ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Να πούμε «Ευτυχές το Νέο Έτος» τώρα που πέρασαν τα Χριστούγεννα; Εμείς θα το πούμε, αλλά θα είναι «Ευτυχές» για το 90% των πολιτών;
prodeals

SKODA OCTAVIA Grand Coupe: Μια πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Κρήτη που δεν πρόλαβε να γίνει λόγω κορωνοϊού

SKODA OCTAVIA Grand Coupe: Μια πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Κρήτη που δεν πρόλαβε να γίνει λόγω κορωνοϊού

Είχαμε χαρεί και είχαμε χειροκροτήσει την απόφαση των Γερμανών να γίνει η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας SKODA OCTAVIA Grand Coupe στην Ελλάδα.

Γιατί τα τελευταία χρόνια όλες οι πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις των νέων μοντέλων γίνονται άλλοτε στην Ισπανία και άλλοτε στην Πορτογαλία. Οι Τσέχοι μας εμπιστεύτηκαν και οι Γερμανοί δέχθηκαν με χαρά την επιλογή της Κρήτης.

Όλα ήταν έτοιμα. Από τις διαδρομές όπου θα γίνονταν οι δοκιμές του νέου μοντέλου μέχρι τις μαντινάδες και τις κρητικές ρακές.

Όλα είχαν υπολογισθεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια εκτός από μία. Την άγνωστη σε όλους τους λοιμωξιολόγους και επιδημιολόγους ασθένεια του κορωνοϊού. Και ενώ οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου από όλη την Ευρώπη ήταν έτοιμοι να έρθουν στην Ελλάδα, μπροστά στον κίνδυνο της μετάδοσης του Covid19 οι επικεφαλής της Skoda αναγκάστηκαν να ματαιώσουν την παρουσίαση. Και έπραξαν σωστά. Γιατί ο «εχθρός ήταν αόρατος» και μάλιστα θανατηφόρος.

Η πολύ τιμητική για τη χώρα μας εκδήλωση, θα έδινε την ευκαιρία σε περισσότερους από χίλιους δημοσιογράφους απ’ όλο τον κόσμο να οδηγήσουν την τέταρτη γενιά του best-seller της SKODA στην Κρήτη. Δεν έγινε σ αυτό μοντέλο. Ελπίζουμε να γίνει σε κάποιο επόμενο.

Ωστόσο οι επαγγελματικές φωτογραφίες στην Κρήτη για την νέα SKODA OCTAVIA Grand Coupe είχαν γίνει. Και γι αυτό μου δίνεται η ευκαιρία να σας το νέο μοντέλο χωρίς να το έχω οδηγήσει. Που και αυτό θα γίνει όταν αρθούν τα περιοριστικά μέτρα.

Πριν ξεκινήσω όμως να σας επισημάνω ορισμένα πράγματα για το νέο μοντέλο με το συναρπαστικό κουπέ design και τις καινοτόμες τεχνολογίες. Η νέα OCTAVIA Grand Coupe είναι με head-up display, τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτων shift-by-wire και εργονομικά καθίσματα Ergo. Ο κάθε πελάτης μπορεί να επιλέξει κινητήρες από plug-in υβριδικά και ήπια υβριδικά (mild hybrid) κινητήρια συστήματα, κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Ας δούμε όμως τις φωτογραφίες και μέχρι να έρθει η στιγμή να οδηγήσουμε την καινούργια SKODA OCTAVIA Grand Coupe ας αρκεστούμε σ αυτά που μπορούμε να διακρίνουμε.

Εξωτερικά, η OCTAVIA Grand Coupe μαγνητίζει το βλέμμα με τις γραμμές της. Οι σχεδιαστές πέτυχαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που παρά τις μεγάλες του διαστάσεις δείχνει πολύ αρμονικό και δυναμικό. Η εκτενής χρήση LED στα φωτιστικά στοιχεία τόσο εμπρός όσο και πίσω, προσθέτει ένα hi-tech χαρακτήρα. Έχει άριστη αεροδυναμική.

Με το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) στο 0,24, η OCTAVIA Grand Coupe είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα στην κατηγορία της στον κόσμο. Η βελτιωμένη αεροδυναμική έχει επίσης ως αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Οι ζάντες αλουμινίου είναι έως και 19 ιντσών, νέα μοντέρνα χρώματα, τα Crystal Black, Lava Blue και Titan Blue έχουν προστεθεί στη γκάμα ενώ τα προαιρετικά πακέτα εξωτερικής διακόσμησης Chrome και Dynamic προσδίδουν ακόμα περισσότερο χαρακτήρα στις εκδόσεις Ambition και Style.

