Το ραντεβού για την παρουσίαση του νέου Ford Puma δόθηκε στο Αστεροσκοπείο στην Πεντέλη. Εκεί το συναντήσαμε. Και από το χώρο των άστρων, ξεκινήσαμε την πρώτη οδηγική μας εμπειρία.
Το νέο Puma δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τον προκάτοχο του. Η μόνη σχέση που έχει είναι το όνομα. “PUMA”.
Με την πρώτη ματιά το νέο Puma σε μαγνητίζει. Ο εξωτερικός του σχεδιασμός εντυπωσιάζει. Και δεν είναι υπερβολή. Ούτε παρασύρομαι από εθνική υπερηφάνεια γιατί αυτός που το σχεδίασε –και το σχεδίασε άψογα- λέγεται Γιώργος Σαριδάκης . Ναι είναι Έλληνας και είναι ο Design Director Exterior+Interior του νέου εντυπωσιακού Puma.
Άλλωστε όταν ξεκίνησε να υλοποιεί την ιδέα του πήρε το πράσινο φως από τους επικεφαλής της Ford. Είχε ένα αίτημα που ήταν : «Λύσεις χωρίς συμβιβασμό».
Έτσι ξεκίνησε η ιδέα και όταν υλοποιήθηκε κέρδισε τις εντυπώσεις. Από την άλλη πλευρά ο A.Leenarts, Design Director FoE είχε δηλώσει : «Η φιλοσοφία Human Centric Design είναι ένας ευφυής και δημιουργικός τρόπος να λυθούν σχεδιαστικά ζητήματα με γνώμονα τις απαιτήσεις των αγοραστών. Με αυτόν τον τρόπο επιλύεις τα καθημερινά τους προβλήματα και εκπληρώνεις τις επιθυμίες τους».
Πρέπει να ξέρετε ότι αυτοί που ακούν τις παρατηρήσεις των πελατών κερδίζουν διπλά. Πρώτον γιατί δημιουργούν κάτι με βάση αυτό που θέλει ο κόσμος και δεύτερον το προϊόν τους κερδίζει αφού αυτοί που το αγοράζουν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν.
Αν με ρωτούσε κάποιος πως θα χαρακτήριζα το νέο Ford Puma θα έλεγα ότι είναι πρώτα από όλα δυναμικό , μυώδες αλλά και αισθησιακό. Πάνω από όλα όμως είναι πρακτικό και φιλικό.
Στο Αστεροσκοπείο πριν την παρουσίαση του Puma πήραμε μια γεύση για τα χάλια που έχει ο πλανήτη μας και κυρίως για την κλιματική αλλαγή από την ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Περιβάλλοντος Δήμητρα Φούντα. Και μετά την παρουσίαση του Puma που την έκανε ο Γιάννης Κάττωριτς , το φροντιστήριο συνεχίστηκε από τον αστροφυσικό Ευάγγελο Κολοκοτρώνη που κλείνοντας την παρουσίαση του είπε ότι σε 6 δισεκατομμύρια χρόνια η γη δεν θα υπάρχει γιατί θα «σβήσει» ο Ήλιος.
Ας μην μας πιάνει η καρδιά μας. Αργεί η καταστροφή.
Επιστροφή στο Puma που για το 2020 είναι το πρώτο μοντέλο της Ford με ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV και με αυτό λανσάρει την νέα ηλεκτρική εποχή με πρωτοποριακές τεχνολογίες διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου. Η Ford επενδύει τεράστια ποσά στις νέες τεχνολογίες. Για να καταλάβετε το νέο Puma είναι το πρώτο από τα δεκατέσσερα συνολικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα λανσάρει η Ford μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Βασίζεται πάνω στο δάπεδο του πετυχημένου Fiesta και ανήκει στην κατηγορία των B-SUV αλλά μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα συμπαγές crossover με μεγάλους χώρους. Είναι ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες και έχει ευρηματικούς αποθηκευτικούς χώρους στο πορτμπαγκάζ. Το νέο Puma. Το μήκος του είναι 4.186 χλστ, το πλάτος του 1.805 χλστ και το ύψος του 1.550 χλστ. . Είναι ψηλότερο από το Fiesta για απροβλημάτιστη κίνηση και στο χωματόδρομο. Για το Puma οι μηχανικοί προτίμησαν η ανάρτηση πίσω να είναι πιο άκαμπτη. Έχει μεγαλύτερα αμορτισέρ και πιο σκληρά σιλεντμπλόκ . Και ισχυρίζονται ότι η μετακίνηση γίνεται πιο εύκολη ακόμη και σε δρόμο με λακκούβες.
Οι τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν ξεκούραστα. Οι πίσω δεν θα διαμαρτυρηθούν. Άλλωστε υπάρχει άνετος χώρος για τα πόδια. Αυτό οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο που είναι 2.588 χλστ. Σημαντικό είναι και το ύψος στο εσωτερικό. Οι επιβάτες με κανονικό ανάστημα δεν πρόκειται να ακουμπήσουν στο ταβάνι τα κεφάλια τους.
Στην κατηγορία του το Puma διαθέτει το μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης (456 λίτρα) σε συνδυασμό με τον καινοτόμο αποθηκευτικό χώρο MegaBox.
Δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κίτ επισκευής ελαστικών. Στο χώρο που υποθετικά υπήρχε κάποτε ρεζέρβα σήμερα υπάρχει το Ford MegaBox. Είναι ένας τετραγωνισμένος χώρος για έξυπνες μεταφορές. Το MegaBox έχει 764 χλστ πλάτος,753 χλστ μήκος και 306 χλστ βάθος. Στο μέσον του δοχείου υπάρχει μια τάπα. Μπορείτε να βάλετε για παράδειγμα παγάκια και να αποθηκεύσετε αναψυκτικά τους καλοκαιρινούς μήνες όταν πηγαίνετε στις παραλίες. ‘Όταν τα παγάκια λιώσουν ανοίγετε την τάπα και το νερό φεύγει. Έξυπνη λύση για να έχουμε παγωμένα αναψυκτικά στο ταξίδι μας. Το πόρτμπαγκαζ μπορεί να χωρέσει παραπάνω πράγματα από αυτό που φαντάζεστε χωρίς να αφήσετε στο σπίτι την εταζέρα. Γιατί η εταζέρα του Puma είναι εύκαμπτη και μετακινείται χωρίς να σπάει ενώ δεν έχει μηχανισμούς στήριξης.
Η οδηγική μας εμπειρία ήταν μικρή. Σύντομα θα ακολουθήσει μεγαλύτερη. Όμως στα λίγα χιλιόμετρα οδηγήσαμε δύο εκδόσεις με δύο διαφορετικούς κινητήρες. Η πρώτη έκδοση είναι ο γνωστός τρικύλινδρος «χιλιάρης» EcoBoost βενζινοκινητήρας, που αποδίδει 125 ίππους. Και η δεύτερη έκδοση είναι ο χιλιάρης κινητήρας που υποστηρίζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt και η απόδοσή του φτάνει τους 155 ίππους και 170 Nm ροπής. Η ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV της Ford συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έχοντας ταυτόχρονα καλύτερες επιδόσεις. Η οδική του συμπεριφορά είναι πολύ καλή.
Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το μηχανικό 6 σχέσεων κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς . Υπάρχει και μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Έτσι το σύστημα αυτό λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα που είναι τρικύλινδρος. Η αποθηκευμένη ενέργεια έχει μια πρόσθετη ροπή έως 50 Nm .
Και αυτό φαίνεται κυρίως στην επιτάχυνση. Ο πρόεδρος της Ford στην Ελλάδα κ. Νίκος Νοταράς μας παρότρυνε αρκετές φορές να ξεκινήσουμε από στάση χωρίς να πατήσουμε το γκάζι. Το κάναμε και διαπιστώσαμε ότι μπορείς να ξεκινήσεις χάρη στη βοήθεια που σου δίνει η πρόσθετη ενέργεια. Η Ford δίνει για το Puma 191 χιλιόμετρα τελική ταχύτητα και 9,8’’ επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο το Puma ξεχωρίζει με το νεανικό του χαρακτήρα. Ο οδηγός που κάθεται ψηλότερα έχει καλή περιμετρική ορατότητα και ελέγχει εύκολα κάθε σημείο του δρόμου. Αυτό διευκολύνει αρκετά στις κλειστές στροφές.
Το τιμόνι είναι υποδειγματικό. Και αυτό φάνηκε από τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής από το Αστεροσκοπείο προς το Μαραθώνα μέσω της Πεντέλης. Ένας δρόμος με καλή άσφαλτο και με αρκετές στροφές. Παρά την πίεση στις ανηφορικές διαδρομές η κατανάλωση του καυσίμου ήταν οικονομική. Το εργοστάσιο δίνει επίσημη μέτρηση WLTP 5,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 124 γρ./χλμ.
Όταν σε ένα αυτοκίνητο συνδυάζεται η σβέλτη οδήγηση και η οικονομία ανεβαίνουν τα ποσοστά προτίμησης. Η οικονομία πετυχαίνεται χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα που είναι φορτωμένο γεμάτο νέες τεχνολογίες ασφάλειας-συνδεσιμότητας.
Εξωτερικά ξεχωρίζει μπροστά με τους «αμυγδαλωτούς» προβολείς, τη μάσκα που είναι κάθετη και τους Led προβολείς ομίχλης. Οι κεκλιμένες εμπρός κολόνες είναι αυτές που διαμορφώνουν τη χαμηλή γραμμή της οροφής. Πίσω ξεχωρίζουν τα Led διαιρούμενα φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό υπάρχει πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις . Λειτουργικός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών , τα πέντε προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail). Έτσι ο κάθε οδηγός διαλέγει ποιο από τα πέντε προφίλ τον εξυπηρετεί να κινηθεί καλύτερα.
Στην κεντρική κονσόλα θα δείτε μια λεπτή οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3. Ηigh-tech . Το νέο Puma διαθέτει στα μπροστινά καθίσματα λειτουργία μασάζ και για τους κατόχους νέας τεχνολογίας κινητά, ασύρματη φόρτιση. Χάρη στο ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect έχετε τη δυνατότητα να είστε Online με σύνδεση στο διαδίκτυο μέχρι και 10 συσκευές.
Το νέο Ford Puma είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις εκδόσεις Titanium και ST-Line X με τον 1.0 EcoBoost mHEV των 125 ή 155 ίππων. Οι τιμές ξεκινούν από 20.097 ευρώ για την Titanium 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV. Η τιμή της Titanium 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV θα ξεκινάει 22.681€ της ST-Line X 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 24.254€ και της ST-Line X 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 25.793€
Η ελληνική εταιρία έχει ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα. Είναι το πρόγραμμα MyPuma από τη Ford Finance που προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής από έως 84 μήνες.
Το νέο Ford Puma μπορείτε να το βρείτε με δέκα αποχρώσεις χρωμάτων. Στην ελληνική αγορά προσφέρεται με οκτώ χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.