ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Οδηγική εμπειρία του DS 3 CROSSBACK με τον κινητήρα 1.5 cc Blue HDi που αποδίδει 100 ίππους

Οδηγική εμπειρία του DS 3 CROSSBACK με τον κινητήρα 1.5 cc Blue HDi που αποδίδει 100 ίππους

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να μπορέσεις να διακρίνεις αν ένα αυτοκίνητο ξεχωρίζει από ένα άλλο. Και αν ακόμη το εξωτερικό παρουσιαστικό σε μπερδεύει το εσωτερικό σίγουρα θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη διαφορά. Τα υλικά που χρησιμοποιούν οι εταιρίες στο εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου κάνουν τη διαφορά.

Για παράδειγμα τα αυτοκίνητα DS εκτός από τα διαλεγμένα υλικά διακρίνονται για το ράψιμό τους. Οι Γάλλοι άλλωστε που έχουν παράδοση στην υψηλή ραπτική επιμένουν ότι τα καθίσματα των DS είναι ραμμένα όπως ακριβώς τα ράβουν οι οίκοι υψηλής ραπτικής.

Η μάρκα DS είναι η premium μάρκα του ομίλου PSA . Για να καταλάβετε τη διαφορά να αναφέρω ότι το γκρουπ PSA ( γαλλικός πολυεθνικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων και δικύκλων) εκπροσωπεί τις μάρκες της Peugeot, της Citroën, της DS, της Opel και της Vauxhall).

Μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 η DS ήταν αδελφή εταιρία της Citroen. Από το Φεβρουάριο και μετά η DS ανεξαρτητοποιήθηκε από την Citroen αλλά φυσικά ανήκει στον Όμιλο PSA.

Τώρα η φίρμα DS είναι το στολίδι του ομίλου και γι αυτό πρέπει να κάνει τη διαφορά. Κάτι που οι υποστηρικτές της το ασπάζονται ενώ οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων το αντιλαμβάνονται με την πρώτη κιόλας ματιά.

Σήμερα θα παραβλέψω ότι έχει σχέση να κάνει με γραμμές και ποιότητα. Άλλωστε αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά. Θα αναφερθώ στα άλλα προτερήματα. Να υπενθυμίσω μόνο ότι το νέο DS 3 Crossback που διακρίνεται για τον high-tech χαρακτήρα του, έχει κατακτήσει τον τίτλο του fashion icon με την τολμηρή του σχεδίαση.

Οδήγησα το DS 3 CROSSBACK στην έκδοση Performance Line με κινητήρα 1.5 cc Blue HDi που αποδίδει 100 ίππους. Το DS3 Crossback ανήκει στην κατηγορία των premium B-SUVs. Στην ελληνική αγορά μπορείτε να το βρείτε με τρία 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα βενζίνης τεχνολογίας puretech και δύο 4κύλινδρους BlueHDI 1.500 κ.εκ. με 100 και 130 ίππους με μηχανικό η και αυτόματο κιβώτιο.

Εγώ είχα την έκδοση με τους 100 ίππους με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Μου έκανε εντύπωση ο συγκεκριμένος κινητήρας. Αποδίδει 100 ίππους στις 3.500 rpm ενώ η ροπή του είναι 250 Nm/1.750 rpm.

Με πέντε άτομα ακόμη και σε ανηφορικούς δρόμους δεν σε προβληματίζει. Εύκολα μπορείς να μπερδευτείς και να νομίζεις ότι ο κινητήρας είναι αυτός με τους 130 ίππους. Ο «μικρός» κινητήρας στα 1500 κ.εκ αλλά με απόδοση 100 ίππους είναι διαμάντι..

Το DS 3 CROSSBACK έχει μήκος 4,118 μέτρων, πλάτος 1,791 μ. και ύψος 1,534 μ. Είναι ευρύχωρο και άνετο. Στο θέμα της ευρυχωρίας σημαντικό ρόλο έχει παίξει το μεταξόνιο που είναι 2.558 μ.

Οδηγώντας το αυτοκίνητο στην εθνική οδό καταλαβαίνεις ότι έχει καλό πάτημα. Έχει κατασκευαστεί πάνω στη νέα “multi-energy” πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του Groupe PSA που έχει 30% αυξημένη ακαμψία. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ενθουσιάζει όχι μόνο με την τεχνολογία αλλά και με πρωτοποριακή σχεδίαση.

Το τιμόνι που έχει σωστή διάμετρο είναι «υπάκουο» στις εντολές του οδηγού. Έχει άμεση ανταπόκριση . Εκτός από την άριστη οδηγική συμπεριφορά , μου άρεσαν και τα φρένα που μπορώ να πω ότι είναι εκπληκτικά. Ακόμη στις φουρκέτες ή σε συνεχόμενες στροφές οι κινήσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και η μεταφορά βάρους είναι ελεγχόμενη.

Στην εθνική οδό, στους επαρχιακούς δρόμους αλλά και στο χώμα το DS3 Crossback κινήθηκε άψογα. Ο κινητήρας συνεργάζεται ικανοποιητικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει σωστή κλιμάκωση.

Οι επιβάτες δεν κουράζονται στο ταξίδι. Σ αυτό βοηθούν και τα αναπαυτικά καθίσματα. Οι Γάλλοι χρησιμοποιούν στα καθίσματα αφρό υψηλής πυκνότητας. Και αυτό κάνει τη διαφορά στην άνεση.

Μπορώ να πω ακόμη ότι το DS 3 CROSSBACK έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Στην άνεση συμβάλει και η ανάρτηση που αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν αφήνει να περνάνε οι κραδασμοί στο εσωτερικό.

