Δεν είναι εύκολο ένας κατασκευαστής να πετύχει το τέλειο για όλους τους αγοραστές. Ωστόσο είναι εφικτό να πλησιάσει σε ένα ποσοστό πάνω από 90% σ αυτά που ζητάει. Και τι είναι αυτά που θέλει ο σημερινός αγοραστής;
Θέλει ασφάλεια, άνεση, καλή τιμή αγοράς, φθηνά ανταλλακτικά, σωστή μεταπώληση. Αν και ψάχνει την καλύτερη και πιο οικονομική τιμή στην αγορά θέλει ταυτόχρονα την ακριβότερη και τελειότερη συνδεσιμότητα, θέλει gadget που εφοδιάζονται αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών και θέλει να του δώσεις κάτι παραπάνω από αυτά που ζητάει για να σε προτιμήσει.
Οι Τσέχοι που κινήθηκαν κάτω από τις οδηγίες των Γερμανών πήραν λευκό χαρτί και άρχισαν να σχεδιάζουν τον αντικαταστάτη του Rapid χωρίς να έχουν όρια. Δεν «πάτησαν» σε καμιά γνωστή γραμμή. Ξέφυγαν από τη λογική του «πρέπει» και ανέβασαν τον πήχη των απαιτήσεων. Για αυτό σήμερα το Skoda Scala που ανήκει στην C ,κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, είναι ένα από τα καλύτερα οικογενειακά αυτοκίνητα της αγοράς.
‘Όσοι γνωστοί και φίλοι πρόκειται να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο με ρωτάνε πάντα να τους πω την γνώμη μου. Τα διλήμματα που έχουν μπλοκάρουν την απόφασή τους.
Όταν οδηγούσα το Skoda Scala με τον TSi κινητήρα των 1500 κ.εκ, η κύρια ερώτηση ήταν αν θα διάλεγα το Golf η το Scala. Η απάντηση ήταν: « Θα κράταγα αυτό που οδηγώ».
Πρέπει να ξέρετε ότι στο Group της VW ανήκει και η Skoda.Οι Γερμανοί χωρίς να χαλάσουν μια καλή συνταγή (της VW) , ορισμένες φορές ξεπερνούν τα όριά τους σε ένα άλλο «γλυκό». Δεν θα έλεγα ότι «ρίχνουν» την VW για χάρη της Skoda αλλά κάνουν υπερβάσεις όπως για παράδειγμα στο Scala με το νέο πλαίσιο.
Το νέο Scala της δοκιμής μας κρύβει κάτω από το καπό έναν 1.500άρη TSi κινητήρα βενζίνης ο οποίος αποδίδει 150 PS. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου DSG 7 σχέσεων (διπλού συμπλέκτη) συνεργάζεται άψογα με τον συγκεκριμένο κινητήρα που πληροί τις τελευταίες απαιτήσεις των ευρωπαίων στο θέμα των εκπομπών ρύπων. Ο κινητήρας είναι euro-6 τελευταίων προδιαγραφών. Το SCALA έχει οικολογική και ανθρωποκεντρική φιλοσοφία. Γι αυτό χρησιμοποιεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα πιο καθαρής αυτοκίνησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αν θέλετε να πάρετε μια γεύση από αριθμούς σας αναφέρω τα βασικότερα. Η ισχύς είναι 150 PS (από 5.000-6.000 rpm) και ροπή 250 Nm/1.500-3.500 rpm. Η επιτάχυνση είναι 0-100 χλμ μόλις 8,2-8.5 δευτερόλεπτα. Το σημαντικό είναι η κατανάλωση που κυμαίνεται στα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Η μέτρηση αυτή είναι του εργοστασίου. Αλλά και στο δικό μας υπολογιστή δεν είχαμε μεγάλη διαφορά. Αν και τα περισσότερα χιλιόμετρα τα κάναμε στο κέντρο της πρωτεύουσας χωρίς να βάζουμε τη μεζούρα της οικονομίας η κατανάλωση κυμάνθηκε κάπου ανάμεσα στα 6.3 με 6.6 λίτρα.
Άρα η μικρή διαφορά μας είναι λογική. Οι εκπομπές CO2 είναι 113gr/km. Αν και δεν τερμάτισα ποτέ το κοντέρ –άλλωστε δεν υπήρχε και λόγος- η εργοστασιακή μέτρηση είναι 219 χλμ.
Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.265 κιλά αλλά ο δυνατός κινητήρας το κινεί με νεύρο ενώ τα κρατήματα του είναι υποδειγματικά. Σ αυτό παίζει μεγάλο ρόλο το πλαίσιο που χρησιμοποιεί το Scala. Βασίζεται στην πλατφόρμα ΜQΒ-Α0 του γκρουπ VW, η οποία προορίζεται για μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα. Αν συγκρίνουμε τα νούμερα θα δούμε ότι είναι από 90-120 κιλά ελαφρύτερο από τον ανταγωνισμό. Πράγμα που σημαίνει καλύτερες επιδόσεις και μικρότερη κατανάλωση.
Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα το Scala τα πηγαίνει περίφημα. Στο εσωτερικό έχει δοθεί έμφαση στην άνεση. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά ενώ στο πάνω μέρος του ταμπλό κυριαρχούν οι επιφάνειες από μαλακά και αφρώδη υλικά. Το Air conditioning είναι με φίλτρο γύρης .
Ασφάλεια
Μου άρεσε η σφιχτή του ανάρτηση. Που μπορεί να μην ενδείκνυται τόσο για τις οικογενειακές εκδόσεις όμως είναι ότι πρέπει για το συγκεκριμένο μοντέλο. Και αυτό θα το καταλάβετε όταν οδηγήσετε σε δρόμο γεμάτο κακοτεχνίες. Οι κραδασμοί δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό ενώ ο οδηγός δεν προβληματίζεται.
Το τιμόνι του Scala είναι σχετικά ελαφρύ αλλά υπάκουο. Το αυτοκίνητο στις ανοιχτές στροφές ακόμη και στο όριο, δεν γέρνει, δηλαδή δεν σε τρομάζει.
Το κεντρικό κλείδωμα θυρών γίνεται με τηλεχειρισμό, τα μπροστινά παράθυρα είναι ηλεκτρικά ενώ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι είναι οι εξωτερικοί καθρέπτες.
Εξωτερικά η σχεδίαση θυμίζει από την σπορ VISION RS, με Full Led προβολείς από τη βασική του έκδοση.
Αναβαθμισμένος είναι ο εξοπλισμός ασφάλειας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ φώτα LED και τα συστήματα υποβοήθησης Front Assist (με λειτουργίες City Emergency Brake και Pedestrian Protection) και Lane Assist.
Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός & κεφαλής τύπου κουρτίνας.
Επιπλέον της έκδοσης ACTIVE, στην AMBITION και στην STYLE ο εξοπλισμός είναι αναβαθμισμένος. Διαθέτει τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, ζάντες αλουμινίου 16” και προβολείς ομίχλης ενώ στην κορυφαία από επίπεδο εξοπλισμού έκδοση STYLE, περιλαμβάνονται επιπλέον των προηγουμένων πίσω φώτα “Top LED” με δυναμικά φλας.
Το πακέτο “Image” περιλαμβάνει το επιμηκυμένο πίσω τζάμι με αεροτομή και μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 17”, sport δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, κεντρικό κλείδωμα θυρών με σύστημα κλειδώματος/ξεκλειδώματος και εκκίνησης χωρίς το κλειδί (ΚESSY), “CLIMATRONIC” – ηλεκτρονικά ελεγχόμενος 2-ζωνικός κλιματισμός με αισθητήρα υγρασίας, αισθητήρα βροχής & λειτουργίας φώτων, σκούρα πίσω τζάμια (SUNSET).
Η Γερμανο-τσεχική συμμαχία έχει ανεβάσει τον πήχη των απαιτήσεων της Skoda. Με το Scala έκαναν ακόμη ένα άλμα που φυσικά το κέρδος είναι καθαρά για τον καταναλωτή.
Οι διαστάσεις του Scala είναι 4.362 mm μήκος, 1.793 mm πλάτος , 1.471 mm ύψος. Το μεταξόνιο είναι 2.649 mm. Έτσι δικαιολογείται η εντυπωσιακά ευρύχωρη καμπίνα ακόμη και για πέντε επιβάτες . Έτσι το Scala είναι ένα από τα πιο άνετα οικογενειακά αυτοκίνητα στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών είναι 432 λίτρα (με ρεζέρβα) και 467 λίτρα με κίτ επισκευής . Με πεσμένα τα καθίσματα ο χώρος αποσκευών φτάνει μέχρι τα 1.410 λίτρα.
Πριν κλείσουμε να αναφερθούμε στην τεχνολογία. Στο Scala υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με όλα τα smartphones ,ηχοσύστημα Πολυμέσων “SWING” με οθόνη αφής 6,5″ HD + σύνδεση μέσω BLUETOOTH.
Οι τιμές για την έκδοση Ambition είναι 20.480 ευρώ και για την έκδοση Style είναι 21.480 ευρώ. Οι φορολογήσιμοι ίπποι είναι 10 και τα τέλη κυκλοφορίας είναι 110.74 ευρώ το χρόνο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.