Η πρώτη μετά Covid19 παρουσίαση στην Ελλάδα –όχι διαδικτυακή-έγινε από την Audi για το best seller μοντέλο της, το A3. Είναι πράγματι ένα εντυπωσιακό premium compact πεντάθυρο χάτσμπακ, ένα εμβληματικό μοντέλο, το σημαντικότερο ίσως για την Audi.
Το 4ης γενιάς Α3 ξεχωρίζει από το δυναμικό σχεδιασμό με 100% sport DNA.
Οι Γερμανοί δείχνουν έναν ιδιαίτερο σεβασμό στο Α3. Με αυτό το μοντέλο πριν από 24 χρόνια έκαναν την πρώτη τους επανάσταση δημιουργώντας την premium compact κατηγορία.
Η ιστορία ξεκίνησε το 1996. Τότε η Audi με τη σχεδιαστική εξέλιξη και την τεχνολογική πρωτοπορία ,έφερε την επανάσταση στην αυτοκίνηση. Δημιούργησε ουσιαστικά την premium compact κατηγορία. Μετά το πρώτο λανσάρισμα, το 1999 παρουσίασε το πρώτο Sportback concept στην ιστορία. Ήταν το αυτοκίνητο που συνδύαζε τα χαρακτηριστικά των χάτσμπακ και wagon αμαξωμάτων. Έφτιαξαν δηλαδή σε compact σχήμα, ένα sport μοντέλο με τους χώρους και την πρακτικότητα ενός wagon.
Το δρόμο που άνοιξε η Audi ακολούθησαν όλες οι premium μάρκες, η BMW με τη Σειρά 1, η M-B με την A Class, η Volvo με το V40, σπεύδοντας να παρουσιάσουν κάποιο μοντέλο στη συγκεκριμένη κατηγορία, που εξελίχθηκε σε ιδιαίτερα δημοφιλή. Αυτό που αποδείχθηκε στο πέρασμα του χρόνου, είναι ότι ιδιαίτερα η έννοια του Sportback παρέμεινε «κτήμα» της Audi, με τη μάρκα από το Ingolstadt να εξελίσσει διαρκώς το Sportback concept με το χαρακτηριστικό 3ο πλαϊνό τζάμι.
Με το Α3 η Audi επαναπροσδιορίζει συνεχώς την τόσο πετυχημένη κατηγορία.
Η premium μάρκα από το Ingolstadt με το ολοκαίνουργιο A3 Sportback τέταρτης γενιάς κάνει μία δεύτερη επανάσταση ορίζοντας εκ νέου την κατηγορία που κέρδισε τις καρδιές κυρίως των οικογενειαρχών.
Εξωτερικά βλέποντας το Audi A3 Sportback τα μάτια σου πέφτουν στα μεγάλα φώτα που «φτάνουν» μέχρι τα φτερά, στη νέα μάσκα που έχει ιδιαίτερη σχεδίαση και στους τεράστιους μπροστινούς εισαγωγείς δεξιά και αριστερά στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου. Οι προβολείς είναι Matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας που αποτελούνται από ένα πίνακα pixel, το καθένα με 5×3 τμήματα LED ( ως προαιρετικός εξοπλισμός). Η βασική έκδοση διατίθεται με προβολείς LED και με LED φώτα ημέρας.
Τα πίσω φώτα ακολουθούν διαφορετική σχεδιαστική διάταξη και εκτείνονται στα φτερά. Διακριτική είναι η αεροτομή που υπάρχει στο πίσω κρύσταλλο ως προέκταση της οροφής.
Όπως εξήγησε ο Εκπαιδευτής Πωλήσεων της Audi Κώστας Μανούσος, η αίσθηση του κουπέ γίνεται πιο έντονη. Αυτό έχει και μια άλλη λογική. Που έχει να κάνει με την ασφάλεια. Το κυρτό καπό με τις δύο ακμές στο κέντρο προξενούν λιγότερα τραύματα σε περίπτωση ατυχήματος με πεζό.
