ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου πυραύλου της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Έφτασε στην Ελλάδα το νέο Renault CLIO 5ης γενιάς

Έφτασε στην Ελλάδα το νέο Renault CLIO 5ης γενιάς

Η πανελλαδική παρουσίαση έγινε πριν από λίγα 24ωρα στην περιοχή της Αττικής. Αν και ο χρόνος οδήγησης ήταν περιορισμένος ωστόσο πήραμε μια πρώτη γεύση από το νέο Clio 5ης γενιάς. Θα μπορούσα να έλεγα ότι όταν το βλέπεις από μακριά δεν μπορείς να διακρίνεις τις αλλαγές. Διερωτάσαι τι άλλαξε. Όταν όμως μπεις μέσα και το οδηγήσεις τότε διαπιστώνεις ότι έχουν αλλάξει πολλά.

Η Teoren που εκπροσωπεί τα αυτοκίνητα της Renault στην Ελλάδα έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην παρουσίαση αυτή. Εκτός από την κα Ντένη Θεοχαράκη, αντιπρόεδρο και αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλο της Teoren παρόντες ήταν ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Βασίλης Θεοχαράκης και ο Γάλλος Κριστόφ Πεζού, διευθυντής παραγωγής μοντέλων της κατηγορίας Α/Β (το Clio ανήκει στη Β κατηγορία) ο οποίος ήρθε στη χώρα μας αποκλειστικά για την παρουσίαση.

Το νέο Clio είναι σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης». Χωρίς να έχει ξεφύγει από το σχεδιαστικό DNA της προηγούμενης γενιάς , έχει πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Βασίζεται στην καινούργια –αρθρωτή- πλατφόρμα CMF-B. Το Clio είναι το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την CMF-B που προορίζεται για αμιγώς ηλεκτρικά ή και αυτόνομα μοντέλα.

Οι μηχανικοί επικέντρωσαν την προσοχή τους ακόμη και στις μικρότερες λεπτομέρειες για να παρέχουν στους πελάτες της Renault ένα προϊόν υψηλής ποιότητας. Εκτός από τη χρήση πιο προηγμένων υπολογιστικών μοντέλων, χρησιμοποιήθηκε επίσης και μια νέα ψηφιακή διαδικασία κατά τη φάση σχεδιασμού για την ψηφιοποίηση όλων των εκδόσεων του New CLIO.

Από τα πρώτα στάδια, τα πρωτότυπα μοντέλα που βοήθησαν στην εξέλιξη του νέου CLIO διέθεταν εξαρτήματα που τελικά χρησιμοποιήθηκαν στο αυτοκίνητο σε ποσοστό άνω του 93%, κάτι που αποτελεί μια αύξηση της τάξης του 10% σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Υιοθετήθηκαν νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του προϊόντος. Για να καταλάβετε κάποιες από τις λεπτομέρειες του νέου Clio, οι συγκολλήσεις στο πλαίσιο είναι αόρατες με γυμνό μάτι.

Χρησιμοποιήθηκαν λέιζερ για τις συγκολλήσεις της οροφής και έγιναν γεωμετρικές ρυθμίσεις στην μπροστινή πλευρά του οχήματος βάσει πιο ακριβών μετρήσεων, προκειμένου να περιοριστούν οι αλλαγές στη φάση της παραγωγής. Δεν θα επεκταθώ σε τέτοιου είδους λεπτομέρειες. Γιατί ο αγοραστής άλλες λεπτομέρειες ψάχνει.

Θα αναφέρω μόνο ότι σε διάφορες φάσεις της παραγωγής εφαρμόστηκε η μέθοδος ‘Poka Yoke’ (Ιαπωνική μέθοδος έγκαιρου εντοπισμού λαθών) ώστε να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και να διασφαλιστεί ότι κάθε βήμα της παραγωγικής διαδικασίας ήταν επιτυχημένο.