Στο εσωτερικό, η SKODA έχει επανασχεδιάσει πλήρως το εμβληματικό της μοντέλο. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.686 mm και το αυξημένο πλάτος αποτέλεσαν εξαιρετική βάση για άπλετους χώρους και οι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλειά.

Η νέα OCTAVIA εντυπωσιάζει με το γενναιόδωρο εσωτερικό της, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ακόμα περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους, που τώρα φτάνει τα 78 χιλιοστά. Τα 600 λίτρα του χώρου αποσκευών της Grand Coupe είναι ένα άκρως εντυπωσιακό νούμερο.

Εκτός από την ανεξάρτητη, κεντρική οθόνη αφής και τα νέα, ακόμα υψηλότερης ποιότητας υλικά, η OCTAVIA είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA που διαθέτει ένα νέο πολυεπίπεδο ταμπλό και ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες.

Ένας νέος συρόμενος διακόπτης αφής κάτω από την έκδοση 10 ιντσών της κεντρικής οθόνης, τα πλήκτρα απλής αφής για σημαντικές λειτουργίες καθώς και κουμπιά και κυλιόμενοι διακόπτες στο πολυλειτουργικό τιμόνι, βελτιώνουν την εργονομία και απλοποιούν το χειρισμό. Συνολικά 14 διαφορετικές λειτουργίες– συμπεριλαμβανομένου του Travel Assist – μπορούν να εκτελεστούν από το τιμόνι.

Όσον αφορά στην άνεση και την ασφάλεια, η SKODA έχει εξοπλίσει τη νέα OCTAVIA με πολλά χαρακτηριστικά από οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το head-up display, που προβάλλει τις σημαντικότερες πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, κάνει το ντεμπούτο του σε SKODA. Εντελώς νέα και τα – δύο τύπων – προαιρετικά εργονομικά καθίσματα, διαθέσιμα και αεριζόμενα.

Πέρα από το διζωνικό σύστημα κλιματισμού Climatronic ως στάνταρ, διατίθεται προαιρετικά και τριζωνικό Climatronic. Το θερμαινόμενο παρμπρίζ χρησιμοποιεί μια πιο λεπτή, αγώγιμη ταινία αργύρου. Το KESSY, το προαιρετικό σύστημα εισαγωγής στο όχημα χωρίς κλειδί, προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση και πολυτέλεια. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πλέον με ένα βολικό κουμπί και το ντεμπούτο του σε SKODA κάνει το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο. Διαθέσιμα επίσης και ακουστικά πλευρικά παράθυρα μπροστά, τα οποία μειώνουν ακόμη περισσότερο το θόρυβο που περνάει στο εσωτερικό.

Τεχνολογικά, η νέα OCTAVIA είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA με τεχνολογία shift-by-wire για την λειτουργία του DSG, η οποία μεταδίδει ηλεκτρονικά την επιλεγμένη από τον οδηγό ταχύτητα στο κιβώτιο. Στη θέση του γνωστού επιμήκους επιλογέα DSG, υπάρχει μια νέα μονάδα ελέγχου με μικρό μοχλό για τις επιλογές D/S, R και N καθώς και ένα κουμπί για τη λειτουργία στάθμευσης. Πρωτοποριακοί full LED Matrix προβολείς είναι διαθέσιμοι ως προαιρετικός εξοπλισμός, επιτρέποντας στον οδηγό να οδηγεί με ενεργοποιημένη συνεχώς τη μεγάλη σκάλα φώτων χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου. Πίσω φώτα full LED με κρυσταλλικά στοιχεία, δυναμικά φλας και η λειτουργία Coming/Leaving Home είναι επίσης διαθέσιμα.