Το νέο μοντέλο διακρίνεται εκτός από τον εξωτερικό σχεδιασμό στους τομείς της συνδεσιμότητας, του εξηλεκτρισμού, της ευφυΐας και της προνοητικότητας στα τεχνολογικά όριά τους.
Πιο αναλυτικά:
100% Συνδεδεμένο: Το νέο A3 Sportback πέρα από κορυφαία συνδεσιμότητα, προσφέρει και τη δυνατότητα Functions on Demand – FoD (Λειτουργίες κατόπιν Παραγγελίας). Ο οδηγός θα μπορεί σύντομα να προσθέτει λειτουργίες ανάλογα με τις ανάγκες του, αναβαθμίζοντας τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
100% Εξηλεκτρισμένο: Όλες οι προηγμένες τεχνολογίες εξηλεκτρισμού διαθέσιμες στο νέο A3 Sportback. Εκδόσεις mild hybrid 48 V και plug-in hybrid, βελτιώνουν τόσο την κατανάλωση όσο και τις επιδόσεις.
100% Ευφυές: Το αυτοκίνητο επικοινωνεί με τον οδηγό του μέσα από ψηφιακό cockpit, οθόνες αφής, με απλές και online φωνητικές εντολές και στο μέλλον με τη γλώσσα “Hello Audi”.
100% Προνοητικό: Στο νέο A3 Sportback η ασφάλεια έχει αλλάξει επίπεδο, με το αυτοκίνητο να προστατεύει οδηγό και επιβάτες με προηγμένες τεχνολογίες, πριν ακόμα δημιουργηθεί κάποιος κίνδυνος. Πλήθος προνοητικών συστημάτων ασφάλειας στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.
Η Audi στην Ελλάδα παίρνοντας όλα τα μέτρα που ζητάνε οι επιδημιολόγοι έκανε την πρώτη παρουσίαση μετά Covid19 εποχή. Όχι διαδικτυακή αλλά πραγματική. Ζωντανή.
Οδηγήσαμε τα νέα A3 Sportback 4ης γενιάς από τη Βουλιαγμένη μέχρι το Σούνιο. Από τα πρώτα χιλιόμετρα μπορείς να καταλάβεις αν ένα αυτοκίνητο είναι καλό. Αν θα πρωταγωνιστήσει η όχι. Άλλωστε και ο διευθυντής της Audi στην Ελλάδα, Νικόλας Μπερνάρντ, αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου (σε λίγες ημέρες δηλαδή) οι παραγγελίες για την Audi θα ξεπεράσουν τις 600 και τη μερίδα του λέοντος θα την έχει το ολοκαίνουργιο A3 Sportback.
Στο δρόμο το νέο A3 πρωταγωνιστεί. Ο οδηγός βρίσκει την ιδανική θέση και ξεκινάει έχοντας πολύ καλό οπτικό πεδίο. Το μεγάλο σε διαστάσεις παρμπρίζ δείχνει ότι είναι συνέχεια του καπό. Τα κρατήματα είναι εκπληκτικά. Είναι λογικό να εντυπωσιάζει αφού σχεδιαστές και μηχανικοί συνεργάστηκαν χωρίς περιορισμούς, χωρίς τσιγκουνιές και χωρίς βεντετισμούς. Στην πρώτη μας οδηγική εμπειρία η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Audi στην Ελλάδα μας έδωσε αυτό με τον κινητήρα 1.500 κ.εκ. που αποδίδει 150 ίππους και συνδιάζεται με 7άρι S-Tronic κιβώτιο και με τον state -of art επιλογέα.
Σε σημείο που μας το επέτρεπαν οι συνθήκες κινηθήκαμε με 170 χιλιόμετρα και η αίσθηση που είχαμε ήταν ότι πηγαίναμε μάξιμουμ 100.
