ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Dacia Sandero Stepway: Πιο «ζωντανό» με τον κινητήρα 1.5 dCi Blue

Dacia Sandero Stepway: Πιο «ζωντανό» με τον κινητήρα 1.5 dCi Blue

Τις περισσότερες φορές δοκιμάζουμε καινούργια αυτοκίνητα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν η μόλις κυκλοφόρησαν στους δρόμους. Υπάρχουν όμως φορές που κάνουμε ένα flash back στα γεγονότα και οδηγούμε αυτοκίνητα που έχουν τη δική τους πορεία στην αγορά.

Γιατί αυτό που ζητάει σήμερα ο μέσος καταναλωτής είναι τι του προσφέρει ένα αυτοκίνητο αλλά και πόσο θα το πληρώσει.

Στην περίπτωση του Dacia Sandero Stepway με τον 1.5 Blue dCi κινητήρα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Το ρουμάνικο μικρό crossover που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της Renault έχει τον αναβαθμισμένο κινητήρα που δίνει περισσότερο νεύρο σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα που απέδιδε 95 ps. Σήμερα το Sandero Stepway αποδίδει 95 ps που αν και η διαφορά είναι μικρή ωστόσο δεν είναι αμελητέα.

Πρέπει να ξέρουμε όλοι ότι στη ζωή μας δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Και θα ήταν άδικο να λέγαμε ότι το ένα μοντέλο υστερεί από ένα άλλο , όταν εν γνώσει μας ψάχνουμε ένα low budget αυτοκίνητο για να κάνουμε με ασφάλεια τη δουλειά μας. Πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς για να μπορούμε να χαιρόμαστε αυτό που έχουμε.

Πήραμε λοιπόν να δοκιμάσουμε το αναβαθμισμένο Sandero με τα διακριτικά Stepway και με τον 1.5 Blue dCi κινητήρα που είναι φυσικά της Renault.

Για να είμαι ειλικρινής το Sandero Stepway με τον turbodiesel κινητήρα, σχεδιαστικά έχει αρκετό δρόμο μπροστά του. Μπορεί να είναι προσιτό στην τιμή του αλλά οι σχεδιαστές θα πρέπει να βελτιώσουν αρκετά σημεία και ένα από αυτά είναι η πίσω πόρτα που κάνει ορθή γωνία και εύκολα αν δεν προσέξεις μπορεί να χτυπήσεις το κεφάλι σου. (Έπεσα θύμα της ορθής γωνίας).

Μην πάει όμως το μυαλό σας στο κακό. Οι Γάλλοι με τις αλλαγές που έκαναν στη μάσκα, στους προφυλακτήρες, στους εμπρός προβολείς με τα LED φώτα ημέρας και στο σκουρόχρωμο κρύσταλλο των πίσω φωτιστικών σωμάτων άλλαξαν το συντηρητικό σχήμα του αυτοκινήτου και το έκαναν πιο σύγχρονο.

Πριν ξεκινήσουμε ας δούμε τις διαστάσεις του. Το μήκος είναι 4.089 χλστ, το πλάτος 1.761 χλστ. και το ύψος 1.615 χλστ. Το μεταξόνιο 2.589 χλστ. Με τροχούς 16 ιντσών έχει ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος που είναι 173 χλστ..

Στο εσωτερικό οι επιβάτες κάθονται αναπαυτικά ενώ για να μην ξεχνιούνται όσοι μπαίνουν στο αυτοκίνητο ,στα χαλάκια είναι γραμμένο ο τύπος του αυτοκινήτου. Όπως στα πλαϊνά στις μπροστινές πόρτες είναι γραμμένο το Stepway.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και ελέγχει εύκολα το δρόμο. Βρίσκει το ύψος του καθίσματος που θέλει. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο στο ύψος δηλαδή δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά.Η επένδυση των καθισμάτων είναι μαύρη-γκρι. Θα ήθελα όμως να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη τα μπροστινά καθίσματα. Οι πίσω επιβάτες ακόμη και τρείς δεν θα διαμαρτυρηθούν. Δεν θα διαμαρτυρηθούν και οι ψηλοί πίσω επιβάτες αφού η Dacia σε όλα τα crossover δίνει αρκετό αέρα ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή. Στην μεγάλη άνεση βοηθάει και το μεγάλο μεταξόνιο που όπως είπα παραπάνω είναι 2.589 χλστ.

Το εσωτερικό του Sandero έχει αναβαθμιστεί. Το ταμπλό είναι σε ανθρακί απόχρωση . Έχει σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνη αφής 7 ιντσών. Στο Sandero υπάρχει στον στάνταρ εξοπλισμό αισθητήρα παρκαρίσματος, Cruise control, υπολογιστή ταξιδίου και αν θέλετε και κάμερα οπισθοπορείας (είναι έξτρα εξοπλισμός).

