ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Το νέο Ford Kuga στην Ελλάδα – Πανελλαδική παρουσίαση

Το νέο Ford Kuga στην Ελλάδα – Πανελλαδική παρουσίαση

Σειρά των διαδικτυακών παρουσιάσεων νέων μοντέλων αυτοκινήτων είχε το νέο Kuga το ποιο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο της Ford.

Αν και πολύ σύντομα η ελληνική αντιπροσωπεία θα μας παραδώσει το νέο της SUV για να το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους, η παρουσίαση ήταν πληρέστατη και εμπεριστατωμένη.

Δεν απομένει παρά η οδηγική μας εμπειρία. Ωστόσο θα σας δώσουμε μια γεύση περί τίνος πρόκειται. Οι εξελίξεις στα νέα μοντέλα της εταιρίας και τις νέες τεχνολογίες είναι ραγδαίες.

Όπως φαίνεται θα έχουμε μεγάλη αύξηση των BEV οχημάτων κατά 20% μέχρι το 2028.Θα έχουμε αύξηση των PHEV. Των αυτοκινήτων δηλαδή που συνδυάζουν άριστα την αυτονομία ενός θερμικού κινητήρα, την οικονομία και το οικολογικό προφίλ των FHEV. Ας μην ξεχνάμε ότι σημαντικό έδαφος στην Ευρώπη κερδίζει η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.

Είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο. Στο άμεσο μέλλον τα περισσότερα αυτοκίνητα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Σ αυτή τη μεταβατική περίοδο η Ford με το νέο Kuga δίνει στον καταναλωτή τη δύναμη της επιλογής. Μπορεί να διαλέξει ότι ακριβώς πιστεύει εκείνος τον εξυπηρετεί καλύτερα.

Από «απλές» εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μέχρι εκδόσεις με υβριδικά συστήματα κίνησης MHEV, FHEV και PHEV.

Οι σχεδιαστές του νέου Kuga ακολούθησαν τη συνταγή «ότι θέλει ο πελάτης». Και τι θέλει ο πελάτης; Θέλει ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, ένα πρακτικό SUV με πολλούς χώρους και άνεση για τους επιβάτες , θέλει συνδεσιμότητα και ασφάλεια.

Το νέο Kuga προσφέρει όλα όσα ζητάει ο μοντέρνος και απαιτητικός οικογενειάρχης. Ευρυχωρία, λειτουργικότητα. Οι ρυθμίσεις των καθισμάτων , ο εσωτερικός χώρος αλλά και ο χώρος των αποσκευών που φθάνει τα 645 λίτρα, κάνει το Kuga ιδανικό για άνετα ταξίδια.

Ως προς τον εξωτερικό σχεδιασμό, η απαίτηση των πελατών ήταν ένας πιο premium σχεδιασμός με λιγότερες εντάσεις στο αμάξωμα. Η ομάδα σχεδιασμού ακολούθησε ακριβώς αυτό! Χάρισε στο νέο Kuga -σε σχέση με τον προκάτοχό του- πολύ πιο καθαρές γραμμές.

Η Ford διαφοροποιεί σημαντικά τις εκδόσεις μεταξύ τους. Οι διαφορές είναι αισθητές. Άλλο η ST-LIne και άλλο η Titanium που απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν κάτι ξεχωριστό.

Οι διαφοροποιήσεις δεν είναι μόνο αισθητικές. Η Titanium έχει άλλα ελατήρια, αμορτισέρ, σινεμπλόκ και άλλες ρυθμίσεις.Το νέο Ford Kuga έχει μία «ευελιξία» σε διαθέσιμα μετατρόχια, αποστάσεις από το έδαφος, μήκος, γωνίες προσέγγισης και αποφυγής κλπ.

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το νέο Kuga έχει σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Μακρύτερο καπό,πιο κεκλιμένο πίσω τζάμι και χαμηλότερη γραμμή οροφής. Το νέο Ford Kuga έχει +44mm πλάτος +89mm μήκος αλλά είναι χαμηλότερο σε ύψος κατά -6mm.