Το νέο μοντέλο της Audi, το A3 Sportback «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο και μετά το Q2 έχει το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης. Για να μην μπερδευτείτε βγάζουμε εκτός τις σούπερ εκδόσεις S και RS. Στις στροφές στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης μπορείς να καταλάβεις αν ένα αυτοκίνητο «κάθεται» τέλεια και στρίβει με ασφάλεια. Στρίβει λες και είναι πάνω σε ράγες.
Η πίσω ανάρτηση φέρει ημιάκαμπτο άξονα -ενώ πάνω από αυτούς τους ίππους- η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων. Η σπορ ανάρτηση – με προσαρμοστικό έλεγχο απόσβεσης- κάνει πολύ καλή δουλειά ενώ τα φρένα αποτελούνται από δίσκους έως 19 ιντσών με ηλεκτρικό ενισχυτή φρένων για πιο γρήγορη απόκριση πέδησης.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον S-Tronic κινητήρα αρκετές φορές μας προκάλεσε να μπούμε στα «κόκκινα» και να διαπιστώσουμε πόσο πρόθυμος είναι να κινηθεί με άλλα στάνταρ απαιτήσεων.
Το νέο Audi A3 Sportback λανσάρεται στην Ελλάδα αρχικά σε δύο εκδόσεις κινητήρων και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Και αυτές είναι η Basic,η Advanced και η S line.
Το αυτοκίνητο που είναι άμεσα διαθέσιμο στην δική μας αγορά είναι στην έκδοση 30 TFSI, με τον κινητήρα βενζίνης 999 κ.εκ. Το μοντέλο αυτό είναι με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων και αποδίδει 110 PS. Υπάρχει και στην έκδοση 35 TFSI MHEV, με κινητήρα βενζίνης 1.498 κ.εκ. και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic 7-σχέσεων, με ισχύ 150 PS.
Ποια είναι η γκάμα των A3 Sportback που θα δούμε στην Ελλάδα.
H γκάμα ξεκινάει με τον 3κύλινδρο του ενός λίτρου 30 TDI με 116 ίππους με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Ακολουθεί η 35 TFSI (1,500 κ.εκ. με 150 ίππους TFSI) και η 35 TDI με 2λιτρο turbodiesel σύνολο με 150 ίππους αποκλειστικά με 7-τάχυτο κιβώτιο S tronic.
Θα ακολουθήσουν οι γρήγορες εκδόσεις με τα logo “S” και “RS” και το Quattro, το σύστημα μετάδοσης που άλλαξε το χάρτη τόσο στους αγώνες όσο και στην καθημερινότητά μας.
Εσωτερικά – άνεση και επιβάτες
Στο εσωτερικό οι επιβάτες κάθονται άνετα και κάνουν ξεκούραστα ταξίδια. Το μήκος του νέου Α3 είναι 4,34 μέτρα, το πλάτος 1,82 μέτρα και το ύψος 1,43 μέτρα. Το μεταξόνιο 2,64 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών- η πίσω πόρτα είναι ηλεκτρική προαιρετικά- κινείται από 380 έως και 1200 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων. Το Α3 δεν έχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού. Σημαντικός είναι ο συντελεστής αεροδυναμικής (0.28)
Το εσωτερικό είναι πλήρως επανασχεδιασμένο. Εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ίντσες και η κεντρική οθόνη αφής 10.1 ίντσες. Στο ταμπλό χρησιμοποιούνται μαλακά υλικά ενώ ο ψηφιακός κόσμος κερδίζει τις εντυπώσεις. Για τους πιο απαιτητικούς αγοραστές η Audi προτείνει το προηγμένο σύστημα Bang & Olufsen με 15 ηχεία και συνολική ισχύ 680 Watt.
Η έκδοση Basic μόνο βασική δεν μπορείς να πεις ότι είναι γιατί ο εξοπλισμός της είναι ήδη πλούσιος.
Η τιμή της Basic στο Audi A3 Sportback 30 TFSI ξεκινάει από 22.430 ευρώ ενώ το ίδιο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 25.690 ευρώ.
Στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, το A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 28.990 € ενώ το A3 Sportback 30 TDI S tronic, 27.800 €.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.