ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Να πούμε «Ευτυχές το Νέο Έτος» τώρα που πέρασαν τα Χριστούγεννα; Εμείς θα το πούμε, αλλά θα είναι «Ευτυχές» για το 90% των πολιτών;
prodeals

Mercedes-Benz GLA: Ο «βασιλιάς» στη μεσαία κατηγορία των premium SUV

Mercedes-Benz GLA: Ο «βασιλιάς» στη μεσαία κατηγορία των premium SUV

Η νέα GLA, το όγδοο μοντέλο -στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων-με το λαμπερό αστέρι της Mercedes έφθασε εν μέσω κορωνοϊού στην Ελλάδα. Το ντεμπούτο της στην Ευρώπη έγινε αυτές τις ημέρες, στα τέλη Απριλίου 2020.

Στην Ελλάδα προς το παρόν θα διατίθεται το βασικό μοντέλο της επιτυχημένης γκάμας SUV, η έκδοση GLA 200 με μοτέρ 1.33 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους. Η τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου στην ελληνική αγορά θα ξεκινάει από τα 35.850 ευρώ.

Στην επόμενη φάση θα έρθουν και οι άλλες εκδόσεις GLA συμπεριλαμβανομένων και αυτές με τους diesel κινητήρες.Το πιο δυναμικό όμως μοντέλο θα είναι αυτό με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς μέσω του προηγμένου συστήματος 4Μotion.

Η GLA παράγεται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Rastatt (Γερμανία) καθώς επίσης και στο Πεκίνο αλλά μόνο για την τοπική αγορά της Κίνας.

Κεντρικό χαρακτηριστικό της GLA είναι το αστέρι που είναι μεγαλύτερο και βρίσκεται στη μάσκα. Χαρακτηριστικοί είναι και οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος και οι γραμμές τύπου coupé των πλευρικών παραθύρων.

Η GLA διαθέτει συνολικά δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω. Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας (greenhouse).

Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών, ευθυγραμμίζονται με τα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος. Όπως και σε άλλα μοντέλα SUV της Mercedes-Benz, η μάσκα ψυγείου διαθέτει χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας.

Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι μυώδεις ώμοι του αυτοκινήτου. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις αναδεικνύουν τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον Offroad χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και η προστασία υποδαπέδου μπροστά και πίσω.

Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα, ώστε να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και, συνεπώς, να διευκολύνεται η φόρτωση.

Οι διαστάσεις της νέας GLA διαφέρουν αρκετά με την προηγούμενη έκδοση. Έχει μήκος 4.410 χλστ. (-14 χλστ.), πλάτος 1.834 χλστ. (+30 χλστ.), ύψος 1.611 χλστ. (+104 χλστ.) και μεταξόνιο 2.729 χλστ. (+30 χλστ.). Ο αεροδυναμικός συντελεστής της βρίσκεται στο Cd 0,28.

Το εσωτερικό της νέας GLA είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της A-Class. Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes».

Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο δυνατός υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα και το λογισμικό που μαθαίνει αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

Αν και μικρότερου μήκους εξωτερικά, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτ-μπαγκάζ.

Η θέση του οδηγού, αλλά και του συνοδηγού είναι ψηλότερες. Κάθονται 97 mm ψηλότερα από ό,τι στην προηγούμενη έκδοση. Οι πίσω επιβάτες έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο. Το πορτμπαγκάζ είναι κατά 14 λίτρα μεγαλύτερο και φτάνει τα 435 λίτρα.

Σημαντική ευελιξία προσφέρει το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και να μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.

Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Η GLA εξοπλίζεται με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα οποία προσφέρουν σημαντική υποστήριξη στον οδηγό. Οι πιο πρόσφατες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Σημειώστε απλά το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης , το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας.

Αν βρείτε μπροστά σας μποτιλιάρισμα το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με το Live Traffic Navigation, μειώνει την ταχύτητα μέχρι να ακινητοποιηθεί-αν χρειασθεί- το όχημα.

Η βενζινοκίνητη νέα GLA 200 τροφοδοτείται από τετρακύλινδρο κινητήρα 1.33 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT. Μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

Η GLA 250 με δίλιτρο κινητήρα 225 ίππων είναι σαφώς ταχύτερη ενώ το μοντέλο που ξεχωρίζει είναι η τετρακίνητη GLA 250 4MATIC με τον ίδιο κινητήρα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε να φθάσουν η δίλιτρη ντίζελ GLA 200d με 150 ίππους και η επίσης με κινητήρα ντίζελ , η τετρακίνητη GLA 200d 4MATIC. Η ισχυρότερη GLA 220d έχει κάτω από το εμπρός καπό της δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα 190 ίππων, ενώ υπάρχει και η αντίστοιχη τετρακίνητη έκδοση της GLA 220d 4MATIC.Όλες οι πετρελαιοκίνητες GLA συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων 8G-DCT.

Είναι με τόσα πολλά βοηθήματα εξοπλισμένη ακόμη και η βασική έκδοση της GLA που είναι αδύνατον να τα αναφέρουμε. Σημειώστε μόνο ότι ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT, σύστημα πολυμέσων MBUX, αερόσακο γονάτων οδηγού, Active Brake Assist, Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα προστασίας πεζών, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και πολλά ακόμα.

Το αυτοκίνητο δεν το έχουμε οδηγήσει. Θα γίνει άμεσα όμως αμέσως μόλις επιστρέψουμε στους κανονικούς ρυθμούς .Μπορούμε όμως να πούμε ότι με το νέο σύστημα ανάρτησης τα ταξίδια γίνονται ακόμη πιο ξεκούραστα.

Η μπροστινή ανάρτηση της νέας GLA είναι τύπου MacPherson. Οι τροχοί ελέγχονται από βραχίονες κάτω από το κέντρο κάθε τροχού, γόνατα MacPherson και δύο ημίμπαρα. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες. Τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.

Η GLA διαθέτει έναν υπερσύγχρονο πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Οι τρεις εγκάρσιοι και ο ένας διαμήκης βραχίονας σε κάθε πίσω τροχό είναι σχεδιασμένοι για μέγιστη οδηγική ευστάθεια, υψηλή άνεση καθώς και διαμήκη/πλευρική δυναμική. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε ένα υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από το σύστημα ανάρτησης στο αμάξωμα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το μετατρόχιο 1605 και 1606 χιλιοστών (μπροστά/πίσω) είναι πάνω από τέσσερα εκατοστά φαρδύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.