Η αεροδυναμική του αντίσταση έχει βελτιωθεί κατά 4,5%. Είναι στημένο στη νέα πλατφόρμα C2 που εκτός των άλλων προσφέρει και μειωμένο βάρος. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να το ελαφρύνουν κατά 80 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Πως το κατάφεραν;

Με τη χρήση αλουμινίου σε καπό , ψαλίδια βάσης στην εμπρός και πίσω ανάρτηση και στο κέλυφος διαφορικού, με την μίνι ρεζέρβα ή ακόμα καλύτερα με το tire repair kit, τη χρήση πιο ελαφρών μοκετών, ηχομονωτικών… κετσέδων γενικότερα και την τοποθέτηση κοίλων στελεχών αμορτισέρ… Ακόμα και με τα ηχεία με μαγνήτες νεοδμίου. Είναι λογικό ότι μειώνοντας το βάρος μείωσαν και την κατανάλωση καύσιμου.

Οι επικεφαλής της Ford στην παρουσίαση είπαν ότι το νέο Ford Kuga στρίβει χωρίς προσπάθεια, ακολουθεί τις γραμμές και σε συνδέει άριστα με τον δρόμο.Σ αυτό σημαντικό ρόλο παίζει το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου – που τοποθετείται 10mm χαμηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο αλλά και η ανάρτηση που έχει ειδικό σετάρισμα. Τα γόνατα είναι McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με ψαλίδια βάσης από αλουμίνιο.

Μεγάλο βάρος έδωσαν οι κατασκευαστές και στην ηχομόνωση. Άλλωστε πολλά ακούσθηκαν για την «ήσυχη καμπίνα» του Kuga.

Οι κινητήρες του νέου Ford kuga

Οι πελάτες της Ford θα βρουν στο Kuga ότι κινητήρα θέλουν. Ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost που αποδίδει 150 ίππους, είναι κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο και διαθέτει ένα πλήθος από σύγχρονες τεχνολογίες όπως ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο ανεξάρτητος (διπλός) χρονισμός βαλβίδων, η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford . Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς

Υπάρχει η επιλογή κινητήρα EcoBlue τελευταίας τεχνολογίας με πετρέλαιο. Εδώ υπάρχει η επιλογή με 1,5 λίτρα και 120 ίππους που συνδυάζονται αποκλειστικά με κίνηση στου εμπρός τροχούς και χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων και η επιλογή του δίλιτρου κινητήρα που αποδίδει 190 ίππους. Αυτός ο κινητήρας είναι αποκλειστικά με 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Τα χειροκίνητα κιβώτια του νέου Ford Kuga είναι βελτιωμένα μιας και διαθέτουν λιγότερες τριβές, παράγουν λιγότερο θόρυβο και έχουν συνολικά καλύτερη αίσθηση στις αλλαγές.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θέλει να κινηθεί. Εκτός από τις κλασικές επιλογές Normal, Eco και Sport, υπάρχουν επιπλέον η επιλογή Slippery που προσφέρει στους οδηγούς αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως στο χιόνι και στον πάγο και η επιλογή Deep Snow/Sand που βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, σαθρά εδάφη.

Εσωτερικά

Στο εσωτερικό υπάρχει νέος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών που είναι ο πρώτος στη βιομηχανία με τεχνολογία ελεύθερης σχεδίασης και τον συναντάμε ως στάνταρ εξοπλισμό από τις εκδόσεις ST-Line.Τα κυκλικά τμήματα της οθόνης δίνουν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να ξεφύγουν από τα συμβατικά παραλληλόγραμμα σχήματα.