Στο εσωτερικό του έγιναν πολλές αλλαγές. Η καμπίνα των επιβατών είναι ανασχεδιασμένη. Για να περιορίσουν τους ενοχλητικούς θορύβους όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με παρμπρίζ που έχει επίστρωση από ηχοαπορροφητικό φιλμ. Επίσης οι πόρτες και τα παράθυρα του νέου CLIO διαθέτουν διπλές τσιμούχες ώστε να περιοριστούν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Όλες οι παραπάνω βελτιώσεις συντελούν στον περιορισμό κατά 2dB του επιπέδου θορύβου μέσα στην καμπίνα σε ταχύτητες από 0 έως 130 χλμ./ώρα.

Υπάρχουν νέα καθίσματα, ταμπλό με συνδυασμό από σκληρά και μαλακά πλαστικά. Αισθητή είναι η επένδυση στις πόρτες με πιο αφρώδη (soft touch) πλαστικά. Όμορφη είναι η κεντρική κονσόλα, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 και 10 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Είναι η πρώτη φορά, που το CLIO εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Οι αναλογικές εφαρμογές ανήκουν στο παρελθόν.

Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο CLIΟ διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του.

Οι Γάλλοι έχουν κάνει καλύτερη εκμετάλλευση στους εσωτερικούς χώρους. Σημαντικό για τους επιβάτες είναι η βάση ασύρματης φόρτισης smartphone.

Αν παρατηρήσετε το εξωτερικό μπροστινό μέρος του Clio θα δείτε :

Τη μεγαλύτερη γρίλια της μάσκας, το μπροστινό προφυλακτήρα που είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό, τη νέα σχεδιαστική φόρμα των προβολέων (LED). Το ίδιο είναι και πίσω. Υπάρχουν σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο καπό, στις πόρτες, στα φτερά που τονίζουν τη σχεδιαστική ανανέωση του μοντέλου.

Οι διαστάσεις του νέου Clio είναι 4.050 χλστ (μήκος) , 1.798 εκ. ( πλάτος) και 1.440 (ύψος). Το πορτμπαγκάζ έχει 391 λίτρα (επιπλέον των 26 λίτρων των διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα). Το αυτοκίνητο προφέρεται μόνο με αμάξωμα 5 θυρών. Οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες είναι κρυφές.

Κινητήρες

Οι κινητήρες είναι βενζίνης και πετρελαίου προδιαγραφών Euro 6 D. Από το 2020 το Clio θα πλαισιωθεί από την υβριδική έκδοση. Σύμφωνα με αυτά που μας είπε ο Γάλλος Κριστόφ Πεζού, δεν θα υπάρξει ηλεκτρικό Clio. Το ρόλο της Renault στην εναλλακτική μορφή μετακίνησης την έχει επωμιστεί το Zoe που ανήκει στην ίδια κατηγορία με το Clio.

Οι κινητήρες βενζίνης είναι 3κύλινδροι του ενός λίτρου με 75 ίππους (έκδοση Sce) και 100 (έκδοση TCe) που συνδυάζονται με κιβώτια 5 σχέσεων και το 100αρι με CVT. Στα 1.333 κ.εκ. έρχεται με 4κύλινδρο μοτέρ 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με κινητήρα Blue dCi 1.461 κ.εκ. με 85 και 115 ίππους θα εφοδιάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στο δρόμο

Μόνο τη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1000άρι κινητήρα που αποδίδει 100 ίππους, οδηγήσαμε στους δρόμους γύρω από το Πόρτο Ράφτη, την Βραυρώνα και το Μαρκόπουλο. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Οι τροχοί στα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν 17 ιντσών που αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου. Υπάρχουν όμως και Clio με ζάντες 15 και 16 ιντσών.

Ο οδηγός βρίσκει την ιδανική του θέση. Για τους πίσω επιβάτες υπάρχει χώρος.

Το τιμόνι είναι πιο κομψό και έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις . Η οπτική επαφή του οδηγού στο ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων έχουν βελτιωθεί.