Ένα ολόκληρο φάσμα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης υποστηρίζουν τον οδηγό. Το Collision Avoidance Assist βοηθά τον οδηγό να αποφύγει σύγκρουση με άλλα οχήματα, ποδηλάτες ή πεζούς. Το Turn Assist ανιχνεύει την αντίθετα διερχόμενη κυκλοφορία, που σε στροφή αριστερά διασταυρώνεται με την πορεία του αυτοκινήτου, προειδοποιώντας τον οδηγό ή και ακινητοποιώντας αυτόματα το όχημα. Το Exit Warning επιτρέπει στους επιβάτες να γνωρίζουν αν ένα άλλο όχημα ή ένας ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν πρόκειται να ανοίξει μια πόρτα του αυτοκινήτου. Το Traffic Warning προειδοποιεί αυτόματα για τα εμπόδια της κυκλοφορίας στο άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, όπως στο τέλος μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το Predictive Cruise Control είναι μια ενημερωμένη και βελτιωμένη έκδοση του Adaptive Cruise Control (ACC), που ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με βάση τα προπορευόμενα οχήματα με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα. Το ACC διαθέτει λειτουργία Stop-and-Go, που σε συνδυασμό με το DSG, μπορεί να θέσει το αυτοκίνητο σε αδράνεια και να το επανεκκινήσει αυτόματα ξανά, ανάλογα με την προπορευόμενη κυκλοφορία. Παράλληλα, με τη χρήση της τεχνολογίας Hands-on Detect, που ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει το τιμόνι, το σύστημα προσφέρει σε κάποιο βαθμό χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, αυξάνοντας την άνεση. Άλλα νέα χαρακτηριστικά για την OCTAVIA περιλαμβάνουν τα Area View και Side Assist, τα οποία μαζί με τα παραπάνω και την ενημερωμένη έκδοση της αναγνώρισης κυκλοφοριακών σημάτων, καθώς και τα Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist και Emergency Assist, αποτελούν το ολοκληρωμένο σύστημα Travel Assist, ένα από τα πληρέστερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού διαθέσιμα σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τέλος, έως και εννέα αερόσακοι, συμπεριλαμβανομένου του αερόσακου γονάτων οδηγού και των πίσω πλευρικών, προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση σύγκρουσης.

Στα κινητήρια συστήματα, η τέταρτη γενιά της SKODA OCTAVIA είναι πιο οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον από ποτέ. Οι αποδοτικοί κινητήρες ντίζελ από την τελευταία γενιά EVO εκπέμπουν έως και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου (NOx). Οι εκπομπές CO2 είναι επίσης χαμηλότερες καθώς οι κινητήρες καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο. Οι βενζινοκινητήρες έχουν βελτιωθεί περαιτέρω και ορισμένοι από αυτούς – που κάνουν το ντεμπούτο τους στη SKODA – έχουν εξοπλιστεί με ήπια υβριδική τεχνολογία. Η OCTAVIA iV plug-in-hybrid είναι μια ακόμη πρεμιέρα για το μοντέλο ενώ υπάρχει και έκδοση που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (CNG), η OCTAVIA G-TEC. Διαθέσιμες τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις σασί καθώς και το Dynamic Chassis Control, που επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί στοιχεία του αυτοκίνητου όπως η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, επιλέγοντας οδηγικά προφίλ μέσω του Driving Mode Select. Διαθέσιμη επίσης και τετρακίνηση.

Στα συστήματα infotainment, η νέα SKODA OCTAVIA έχει εξοπλιστεί με την πιο σύγχρονη έκδοση του αρθρωτού πίνακα ψυχαγωγίας και προσφέρει εξαιρετική συνδεσιμότητα. Υπάρχει επιλογή από τέσσερα διαφορετικά συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς με οθόνες από 8,25 έως 10 ίντσες. Ορισμένες από τις λειτουργίες τους ελέγχονται με κινήσεις του χεριού ή φωνητικά μέσω του Laura SKODA digital assistant. Πρεμιέρα και για ένα πρωτοποριακό συρόμενο διακόπτη αφής για την προσαρμογή της έντασης ή του zoom του χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Για πρώτη φορά, οι χάρτες μπορούν να εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη και στην τελευταία γενιά του Virtual Cockpit σε διαφορετικά επίπεδα ζουμ.

Η νέα OCTAVIA έχει ακόμα πιο προηγμένο Virtual Cockpit. Ο ψηφιακός και πλήρως προσαρμόσιμος πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη 10,25 ιντσών και είναι ακόμα φιλικότερος στο χρήστη. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τέσσερις διαφορετικές διατάξεις – Basic, Classic, Navigation και Driver Assistance Systems – και να καθορίσει το επιθυμητό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Στην τελευταία διάταξη, τα ενεργοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού εμφανίζονται τρισδιάστατα – και μάλιστα αναπαρίστανται και στην κεντρική οθόνη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η νέα OCTAVIA προσφέρει έως και πέντε θύρες USB-C. Διαθέτει και σύστημα για επαγωγική φόρτιση κινητών τηλεφώνων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.