Επιπλέον, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει τεχνολογία χρωμάτων true color 24-bit (τεχνολογία “true colour”) για ευανάγνωστη και λεπτομερή απεικόνιση όλων των πληροφοριών σε όλο το χρωματικό φάσμα. Αυτές οι λεπτομέρειες προσθέτουν μεγαλύτερη αξία στο αυτοκίνητο!

Άλλες εκδόσεις του νέου Ford Kuga

Στις διαθέσιμες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις υπάρχει η ήπια υβριδική mHEV. Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί μία 48 βολτη γεννήτρια ρεύματος – μίζα – κινητήρα ή οποία συνδέεται με ιμάντα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το ήπια υβριδικό σύστημα στο νέο Kuga συνδυάζεται με έναν ήδη πολύ αποδοτικό κινητήρα πετρελαίου της Ford, όπως ο δίλιτρος Ecoblue (που στην περίπτωσή μας ονομάζεται ως σύνολο: Ecoblue Hybrid). Η κατανάλωση κυμαίνεται από 4.3-4.5 l/100km.

Η έκδοση FHEV έχει μεγαλύτερη μπαταρία σε σχέση με την ήπια υβριδική έκδοση. Κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και για λίγο διάστημα, η κίνηση γίνεται αμιγώς με ρεύμα. Το σύστημα συνδυάζεται με έναν άκρως αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 2,5L σε κύκλο Atkinson και έχει συνολική απόδοση 200 ίππων.

Τέλος υπάρχει και η έκδοση PHEV. Το PHEV Kuga προσφέρει πραγματικά κορυφαία χαρακτηριστικά οικονομίας στην κατηγορία του που το τοποθετούν πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό του.

Ο τρόπος φόρτισης αλλά και εκφόρτισης της μπαταρίας επιλέγεται μέσα από επιπλέον «ηλεκτρικά» προφίλ οδήγησης με την ονομασία EV modes. Το νέο Ford Kuga διαθέτει 4 από αυτά:

• EV Auto: Για εκείνους που δεν θέλουν να απασχολούν το μυαλό τους και πολύ, η επιλογή EV Auto είναι ιδανική! Το σύστημα, επιλέγει αυτόματα τι συνδυασμό ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας που θα χρησιμοποιήσει λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη πολλούς παράγοντες, όπως τη φόρτιση της μπαταρίας, τις προθέσεις του οδηγού κλπ.

• EV Now: Κίνηση καθαρά με την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Σε αυτή την λειτουργία είδαμε απόδοση του ηλεκτροκινητήρα μέχρι και 131KV.

• EV Later: Το σύστημα φυλάει όση ηλεκτρική ενέργεια έχουν οι μπαταρίες τη δεδομένη στιγμή που επιλεγεί η λειτουργία αυτή ώστε να την αποδώσει αργότερα, όταν για παράδειγμα θα κινηθεί σε κάποιο κέντρο πόλης όπου ισχύουν σχετικές απαγορεύσεις κλπ

• EV Charge: Δεν έχεις πρίζα διαθέσιμη, αλλά θες για όποιο λόγο να φορτίσεις τη μπαταρία. Ο μόνος τρόπος είναι να επιλέξεις τη λειτουργία αυτή ώστε ο κινητήρας να φορτίσει την μπαταρία με ρυθμό 1% κάθε λεπτό. Σε 100 λεπτά θα έχεις μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, αφού ο κινητήρας φροντίζει για την κίνηση του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα φορτίζει την μπαταρία.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ford, και κατά το πρότυπο WLTP, το νέο Kuga PHEV έχει κατανάλωση μόλις 1,4l/100km και εκπομπές ρύπων 32g/km.

Η φόρτιση του νέου Ford Kuga PHEV μπορεί να γίνει με τους παρακάτω τρόπους:

Σε κάποια απλή πρίζα στο σπίτι σου και σε λιγότερο από 6 ώρες να έχεις μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία

Ή στο ειδικό οικιακό φορτιστή που διατίθεται ώστε να ολοκληρώσεις μία πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από 4 ώρες

ή σε ένα εξωτερικό σημείο φόρτισης, με το δεύτερο καλώδιο που έχει το αυτοκίνητο και είναι κατάλληλο για σύνδεση σε δημόσιους φορτιστές με υποδοχή Τύπου2.

Στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, συγκαταλέγονται:

Το αναβαθμισμένο Adaptive Cruise Control που περιλαμβάνει το σύστημα Stop & Go,το Speed Sign recognition , το Lane Centering Assist και το Active Park Assist.

Σημειώστε ακόμη το αναβαθμισμένο Cross Traffic Alert (ενεργοποιεί και τα φρένα σε περίπτωση που υπάρχει διερχόμενο αυτοκίνητο) , το αναβαθμισμένο Pre-Collision Assist που πέρα από πεζούς και αυτοκίνητα, μπορεί να αναγνωρίζει και τα ποδήλατα, το Evasive Steering Assist που αναγνωρίζει την πρόθεση του οδηγού για ελιγμό αποφυγής εμποδίου και τον «καθοδηγεί» ώστε να την πραγματοποιήσει με ασφάλεια, το Post Collision Braking που ενεργοποιεί τα φρένα μετά από μία σύγκρουση ώστε να αποφευχθεί μία δεύτερη σύγκρουση και το Adaptive Lighting που προσαρμόζει τη δέσμη των προβολέων.

Η πτυσσόμενη οθόνη head up display προβάλει σημαντικές πληροφορίες «εντός» του οπτικού πεδίου του οδηγού. Σημαντικό είναι και το ενσωματομένο modem που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να είναι συνεχώς συνδεδεμένο στο internet και έτσι ο κάτοχός του, μέσα από την εφαρμογή FordPass, μπορεί να έχει σε μία σειρά από υπηρεσίες. Μπορούν να συνδεθούν ταυτόχρονα μέχρι και 8 χρήστες. Αν κατεβάσετε την εφαρμογή FordPass από to Google Play ή το App Store θα απολαύσετε μία αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης.

Μπορείτε να κλειδώνετε και να ξεκλειδώνετε το αυτοκίνητο από μακριά , να βάζετε μπροστά τον κινητήρα του για να τον προθερμάνετε, ή να ενεργοποιείτε το θερμαινόμενο παρμπρίζ, το θερμαινόμενο τιμόνι και τα θερμαινόμενα καθίσματα.

Το νέο Ford Κuga διατίθεται σε μία ευρεία γκάμα εκδόσεων. Σημείωσε :

Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line X και Vignale .

Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν:

6 αερόσακοι, ESC, TCS, Hill Start Assist, Lane Keeping Aid/Warning, Collision Mitigation System με ανίχνευση οχημάτων πεζών και δικυκλιστών, Auto-Start/Stop, 5 διαφορετικά Drive Modes, Σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, Ηλεκτρικό χειρόφρενο, Κουμπί εκκίνησης κινητήρα, Σύστημα MyKey, Συρόμενο πίσω κάθισμα, Εμπρός φώτα ημέρας LED, Αυτόματοι προβολείς, Προβολείς ομίχλης, Πίσω φώτα LED, Ηλεκτρικά θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Air Condition, Cruise Control με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, Δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων, Σύστημα Πλοήγησης, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, 6 ηχεία, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, Σύστημα Ford SYNC3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, ανοικτή συνομιλία κινητού τηλεφώνου Bluetooth, 2 θύρες USB, Eνσωματωμένο modem, Εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Ζάντες ελαφρού κράματος 17”.

Η τιμή του Kuga με κινητήρα 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS,6-τάχυτο μηχανικό ξεκινάει από 26.272 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η Ford προσφέρει πέντε χρόνια Εργοστασιακή Εγγύηση Ford Protect ενώ υπάρχει ευκολία απόκτησης με Χρηματοδότηση Ford Finance από 0% προκαταβολή, έως 84 δόσεις.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.