Δύο νέα μοντέλα παρουσίασε η Subaru επί ελληνικού εδάφους. Το πρώτο είναι το νέο ΧV 2.0 e-BOXER 2.0i και το δεύτερο το Forester e-BOXER . Για λίγα χιλιόμετρα οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις τόσο στην εθνική οδό όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές με πάρα πολλά τεχνικά εμπόδια μιας και η δοκιμή έγινε στην πίστα του μότο κρός “Argos Motocross Park” στα Φίχτια Αργολίδας.
Τα Subaru τα βλέπαμε στους αγώνες του WRC και όλοι τα θαυμάζαμε όχι μόνο για τις επιδόσεις αλλά και για την αντοχή τους. Μπορεί η Subaru να απέχει αρκετά χρόνια από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι –αν και υπάρχουν κάποιες σκέψεις για επιστροφή – ωστόσο η αξιοπιστία της είναι σήμα κατατεθέν της γιαπωνέζικης φίρμας.
Βαρύ αυτοκίνητο, με καλό πάτημα στο δρόμο, αξιόπιστο σε δύσκολες καταστάσεις. Οι δύο εκδόσεις που οδήγησα δεν είναι μοντέλα που βάζουν «φωτιά» στο δρόμο. Είναι καθαρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Αυτοί που αγοράζουν Subaru ξέρουν τι παίρνουν αλλά και τι ζητούν.
Η Subaru αναγκαστικά ακολούθησε τις τεχνολογικές εξελίξεις όσον αφορά το θέμα της μόλυνσης στο περιβάλλον. Γι αυτό και το μοντέλο ΧV 2.0 e-BOXER 2.0i έχει μπει στη λογική του εξηλεκτρισμού.
Το κακό είναι ότι οι νέες εκδόσεις με την υβριδική τεχνολογία έχουν έναν πρόσθετο εξοπλισμό που ανεβάζουν την τιμή του αυτοκινήτου.
Πριν φθάσουμε στη σημερινή έκδοση που είναι η 5η γενιά προηγήθηκαν άλλες τέσσερις. Η 1η ήταν το 1997, η 2η το 2002, η 3η το 2007 και η 4η το 2012. Επτά χρόνια μετά το 2019 είδαμε και την 5η γενιά των Subaru Forester. Λίγους μήνες μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση, τον Ιανουάριο του 2020 έφθασαν και στη χώρα μας τα νέα μοντέλα Forester.
Για την ιστορία να σας πω ότι όλα αυτά τα χρόνια πουλήθηκαν 19.6 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρες BOXER και 18.5 εκατομμύρια AWD.
Σήμερα έχουμε δύο νέα ανταγωνιστικά μοντέλα. Το πρώτο είναι το Forester e-Boxer το οποίο «φοράει» έναν ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο δίλιτρο boxer βενζινοκινητήρα. Η απόδοση του αν προσθέταμε τους ίππους του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα θα μπορούσε να ήταν 166,7 ίππους. Όμως στη Subaru κάνουν διαχωρισμό και λένε.
Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 150 ίππους και 194 Nm ροπής. Από τη μπαταρία ιόντων λιθίου 118V ο ηλεκτροκινητήρας που είναι ισχύος 12,3 KW αποδίδει 16,7 ίππους και 66 Nm. Όλες οι εκδόσεις των νέων Forester χρησιμοποιούν αυτόματο κιβώτιο CVT των 7 σχέσεων.
Όσο το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο με 120 η 130 χιλιόμετρα, δεν υπάρχει κανένας ενοχλητικός θόρυβος. Αν όμως ο οδηγός σανιδώσει το γκάζι για να κάνει προσπέραση τότε αυτή η τεχνολογία με τα κιβώτια CVT βγάζει ένα βουητό που θυμίζει τρόλεϊ. Ο θόρυβος αυτός γίνεται σε όλα τα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών που χρησιμοποιούν αυτόματα κιβώτια CVT. Η Subaru πάντως κατάφερε να μειώσει σημαντικά τον ενοχλητικό θόρυβο που παρατηρείται όταν υπάρχει δυνατό πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού.
