Η «μικρή» Mercedes στην έκδοση Sedan δεν περνάει απαρατήρητη στο δρόμο. Κάθε άλλο. Για τα ελληνικά δεδομένα ίσως είναι η καλύτερη πρόταση γι αυτόν που αγαπάει το σήμα της Mercedes.
Είναι η οικονομικότερη εναλλακτική λύση. Η τιμή της ξεκινάει από 30.300 ευρώ και θεωρώ ότι είναι πολύ καλή πρόταση για ένα τόσο καλά «φορτωμένο» αυτοκίνητο. Παρακάτω θα σας πώς μερικά από τα «καλούδια» της Α 180 d Sedan και στο τέλος θα συμφωνήσετε ότι η τιμή της είναι σωστά μελετημένη για τις δικές μας τσέπες.
Μπορεί κάποιοι νέοι αγοραστές να ακούν τη λέξη Sedan και να γυρίζουν το κεφάλι προς την άλλη πλευρά. Σίγουρα κάνουν λάθος. Γιατί στην προκειμένη περίπτωση η 4θυρη A Class σχεδιαστικά μαγνητίζει. Σκεφθείτε ότι σχεδιάστηκε από ταλαντούχους νέους ανθρώπους με μεράκι αλλά και με λογική. Αυτό που ήθελαν το πέτυχαν. Συνδύασαν το μοντέρνο με το λειτουργικό. Έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο με γραμμές χωρίς να χάνει ωφέλιμους χώρους. Ένα αυτοκίνητο που έχει λογική τιμή και να απευθύνεται στο μοντέρνο οικογενειάρχη.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε πρόσφατα είναι στημένο πάνω στο ίδιο αμάξωμα που χρησιμοποιείται και στην A-Class hatchback. Το μήκος της A 180 sedan είναι 4.549 χλστ., το πλάτος 1.796 χλστ και το ύψος 1.446 χλστ. Το μεταξόνιο είναι 2.729 χλστ. Κάναμε μια δοκιμή. Ζητήσαμε από δύο φίλους μπασκετμπολίστες (παίζουν σε ερασιτεχνικές ομάδες) να καθίσει ο ένας στη θέση του οδηγού και ο άλλος ακριβώς από πίσω του. Όσον και αν σας φαίνεται περίεργο τα γόνατα του πίσω επιβάτη δεν ακούμπησαν στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος.
Το περίεργο είναι ότι δεν ακούμπησε και το κεφάλι του πίσω επιβάτη στον ουρανό του αυτοκινήτου. Θα διαπιστώσετε ότι η οροφή πίσω χαμηλώνει διακριτικά. Αν μπείτε μέσα στο αυτοκίνητο θα καταλάβετε αμέσως πόσο άνετο είναι. Πρόκειται για ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο που είναι ταξιδιάρικο και χωράει στα 420 lt όλες τις αποσκευές.
Βλέποντας απ έξω και μπροστά την Α 180 d Sedan τα μάτια σας θα πέσουν πάνω στο χαμηλό ρύγχος με τους λεπτούς προβολείς και το LED περίγραμμα. Θα σας αρέσει ακόμη και η μεγάλη εξάγωνη μάσκα. Στο πλάι η σιλουέτα της είναι εξαιρετικά δυναμική και διαχρονικά κομψή. Το πίσω μέρος που ουσιαστικά χαμηλώνει δεν θα σας εμποδίζει όταν εισέρχεστε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό της Mercedes A-Class Sedan 180 d είναι πλούσιο σε εξοπλισμό, ξεκούραστο για τον οδηγό και ευχάριστο για τους επιβάτες. Στο εσωτερικό της καμπίνας τα υλικά είναι και μαλακά αλλά και ποιοτικά. Οι Γερμανοί έχουν κάνει σωστή δουλειά γι αυτό δεν θα ακούσετε τριγμούς.
Τα μάτια πέφτουν στο σύστημα πολυμέσων MBUX και στις δύο ψηφιακές οθόνες που –στο αυτοκίνητο της δοκιμής- ήταν αυτές με τις διαστάσεις των 10,25 ιντσών. Και το διευκρινίζω γιατί σε ένα ίδιο μοντέλο μπορείτε να βρείτε την πρώτη οθόνη 7” και τη δεύτερη 10,25”.
Θα βρείτε αρκετά χειριστήρια αεροπορικού τύπου στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Στο σύστημα infotainment η οθόνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με το σύστημα touchpad. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε φωνητικές εντολές αρκεί να το ζητήσετε στα αγγλικά.
Σε ότι ζητάτε θα έχετε μια απάντηση από το σύστημα που διαθέτει η A Class 180 . Βέβαια θα σας δώσω μια συμβουλή. Πριν κάνετε τα πρώτα σας χιλιόμετρα με το καινούργιο σας αυτοκίνητο, διαθέστε αρκετές ώρες για να σας κάνουν φροντιστήριο. Για να αξιοποιήσετε σωστά και να εκμεταλλευτείτε ότι σας παρέχει το σύστημα infotainment θα πρέπει να το μάθετε. Αν προσπαθήσετε να τα μάθετε στο δρόμο θα κάνετε λάθη.
