(Ανανέωση – Αρχικό κείμενο 11.29): Πολύ ακριβότερα αναμένεται να είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2020. Οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες-εντολές της ΕΕ και ως «κίνητρο» για τα «οικολογικά» αυτοκίνητα θα χρησιμοποιήσουν την επιβολή πανάκριβων τελών.
Βέβαια η κυβέρνηση θα πρέπει να μας εξηγήσει ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΟΥΝ τα χρήματα εκατομμύρια ιδιοκτήτες οι οποίοι έχουν παλιά οχήματα διότι απλούστατα δεν αντέχουν να αγοράσουν καινούρια.
Και αν θα δώσει σοβαρά κίνητρα, ανάλογα με αυτά που είχε δώσει το 1991-1992 ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού Κωνσταντίνος Μητσοτάκης με έκπτωση 30% στην συνολική αξία των αυτοκινήτων και πέτυχε την πραγματική και ουσιαστική ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων της εποχής.
Τα τέλη θα είναι η πρώτη επιβάρυνση καθώς η ΕΕ προωθεί μία σειρά μέτρων από το 2020 ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα στο να κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, για τα Τέλη στο “Εθνος”: «Το σύστηµα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας.
Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας».
Αρχικά κάνει λόγο για το WLTP καθώς η Ελλάδα έπρεπε να το εφαρμόσει από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 αλλά τελικά η ισχύς του παρατάθηκε για την 1η Μαρτίου 2020.
Οπότε το οικονομικό επιτελείο θα είχε αρκετό χρόνο στην διάθεσή του για να αλλάξει τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2021. Επίσης ο Υπουργός ξεκαθαρίζει πως θα γίνει δικαιότερη κατανομή της επιβάρυνσης αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων.
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η δικαιότερη επιβάρυνση θα γίνει σε συνδυασμό με το στόχο της ανανέωσης των παλαιών αυτοκινήτων οπότε στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν ενώ στα καινούρια με χαμηλές εκπομπές ρύπων θα μειωθούν ενώ αντίθετα και τα νέα αλλά ρυπογόνα μοντέλα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί.
Μένει να δούμε τα κίνητρα που θα αποφασιστούν να δοθούν στα λεγόμενα «καθαρά» αυτοκίνητα και ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.