Με την ενσωμάτωση του αυτόματου κιβωτίου CVT στον ηλεκτροκινητήρα κατάφερε η Subaru να μπει στην εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας e-Βoxer , να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και το βασικότερο να μην αλλάξει τη βασική δομική διάταξη της συμμετρικής τετρακίνησης S-AWD της Subaru.
Στο ταξίδι δεν χρειάζεται να πούμε κάτι για την άνεση και την ασφάλεια. Για την ασφάλεια και μόνο τα 31 χρόνια εξέλιξης των γιαπωνέζων φτάνει για να καταλάβετε πόσο ασφαλές είναι το αυτοκίνητο. Θα ήταν πλεονασμός να αναφερθώ στο σύστημα που σε κρατάει στις λωρίδες κυκλοφορίας ακόμη και αν δεν κρατάς το τιμόνι (φτάνει οι γραμμές να μην έχουν ξεθωριάσει) ούτε να σας πω ότι το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του αν ανιχνεύσει κάποιο εμπόδιο μπροστά ενώ αν βρει ελεύθερο πεδίο επιταχύνει μέχρι την ταχύτητα που του έχει προσδιορίσει ο οδηγός. Στο θέμα όμως της ασφάλειας θα σας πω ότι το Forester έχει έναν ανιχνευτή για τα βλέφαρα. Αν ο ανιχνευτής διαπιστώσει ότι τα βλέφαρα του οδηγού ανοιγοκλείνουν με άλλον ρυθμό από αυτόν που έχει χαρτογραφήσει τότε αναλαμβάνει δράση και σταματάει το αυτοκίνητο.
Πέντε επιβάτες ταξιδεύουν άνετα. Οι πίσω δεν θα διαμαρτυρηθούν ότι στριμώχθηκαν. Ούτε τα γόνατά τους θα ακουμπήσουν στα μπροστινά καθίσματα αφού στα νέα μοντέλα υπάρχουν +33 mm παραπάνω.
Το νέο e-Boxer Forester χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Subaru Global Platform που έχει μεγαλύτερες διαστάσεις. Το μήκος είναι 4.625 χλστ (+15 mm) , το πλάτος 1.815 mm (+20 mm) και το ύψος 1.730 mm.
Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου με απόβαρο και οδηγό είναι 1.656 κιλά. Παρά το γεγονός ότι είναι πιο βαρύ κατά 110 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η κατανάλωση του μειώθηκε μέχρι και 11% σε σύγκριση με το προηγούμενο 2.0L βενζινοκίνητο ατμοσφαιρικό μοντέλο. Στη εθνική οδό από Αθήνα μέχρι Κόρινθο έχοντας σταθερή ταχύτητα τα 130 χιλιόμετρα (όσο δηλαδή επιτρέπει η Τροχαία) ο μετρητής μας έγραψε 9.7 λίτρα (για κάθε 100 χλμ) .
Στον ίδιο δρόμο πάλι με σταθερή ταχύτητα αλλά έχοντας στο CVT το λεβιέ στην 7η ταχύτητα (χειροκίνητο ) ο μετρητής μας έγραψε 9.1 λίτρα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των γιαπωνέζων το Forester e-Boxer από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,8 δευτ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 χλμ. Όσον αφορά την κατανάλωση με το νέο σύστημα μέτρησης WLTP είναι 8,1 λίτρα/100 χλμ.. Οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 185 γρ./χλμ .
Το νέο XV e-Boxer, χρησιμοποιεί το ίδιο ήπιο υβριδικό σύστημα με το Forester e-Boxer. Εδώ παρατηρούνται κάποιες διαφορές στις επιδόσεις που είναι ελαφρώς καλύτερες . Δηλαδή η επιτάχυνση από 0-100 χλμ. είναι 10,7’’ και η μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση είναι 7,9 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων C02 180 γρ./χλμ. Ελάχιστες οι διαφορές και αυτό οφείλεται στη διαφορετική αεροδυναμική σε σχέση με το Forester e-Boxer .
