Το «αστέρι» της καινούργιας Mercedes CLA 180 d με τον κινητήρα πετρελαίου «φωτίζει» και ταυτόχρονα θυμίζει ότι δεν είναι ίδιο με τα άλλα CLA της περασμένης γενιάς.
Η «μικρή» Mercedes, ξεφεύγει από τα καθιερωμένα κυρίως με τις σχεδιαστικές γραμμές των 4θυρων αυτοκινήτων αλλά και με τη συνδεσιμότητα τελευταίας γενιάς.
Οι σχεδιαστές γύρισαν την πλάτη στους όρους που συνήθως δίνουν οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών με τα καθιερωμένα sedan η hatchback, μοντέλα που σίγουρα καθιερώθηκαν από τους συντηρητικούς αγοραστές της προηγούμενης γενιάς. Είδαν την τάση της αγοράς και προχώρησαν σε πιο ριζοσπαστικές γραμμές.
Το μοντέλο της δοκιμής που ανήκει στην κατηγορία των coupe δεν περνάει απαρατήρητο στο δρόμο. Η CLA 180 d κάνει εύκολη τη ζωή του οδηγού αλλά και των επιβατών που δεν ταλαιπωρούνται στο ταξίδι. Κάτι ακόμη που δεν περνάει απαρατήρητο είναι οι πόρτες είναι χωρίς πλαίσια δείχνουν ασυναγώνιστα ανάλαφρες και κομψές.
Σε αριθμούς οι διαστάσεις της νέας CLA 180 d είναι μεγαλύτερες και ένα έμπειρο μάτι μπορεί να τις διακρίνει. Το μοντέλο της δοκιμής μας σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι κατά 14 cm μακρύτερο. Το μήκος είναι 4.688 και το πλάτος 1,830 χλστ ενώ ίδιο είναι το μεταξόνιο (2.729 χλστ). Η αεροδυναμική του έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.23.
Τέσσερα άτομα κάθονται αναπαυτικά και ταξιδεύουν άνετα. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική και οι επιβάτες δεν ενοχλούνται από κραδασμούς λόγω των ατελειών στους δρόμους η άλλους εξωτερικούς θορύβους. Τα 460 λίτρα που διαθέτει για τις αποσκευές είναι ικανοποιητικός χώρος.
Τα πίσω φώτα είναι δύο τμημάτων. Έχουν σχεδιαστεί οριζόντια και σε δύο τμήματα, ώστε να ενσωματώνονται εν μέρει στο πίσω καπό αλλά και να διευκολύνουν στο φόρτωμα των αποσκευών αφού έτσι προσφέρεται μεγαλύτερο άνοιγμα.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό της CLA 180 είναι φιλόξενο. Η κεντρική κονσόλα, το ταμπλό των οργάνων αλλά και η γενικότερη σχεδίαση «δένουν» απόλυτα μεταξύ τους. Ο ψηφιακός κόσμος ξεχωρίζει. Μια οθόνη 7’’ και μια άλλη 10.25’’ αλλάζουν το γενικότερο παρουσιαστικό. Όλα τα συστήματα υποβοήθησης είναι ορατά στον οδηγό χωρίς να γυρίζει το κεφάλι του.
Μια ματιά αρκεί για να ενημερωθεί σ αυτό που ζητάει. Τέλος υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από ατμοσφαιρικούς εσωτερικούς φωτισμούς. Το μοντέρνο εσωτερικό βασίζεται στη σχεδίαση “wrap around”.
Οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για τα γόνατα τους αφού δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Θα παραπονεθούν όμως οι ψηλοί επιβάτες που κάθονται στα πίσω καθίσματα γιατί τα κεφάλια τους ακουμπούν στην οροφή που χαμηλώνει.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχει ένας 4κύλινδρος κινητήρας 1.461 κ.εκ που αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Η ροπή του είναι 260 Nm (1750-2500 σαλ). Ο κινητήρας (euro 6 d) συνεργάζεται υποδειγματικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με paddles στο τιμόνι.
