ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Γιατί τα μεταχειρισμένα ΙΧ καταλήγουν στην Ελλάδα – Πολλά τα προβλήματα που δημιουργούν

Γιατί τα μεταχειρισμένα ΙΧ καταλήγουν στην Ελλάδα – Πολλά τα προβλήματα που δημιουργούν

Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα έχουν δωδεκαπλασιαστεί την τελευταία εξαετία, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται από επιβατικά και ελαφρά φορτηγά που η υπόλοιπη Ευρώπη δεν τα θέλει λόγω των ρύπων τους.

Από 6.280 το 2013 έφθασαν σε 71.095 το 2019 οι εισαγωγές των μεταχειρισμένων οχημάτων στη χώρα μας, ενώ οι προβλέψεις που είχαν γίνει πριν από την πανδημία του κορωνοϊού «μιλούσαν» για άλλες 80.000 εισαγωγές μες στο 2020. Στα ελαφρά φορτηγά, το 2019 εισήχθησαν 15.413 μεταχειρισμένα LCV, ενώ μόλις 7.972 καινούρια.

Η μέση ηλικία των εισαγομένων μεταχειρισμένων επιβατικών είναι 10,6 έτη, με μόλις το 5,2% εξ αυτών να είναι τρέχουσας τεχνολογίας. Αυτό συνέβαλε ώστε τα κυκλοφορούντα επιβατικά στη χώρα μας να έχουν φθάσει να να έχουν μέση ηλικία 16,0 έτη, από 11,3 έτη προ δεκαετίας.

Τα δεδομένα σημάνουν «συναγερμό» για διάφορους λόγους, όπως…

Περιβαλλοντικούς, καθώς τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι δεκάδες φορές πιο ρυπογόνα.

Ασφάλειας των επιβατών. Αν και στη χώρα μας για τα εγχώρια μεταχειρισμένα υπάρχει πλέον αυξημένος έλεγχος λόγω ΚΤΕΟ, καταγεγραμμένου ιστορικού χιλιομέτρων κ.λπ., για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οι έλεγχοι είναι απολύτως ανεπαρκείς. Έτσι, εισάγονται μεταχειρισμένα με «πειραγμένα» χιλιόμετρα, ως άθικτα, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα.

Οικονομικούς. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εισφέρουν σε φόρους το 1/10 σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς δεν καταβάλλουν το σχετικό ΦΠΑ και έχουν ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης, λόγω παλαιότητας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Παράλληλα, η εισαγωγή μεταχειρισμένων εμποδίζει την πώληση των εγχώριων μεταχειρισμένων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανανεωθεί ο εγχώριος στόλος αυτοκινήτων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.