Πλούσιος σε χώρους η καμπίνα των επιβατών αλλά και πλούσιος σε χώρους το πορτμπαγκάζ που χωράει 320 λίτρα ενώ όταν αναδιπλώσουμε τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται σε 1200 λίτρα. Φυσικά και το Sandero έχει ρεζέρβα που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Και το επισημαίνω γιατί μια από τις βασικές ερωτήσεις που μου έκαναν όσοι το είδαν όταν το οδηγούσα ήταν αν έχει ρεζέρβα. Αν ήταν και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς το αυτοκίνητο θα ήταν ιδανικό για τους λάτρεις της περιπέτειας. Όχι ότι δεν κινείται άνετα και στο χώμα. Μια χαρά μπορείς να κάνεις τις εκτός δρόμου εκδρομές σου και αν χρησιμοποιήσεις άλλα λάστιχα για μικτές διαδρομές δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα.

Στο δρόμο το Dacia Sandero Stepway πατάει καλά, είναι σταθερό και ξεκούραστο. Θυμηθείτε όμως ότι είναι ένα αυτοκίνητο για συγκεκριμένη χρήση και θα πρέπει να σέβεστε αυτό που οδηγείτε. Αν ξεπεράσετε τα όρια σε μια στροφή θα αντιληφθείτε ότι αρχίζει μια προοδευτική υποστροφή. Είναι ένα crossover και όχι σπορ αυτοκίνητο. Είναι ψηλό και θεωρώ λογικό να επηρεάζεται στους πλάγιους ανέμους γι αυτό θα πρέπει να υπολογίζετε και τους αστάθμητους παράγοντες.

Η ανάρτηση είναι αρκετά καλή και απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Θα έλεγα ότι έχει αρκετά μαλακή ανάρτηση και γι αυτό είναι και άνετο για τους επιβάτες ακόμη και όταν κινείται σε χωματόδρομο. Βέβαια οι μαλακές αναρτήσεις , δίνουν εντονότερες κλίσεις στις στροφές.Τα φρένα ικανοποιητικά.

Κινείται άνετα και χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό. Ο κινητήρας των 1.461 κ.εκ αποδίδει 95 ίππους στις 3.750 στροφές και η ροπή στρέψης είναι 220 Nm / 1750 σ.α.λ . Ο ελαστικός πετρελαιοκινητήρας έχει δυνατό τράβηγμα από χαμηλά και κινεί με αρκετή ευκολία το Sandero. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 179 χλμ και με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις από 0-100 χλμ χρειάζεται 12.3΄΄ ενώ από 0-1000 μέτρα χρειάζεται 33.5 ‘’.

Η κατανάλωσή του είναι ικανοποιητική. Με βάση πάντα τις εργοστασιακές μετρήσεις το Sandero με τον κινητήρα πετρελαίου καταναλώνει στο μικτό κύκλο 3.9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, από 3.7 εως 3.8 λίτρα στον κύκλο εκτός πόλης και 4.1 /4.2 στον κύκλο πόλης. Στην Αθήνα πάντως με σχετικά μποτιλιαρίσματα , ο δικός μας μετρητής έδειξε κατανάλωση 6.2 λίτρα. Το Sandero έχει μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων που κουμπώνουν υποδειγματικά και δεν σε προβληματίζουν. Και κάτι σημαντικό για όσους θέλουν το Sandero για μετακινήσεις εντός δακτυλίου. Οι εκπομπές CO2 είναι 98 (g/km) που σημαίνει ότι έχει κινείται ελεύθερα στον δακτύλιο.

Στο στάνταρ εξοπλισμό το Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi έχει ABS με EBV και AFU, Hill Start Assist, ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC) και ASR. Μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης, υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες , ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά (με σύστημα One touch και πίσω ηλεκτρικά, διακόπτη ECO ενώ το κεντρικό κλείδωμα γίνεται με τηλεχειρισμό.

Και να κλείσουμε με τις τιμές. Μπορώ να πω ότι το Sandero Stepway ανταποκρίνεται σ αυτό που ζητά ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών (αναλόγια αξίας-τιμής) , είναι ασφαλές και οικονομικό στην κατανάλωση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι τιμές ξεκινούν από 10.280 ευρώ (βασική τιμή) , η τιμή του Sandero Stepway με κινητήρα βενζίνης είναι 10.950 , η τιμή του Sandero Stepway με τον κινητήρα πετρελαίου 13.980 ενώ η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής με τον φουλ εξοπλισμό είναι 14.580 ευρώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.