Αν για παράδειγμα θέλετε να πάρετε τα ηνία στο κιβώτιο των επτά σχέσεων, μπορείτε μέσω των paddles να χρησιμοποιήσετε τη δική σας εμπειρία στις αλλαγές των σχέσεων. Σίγουρα ο κινητήρας των 116 ίππων δεν βάζει «φωτιά» στο δρόμο. Ωστόσο ο οδηγός δεν θα παραπονεθεί αφού οι μηχανικοί έχουν μελετήσει σωστά την κλιμάκωση των σχέσεων αλλά υπάρχει και σωστή κατανομή της ροπής κυρίως στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 100-105.
Η τελική ταχύτητα είναι 205 χιλιόμετρα ενώ η επιτάχυνση από 0-100 αγγίζει τα 10.7 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση στο μικτό κύκλο (μετρήσεις εργοστασίου) είναι από 3.8 – 4.0 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Με όχι συντηρητική οδήγηση ξεπεράσαμε τα 6.7 λίτρα στα 100 χλμ.
Στο δρόμο
Ο οδηγός με τις πολλαπλές ρυθμίσεις που έχει στο κάθισμα του βρίσκει το ύψος και την απόσταση από το τιμόνι που θέλει. Έχει καλή ορατότητα και ελέγχει το δρόμο χωρίς δυσκολία. Στις στροφές στους επαρχιακούς δρόμους το αμάξωμα δεν παίρνει κλίσεις που τρομάζουν. Αυτός που θα αγοράσει το συγκεκριμένο μοντέλο θέλει εκτός από τις σπορτίβικες γραμμές και καλές επιδόσεις στο δρόμο.
Στους δρόμους με στροφές αν ο οδηγός έχει γνώσεις τότε μπορεί να εκμεταλλευτεί το καλό μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου και να «μπει» γρήγορα και με ασφάλεια στη στροφή.
Η συμπεριφορά της CLA 180 d είναι ουδέτερη. Ακόμη και αν κάποιος –που ξέρει τι κάνει- ξεπεράσει τα όρια, το αυτοκίνητο στρίβει σαν τρένο. Βέβαια η Mercedes που σε όλα της τα μοντέλα έχει ηλεκτρονικά όργανα υποβοήθησης δεν αφήνει απροστάτευτο αυτόν που θα κάνει το λαθάκι του αφού θα επέμβει αστραπιαία το ESP και θα επαναφέρει το αυτοκίνητο στο σωστό «δρόμο».
Η ανάρτηση της C 180 d είναι σφιχτή αλλά αυτό δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Στον πίσω άξονα η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων. Στο καλό στήσιμο σημαντικό ρόλο παίζει το σύστημα διεύθυνσης Direct Steer αλλά και ο προγραμματισμός στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος.
Τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ και ακατάλληλα για χώμα ενώ οι ζάντες –στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας – ήταν 18 ιντσών. Στην εθνική οδό δεν ακούς τίποτα. Η ποιότητα κύλισης σε άριστα επίπεδα.
Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και απόκριση ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και το πεντάλ έχει τη σωστή αίσθηση στο πάτημα. Το φρενάρισμα –ακόμη και όταν είναι ξαφνικό- δεν επηρεάζει την κατευθυντικότητα του αυτοκίνητου.
Η CLA 180 d έχει ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία διασταύρωσης που προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά σε περίπτωση πολύ μικρής απόστασης από άλλο αυτοκίνητο η ακόμη και από πεζό. Μπορεί ακόμη ,σε περίπτωση κινδύνου, να φρενάρει μόνη της με το σύστημα PRE-SAFE. Με ταχύτητα κίνησης έως 60km/h, η λειτουργία διασταυρώσεων αναγνωρίζει τη διασταυρούμενη κυκλοφορία, καθώς και τυχόν πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο και φυσικά ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος αποτρέπει το ατύχημα.
Τέλος η λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης σε μποτιλιάρισμα μπορεί να αναγνωρίζει σταματημένα οχήματα και να ακινητοποιεί την CLA 180 d.
Η CLA 180 d είναι πολύ καλό μοντέλο για τον Έλληνα οικογενειάρχη ενώ λογική ακούγεται η τιμή των 35.250 ευρώ
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.