Δύο χρόνια σχεδόν χρειάστηκε για να καταλήξει η Formula 1 στους κανονισμούς που θα ισχύουν για την κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2021.
Η ανακοίνωσή τους έγινε στο Austin του Τέξας από τον πρόεδρο της FIA Jean Todt, τον CEO της F1 Chase Carey, τον διευθύνοντα σύμβουλο της F1 Ross Brawn, και τον τεχνικό διευθυντή της FIA Νικόλα Τομπάζη.
Αρχικά, η ανακοίνωση ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές του 2019, αλλά μια σειρά από διαφωνίες, καθυστέρησε τη συμφωνία για το τι θα ισχύσει τελικά. Ο Todt χαρακτήρισε τους νέους κανονισμούς ως «μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο που πλέον θα γίνονται οι αγώνες της F1. Για πρώτη φορά, έχουμε αντιμετωπίσει όλες τις τεχνικές και οικονομικές πτυχές του θέματος», είπε ο Todt και υπογράμμισε πως «οι κανονισμοί του 2021 είναι προϊόν μιας πραγματικά συνεργατικής προσπάθειας και πιστεύω ότι αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα».
Επιγραμματικά οι νέοι κανονισμοί εξασφαλίζουν:
– Μονοθέσια που θα μπορούν να έχουν πιο «κλειστές» μάχες μέσα στην πίστα
– Μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στις ομάδες
– Εισάγεται όριο στους προϋπολογισμούς που είναι τα $ 175 εκατ. Από αυτό το ποσό εξαιρούνται οι αμοιβές των οδηγών, οι αμοιβές των τριών κορυφαίων στελεχών της ομάδας, το κόστος marketing, και αυτό της φιλοξενίας προσκεκλημένων στα paddocks. Παράλληλα θεσμοθετείται πού αυστηρός έλεγχος της τήρησης των οικονομικών δεσμεύσεων.
Στόχος είναι να γίνει το σπορ πιο ανταγωνιστικό αλλά παράλληλα και πιο ελκυστικό σε νέες ομάδες. Ένας δεύτερος στόχος είναι η F1 να συνεισφέρει με την τεχνολογία της ακόμη πιο ουσιαστικά στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Οι κυριότερες αλλαγές
Οι σημαντικότερες αλλαγές έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό, δηλαδή την αεροδυναμική των μονοθεσίων. Η εμπρός αεροτομή έχει γίνει πιο απλή, ενώ απουσιάζουν τα barge boards. Αλλαγές έχουμε και στον σχεδιασμό του καλύμματος του κινητήρα, στις εισαγωγές ψύξης, στους αεραγωγούς των φρένων αλλά και στην πίσω αεροτομή. Επιπλέον θα έχουμε μια νέα προσέγγιση στον σχεδιασμό του πατώματος που θα λειτουργεί ολόκληρο ως διαχύτης, ενώ παράλληλα θα έχει τέτοιον σχεδιασμό ώστε να μην επηρεάζεται από το πέρασμα πάνω από τα κέρμπ. Τέλος ο χώρος που φιλοξενεί τον οδηγό θα μεγαλώσει.
Αντίθετα με την αεροδυναμική, οι νέοι κανονισμοί δεν επηρεάζουν τόσο καθοριστικά τους κινητήρες. Η υβριδική τεχνολογία παραμένει, όμως στο πλαίσιο των νέων οικονομικών δεδομένων, δεν θα αυξηθεί το κόστος εξέλιξής τους. Οι ομάδες δικαιούνται να σχεδιάζουν ένα νέο κιβώτιο κάθε πέντε χρόνια. Σε ό,τι έχει να κάνει με τον αριθμό κινητήρων και κιβωτίων που δικαιούται κάθε οδηγός ανά σεζόν αυτός καθορίζεται σε 3 κινητήρες και 3 κιβώτια. Ακόμη το ελάχιστο βάρος αυξάνεται στα 768 από τα 743 κιλά.
Τέλος και σε ό,τι έχει να κάνει με τους αγώνες αυτούς καθαυτούς, ο μέγιστος αριθμός τους ορίζεται στους 25 ανά σεζόν. Παράλληλα οι όποιες δραστηριότητες της Πέμπτης μεταφέρονται την Παρασκευή. Επίσης στο FP3 τα μονοθέσια θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα ίδια αεροδυναμικά στοιχεία με αυτά του αγώνα, ενώ δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις κατατακτήριες.
Δείτε αναλυτικά στο βίντεο που ακολουθεί όλες τις αλλαγές στη Formula 1