Για να μην ξεχαστούμε όμως ο λόγος της εκδρομής μέχρι την πίστα “Argos Motocross Park” στα Φίχτια Αργολίδας ήταν για να διαπιστώσουμε πόσο εύκολα περνάει τα εμπόδια και με πόση κλίση μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια. Κατέβηκα και ανέβηκα τη διαδρομή της πίστας χωρίς να σηκώσω (από δισταγμό η φόβο) το πόδι από το γκάζι. Το νέο Forester e-Boxer σε off-road διαδρομές είναι φοβερό. Περνάει τα νεροφαγώματα χωρίς να ενοχλεί αφού όλους τους κραδασμούς απορροφά η καταπληκτική του ανάρτηση.
Ακόμη και ένας άπειρος οδηγός χωρίς καμιά εξοικείωση σε off road διαδρομές θα μπορεί να περάσει έναν οπτικά δύσκολο δρόμο στο βουνό χωρίς να καταβάλει καμιά προσπάθεια. Τις απαγορευτικές κατηφόρες θα τις αναλάβει ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος και τις ανηφόρες τα συστήματα κίνησης.
Δεξιά από τον οδηγό υπάρχει ένα στρογγυλό χειριστήριο. Ονομάζεται Χ-Mode. Ο οδηγός ανάλογα στο έδαφος που βρίσκεται (χώμα, λάσπη, χιόνι) επιλέγει ένα από τα προγράμματα (Snow/Dirt ή D.Snow/Mud) , πατάει λίγο και σταθερά το γκάζι και το Forester περνάει ακούραστα τις δυσκολίες του δρόμου. Το αυτοκίνητο έχει απόσταση από το έδαφος 220 χλστ.
Οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι μεγάλη βοήθεια δίνει το σημείο που είναι τοποθετημένος ο ηλεκτροκινητήρας. Βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η μπαταρία και τα υπόλοιπα εξαρτήματα τοποθετούνται πάνω από τον πίσω άξονα, χαμηλώνοντας ακόμη περισσότερο το κέντρο βάρους του Forester δίνοντας ακόμα πιο ισορροπημένη κατανομή του βάρους εμπρός/πίσω.
Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη τύπου ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Έχει μεγάλη διαδρομή και απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου.
Κλείνοντας την παρουσίαση να σας πώ ότι στο δρόμο τα Forester πατούν σταθερά. Λίγοι αεροδυναμικοί θόρυβοι που παρατηρούνται είναι λόγω των μεγάλων εξωτερικών καθρεφτών. Ωστόσο η ηχομόνωση είναι παραπάνω από καλή.
Το εσωτερικό του έχει πλούσιο εξοπλισμό με οθόνη πολλαπλών λειτουργιών.
Να δούμε τώρα και τις τιμές που είναι υψηλότερες από τις παλαιότερες εκδόσεις. Η αρχική τιμή του νέου Forester e-Boxer ξεκινά από τα 39.950 ευρώ για την έκδοση L Free. Η έκδοση S Style είναι 43.950 ευρώ και η πιο πλούσια έκδοση S Premium είναι 48.950 ευρώ.
Το νέο XV e-Boxer μπορείτε να το αποκτήσετε με 37.500 ευρώ στην έκδοση L Style. Στις εκδόσεις S Style Navi και S Premium οι τιμές διαμορφώνονται στα 39.500 ευρώ και 40.950 ευρώ αντίστοιχα.
Θυμηθείτε ότι το Subaru Forester e-BOXER έχει κερδίσει την υψηλότερη βαθμολογία με Πέντε Αστέρια στις Δοκιμές Ασφαλείας του Euro NCAP 2019.Κατέγραψε εξαιρετικές βαθμολογίες και στις τέσσερις περιοχές αξιολόγησης (Ενήλικος επιβάτης, Ανήλικος επιβάτης, Ευάλωτοι χρήστες δρόμου, Υποβοήθηση Ασφάλειας), πολύ πάνω από το ελάχιστο απαιτούμενο όριο και με έναν αξιοσημείωτο υψηλό συνολικό μέσο όρο.
Επίσης το Subaru Forester e-BOXER κέρδισε την κορυφαία διάκριση “Best in Class του 2019” στην κατηγορία των μικρών off-road / MPV, ένα βραβείο που δίνεται στο μοντέλο με τις καλύτερες επιδόσεις σε δοκιμές ασφαλείας κάθε κατηγορίας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Euro NCAP.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.