Πέντε άτομα ταξιδεύουν άνετα. Λογικό αυτός που την πατάει πάντα να είναι όποιος κάθεται πίσω και στη μέση. Δεν μπορώ να πω ότι κάθεται το ίδιο άνετα όσο οι υπόλοιποι τέσσερις.

Και μια που σας λέω για χώρους να μην παραλείψω και τους αποθηκευτικούς. Στο εσωτερικό υπάρχουν δεκάδες θήκες για μικροαντικείμενα. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικός. Με όλα τα καθίσματα όρθια υπάρχουν 350 λίτρα για τις αποσκευές ενώ αν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.050 λίτρα.

Και επειδή στην Ελλάδα δεν συμπαθούν το κιτ επισκευής ελαστικών επισημαίνω ότι όλα τα DS3 έχουν ρεζέρβα με εξαίρεση την έκδοση με το Focal Ηi-Fi που στη θέση της ρεζέρβας έχει τοποθετηθεί το woofer.

Ο κινητήρας που είναι αρκετά οικονομικός στην κατανάλωση δεν ακούγεται. Ούτε που καταλαβαίνουν οι επιβάτες ότι είναι πετρελαίου. Στην εθνική οδό με 6η στο κιβώτιο και 140 χιλιόμετρα είναι αθόρυβος. Θα τον ακούσετε μόνο αν κινηθείτε γρήγορα σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές εκεί που θα κάνετε συχνά αλλαγές και κρατώντας ψηλά τις στροφές.

Βλέποντας εξωτερικά το αυτοκίνητο τα μάτια σου πέφτουν στην σμιλεμένη μάσκα DS WINGS και τα φώτα LED που είναι εμπνευσμένα από το πρωτότυπο DS E-TENSE. Οι μεγάλες κομψές ζάντες δίνουν άλλη αίσθηση στην εξωτερική εμφάνιση του DS3. Όσο το ψάχνεις όλο και κάτι καινούργιο βρίσκεις.

Αν θελήσεις να εμβαθύνεις στις λεπτομέρειες θα διαπιστώσεις ότι οι τσιμούχες των παραθύρων είναι «αόρατες» ενώ οι χειρολαβές στις πόρτες είναι «κρυφές» . Αρκετοί επιβάτες όταν προσπαθούν να ανοίξουν τις πίσω πόρτες ρωτούν. «Δεν υπάρχουν λαβές;»

Λαβές υπάρχουν αλλά είναι έξυπνα τοποθετημένες που ενσωματώνονται στην επιφάνεια των θυρών. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα σας αρέσουν τα φώτα αλλά και η κομψή ράβδος χρωμίου καθώς επίσης και οι διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης.

Οι Γάλλοι της DS Automobiles έδωσαν μεγάλη έμφαση στη διαμόρφωση του «i-Cockpit». Το εσωτερικό είναι μοντέρνο αλλά και εκκεντρικό. Η διαμόρφωση του ταμπλό χαρακτηρίζεται από την κυψελοειδή μορφή που σχηματίζουν οι ρόμβοι των διακοπτών και των κεντρικών αεραγωγών, παραπέμποντας σε πατρόν διαμαντιού.

Η οθόνη αφής 10,5 ιντσών σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, σίγουρα ξεχωρίζουν. Μπορεί να εντυπωσιάζει ο εντελώς ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα high-tech συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά σίγουρα όσοι δεν τα πάνε καλά με την τεχνολογία θα προβληματισθούν. Οι νεαροί οδηγοί που είναι εξοικειωμένοι στις νέες τεχνολογίες θα χρειασθούν λίγες ώρες για να εντοπίσουν, να μάθουν και να αξιοποιήσουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Οι μεγαλύτεροι θα χρειασθούν «φροντιστήριο». Και θα πρέπει να το κάνουν αν θέλουν να εκμεταλλευτούν όλα αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που είναι εξοπλισμένο το DS 3 CROSSBACK.

Αυτά που τονίζουν την προσωπικότητα του DS 3 CROSSBACK είναι πολλά. Ο οδηγός αρκεί να έχει το κλειδί στην τσέπη του για να ανοίξει τις πόρτες αλλά και να δώσει κίνηση στον κινητήρα. Υπάρχει σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί (ADML PROXIMITY).

Ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα βρίσκεται κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς ενώ οι διακόπτες για τα παράθυρα βρίσκονται πλάι στον μοχλό ταχυτήτων . Ακόμη οι πλαϊνοί αεραγωγοί βρίσκονται στο εσωτερικό των θυρών και όχι στην άκρη του ταμπλό διακόπτες να δείχνουν ότι είναι συμβατικής μορφής αλλά ενεργοποιούνται με την αφή.

Το τμήμα της πίσω πόρτας ξεφεύγει από τις συνηθισμένες γραμμές. Είναι κάπως «φουσκωμένο». Όταν στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του DS 3 συναντήθηκα με τον Bernard Dantec, σχεδιαστή του αυτοκινήτου τον είχα ρωτήσει για τις πίσω χειρολαβές αλλά και για τον εξωτερικό σχεδιασμό με τις «φουσκωμένες» πίσω πόρτες.

Η απάντηση και στα δύο ερωτήματα μου ήταν μία:

« Ήθελα να ξεχωρίσει σχεδιαστικά και διαπιστώνω από τις ερωτήσεις ότι ξεχώρισε».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από την εισαγωγική έκδοση του DS 3 Crossback στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν 8 αερόσακοι. Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής μας ανέρχεται στα 26.900,00 €, με την εισαγωγική όμως τιμή του μοντέλου να είναι στις 21.800€ με υπερπλήρη εξοπλισμό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.