Κάτω από το καπό η Α 180 d Sedan κρύβει έναν Diesel κινητήρα 1.461 κ.εκ που αποδίδει 116 ίππους. Ο κινητήρας των τεσσάρων κυλίνδρων με τις οκτώ βαλβίδες συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Η ροπή του κινητήρα είναι 260 Nm ροπής που εμφανίζονται ανάμεσα στις 1.750 έως και 2.750 σ.α.λ. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η τελική ταχύτητα της Α 180 d Sedan αγγίζει τα 206 χιλιόμετρα ενώ η επιτάχυνση από 0-100 είναι 10.6 δευτερόλεπτα.
Η Α 180 είναι ίσως το πιο αεροδυναμικό μοντέλο παραγωγής. Ο συντελεστής είναι Cd=0.22 . Ο συνδυασμός όλων έχει ως αποτέλεσμα και την οικονομία στην κατανάλωση. Δεν μπορώ να πω ότι προσπάθησα να οδηγήσω οικονομικά. Το αποτέλεσμα στο μέσο όρο κατανάλωσης ήταν 6.3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ( μικτή διαδρομή).
Το πώς πηγαίνει στο δρόμο θα ήταν περιττό να κάνω την οποιαδήποτε αναφορά. Ο οδηγός με τις πολλαπλές ρυθμίσεις βρίσκει τη θέση οδήγησης που επιθυμεί, την αποθηκεύει και ξεκινάει έχοντας πάνω από όλα καλή ορατότατα. Στην πόλη κινείται σβέλτα και στην εθνική οδό πατάει αρχοντικά. ‘Έχει τη σιγουριά του αστεριού και κάνει άνετο το ταξίδι. Στο εσωτερικό δεν περνούν εξωτερικοί θόρυβοι.
Ακόμη δεν φτάνουν στους επιβάτες οι κραδασμοί από το δρόμο. Η ανάρτηση σωστά μελετημένη φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου. Ο ηµιάκαµπτος άξονας πίσω θα κάνει την εμφάνιση του και θα δηλώσει παρόν μόνο στις «δύσκολες» ανωμαλίες .
Στο δρόμο με στροφές δεν προβληματίζεσαι. Η sedan παραμένει ουδέτερη αν και προσπάθησα αρκετές φορές να στρίψω απότομα τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν με άφησαν να «κάνω» το λάθος. Τα φρένα ακόμη και στη σκληρή χρήση σε κατηφορικά κομμάτια δεν έδειξαν σημεία κόπωσης. Φυσικά στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου παίζουν ρόλο οι ρυθμίσεις του Dynamic Select .
Ανάλογα με το δρόμο ο οδηγός επιλέγει Eco, Comfort, Sport και Individual και έτσι αλλάζει αυτόματα την απόκριση του κινητήρα , το βάρος του τιμονιού αλλά και τις αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου.
Τι δεν πρέπει να παραλείψουμε:
Το πακέτο στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας. Η κάμερα οπισθοπορείας βοηθάει στις στενές θέσεις στάθμευσης. Η κάμερα στάθμευσης 360ο βρίσκεται στο πίσω καπό. Η κάμερα 360° με τέσσερις συνδεδεμένες κάμερες μικρής εμβέλειας στη μάσκα ψυγείου, στη λαβή απασφάλισης του πίσω καπό, καθώς και στα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεφτών, για την προβολή και των τεσσάρων πλευρών του αυτοκινήτου και την πανοραμική απεικόνιση του αυτοκινήτου και της γύρω περιοχής στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων βοηθούν αποτελεσματικά τον οδηγό.
Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με οπτική και ηχητική προειδοποίηση για εμπόδια, μήνυμα για αναγνωρισμένες θέσεις στάθμευσης .
Τους αισθητήρες υπερήχων στον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα
Η Mercedes-Benz Α 180 d Sedan έχει ακόμη ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας, διευρυμένη λειτουργία αυτόματης επανεκκίνησης σε αυτοκινητόδρομο, προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας,ενεργό σύστημα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης με λειτουργία SOS, ενεργή υποβοήθηση πέδησης,λειτουργία διασταυρώσεων, λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης σε μποτιλιάρισμα, υποβοήθηση ελιγμών αποφυγής, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης ορατότητας νεκρής γωνίας και λειτουργία προειδοποίησης εξόδου.
Η συγκεκριμένη έκδοση θεωρώ ότι είναι η πιο αντιπροσωπευτική. Καλή ποιότητα και σωστή τιμή. Μελετημένη για τις ελληνικές τσέπες για αγοραστές που δύσκολα θα γυρνούσαν σε κάποια άλλη φίρμα χωρίς το αστέρι.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.