταχύτο κιβώτιο ή προαιρετικά με αυτόματο DSG. Το τρίτο είναι με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI που αποδίδει 120 ίππους.
Υπάρχουν και Passat με μεγαλύτερους κινητήρες που ανεβάζουν το επίπεδο των απαιτήσεων. Για παράδειγμα είναι το Passat με τον κινητήρα 2.0 TSI των 190 ίππων και τον 2.0 TSI των 272 ίππων. Φυσικά αυτό που θα εντυπωσιάσει αλλά θα είναι για λίγα πορτοφόλια είναι το Passat με την τετρακίνηση 4Motion και την έκδοση R-Line.
Αναμένεται ακόμη η αναβαθμισμένη plug-in υβριδική GTE έκδοση του ανανεωμένου Passat που θα αποδίδει 218 ίππους. Θα απαρτίζεται από βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα. Είναι το πρώτο μιας νέας γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων Volkswagen με σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Καθοριστικό στοιχείο η μπαταρία με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο. Στο νέο Passat είναι ενισχυμένη κατά 31%, καθώς με ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις και σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον οικονομικό κινητήρα βενζίνης (1.4 TSI) του Passat GTE. Η ηλεκτρική ισχύς λειτουργεί ως μια πρόσθετη παροχή ενέργειας που εξασφαλίζει έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο απόδοσης της ισχύος, ειδικά στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας “GTE”. Κι αυτό γιατί οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν άμεσα τη μέγιστη ροπή τους.
Εκδόσεις
Η βασική έκδοση ονομάζεται Executive. Ακολουθεί το επίπεδο εξοπλισμού Elegance, ενώ το κορυφαίο επίπεδο ονομάζεται R-Line. Επίσης το Passat GTE διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα συστήματα IQ.DRIVE.
Τα Passat είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα. Η χαμηλότερη τιμή ξεκινάει από 27.300 ευρώ ενώ στην κορυφή βρίσκεται η plug-in υβριδική GTE με 53.700 ευρώ.
Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Passat έχουν ως εξής:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.