Στο δρόμο το Clio 5ης γενιάς έχει καλά κρατήματα και ικανοποιητικό φρενάρισμα. Στρίβει χωρίς να τρομάζει και στέκεται στο δρόμο ακόμη και όταν κινείσαι στο χώμα. Σημαντικό ρόλο στο καλό στήσιμο έχει παίξει η νέα πλατφόρμα CMF-B που έχει κάνει το αυτοκίνητο πιο συμπαγές. Ο επιλογέας με το 5άρι κιβώτιο έχει καλά κουμπώματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας ο συντελεστής οπισθέλκουσας (SCx) έχει μειωθεί στο 0.640 που είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία του. Στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών του CO2 ρόλο έχουν παίξει και τα βελτιωμένα εμπρός ημιαξόνια και η εξελιγμένη τεχνολογία σχεδίασης των πίσω ημιαξονίων. Υπάρχουν τρία προγράμματα επιλογής και είναι το Eco, το Sport και το My Sense (εργοστασιακή ρύθμιση).

Στο νέο CLIO υπάρχει πλήρης γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (Renault EASY DRIVE).Τα συστήματα αυτά χωρίζονται σε τρείς ενότητες: Οδήγηση, Παρκινγκ (ομαδοποιημένα στο σύστημα Renault EASY DRIVE) και Ασφάλεια.

Συμπεριλαμβάνονται ακόμη κάμερες 360° και το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της γκάμας της Renault. Στη γκάμα των συστημάτων ασφαλείας, ξεχωριστή θέση καταλαμβάνει το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion).

Το νέο Clio είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Authentic, Expression, Dyanamic. Θα υπάρχει και η έκδοση RS Line για πιο σπόρ look. Η έκδοση Clio R.S Line είναι εμπνευσμένη από τη Renault Sport . Υπάρχει και η «Ιnitiale Paris» που αντικατοπτρίζει την παριζιάνικη πολυτέλεια.

Ως συνεργάτης της Renault για πάνω από 10 χρόνια η BOSE έχει εξελίξει ένα κορυφαίο ηχοσύστημα για το νέο CLIO.

Το νέο Renault Clio θα βρίσκεται στο περίπτερο της εταιρίας στην έκθεση «Αυτοκίνηση anytime 2019» 9-17 Νοεμβρίου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Για όσους δεν το γνωρίζουν θα είναι ανάμεσα στα πέντε φιναλίστ του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest και φυσικά στον ελληνικό θεσμό «Αυτοκίνητο για την Ελλάδα 2020».

Οι τιμές για την Ελληνική αγορά στις βασικές εκδόσεις έχουν διαμορφωθεί ως εξής.

1.0 SCe 75 – 13.490 ευρώ

1.0 TCe 100- 14.690 ευρώ

1.0 TCe 100 CVT- 17.080 ευρώ

1.3 TCe 130- 20.790 ευρώ

1.5 dCi 85- 14.790 ευρώ

1.5 dCi 115- 19.790 ευρώ

Και κάτι που αφορά τις ηλεκτρικές εκδόσεις:

Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα του. Το νέο CLIO θα είναι το 1ο με υβριδικό κινητήρα E-Tech, που βασίζεται σε τεχνολογία εξελιγμένη από τη Renault. Μέχρι το 2022, η εταιρεία στοχεύει σε όλες τις βασικές αγορές της τη διάθεση 100% συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Το νέο Renault CLIO αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη αυτής της δυναμικής, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το Groupe Renault θα διαθέτει 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο κινητήρας E-TECH έχει εξελιχθεί και κατοχυρωθεί από το τεχνικό τμήμα της Renault. Χρησιμοποιεί τμήματα σχεδιασμένα από τη Συμμαχία όπως ο νέας γενιάς βενζινοκινητήρας 1,6 που έχει επανασχεδιαστεί ειδικά για την περίσταση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από 2 ηλεκτροκινητήρες, ένα πρωτοποριακό πολύ-λειτουργικό κιβώτιο ταχυτήτων και μία μπαταρία 1.2 kWh.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.