Αν υποθέσουμε ότι πρέπει να διαλέξετε ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου που βγαίνει σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις ( βενζίνη, υβριδικό, πετρέλαιο, ηλεκτρικό) τι θα διαλέγατε;
Στην παραπάνω ερώτηση υπάρχουν απαντήσεις με θετικά και αρνητικά σημεία. Κάτι που στο τέλος εσείς θα είστε αυτοί που θα πάρετε την απόφαση της επιλογής αρκεί να ξέρετε τα συν και τα πλην.
Σήμερα θα αναφερθώ σε ένα υβριδικό μοντέλο της Hyundai . Το αυτοκίνητο που είχα στη διάθεσή μου, ήταν το KONA με τον Hybrid στην έκδοση Distinctive με κινητήρα των 1.6 κ.εκ που στα πλαϊνά του έχει τα λογότυπα Blue Drive.
Θα σας αναφέρω τις οδηγικές μου εντυπώσεις –όπως άλλωστε κάνω πάντα – αλλά θα προσπαθήσω αυτή τη φορά με τη βοήθεια ενός καλού μηχανολόγου της Hyundai να σας απαντήσω σε ορισμένα ερωτήματα που εσείς μου κάνετε όπως:
1.Τι είναι η υβριδική τεχνολογία
2. Πως λειτουργεί το μηχανικό σύνολο
3.Ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά αυτού του «παντρέματος»
4. Γιατί να καταλήξω σε υβριδική έκδοση
Εύλογα τα ερωτήματα των υποψηφίων αγοραστών και σεβαστές οι ανησυχίες που έχουν για το αν δουλεύει σωστά και οικονομικά ένα Hybrid αυτοκίνητο. Θα ακολουθήσουν παρακάτω οι απαντήσεις του μηχανολόγου στα δικά σας ερωτήματα.
Θα ξεκινήσω για το KONA στην έκδοση Distinctive με αυτό το ιδιαίτερο κίτρινο-πράσινο ανοικτό χρώμα που φυσικά μπορεί με την πρώτη ματιά να σε παραξενεύει όμως αν το δεις με άλλη οπτική γωνία μπορεί και να το ερωτευθείς.
Η υβριδική έκδοση με τον κινητήρα 1.6 έχει ισχύ 141 ίππους. Οι περισσότεροι αγοραστές μπερδεύονται όταν κάνεις το συνδυασμό στη διπλή απόδοση. Δηλαδή το Kona Hybrid 1.6 cc αποδίδει 105 ίππους (ο θερμικός κινητήρας ) και 43.5 ο ηλεκτροκινητήρας.
Η ροπή του είναι 265 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και paddles αλλαγής στο τιμόνι. Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης θα κάνεις και την αντίστοιχη οικονομία. Σε ένα μέσο όρο το Kona Hybrid δεν πέρασε σε κατανάλωση τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ χαμηλά είναι –90 γρ./χλμ.- οι εκπομπές C02 .
Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, το υβριδικό σύστημα κίνησης χρησιμοποιεί άλλοτε το συμβατικό κινητήρα και άλλοτε τον ηλεκτροκινητήρα. Μερικές φορές και τους δύο ταυτόχρονα. Με δύο λόγια τo Kona μπορεί να κινείται με μόνο τον θερμικό κινητήρα. Η στο ξεκίνημα μόνο με τον ηλεκτρικό . Ο ηλεκτρικός δουλεύει για λίγα χιλιόμετρα και η κίνηση είναι τελείως αθόρυβη. Όμως ο θερμικός και ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορούν να δουλεύουν μαζί και το σύστημα να έχει συνδυαστική ισχύ που φθάνει 141 PS και ροπή 265 Nm.
Στο δρόμο το Kona Hybrid θα σας αρέσει. Την κίνηση που μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς αναλαμβάνει ένα ειδικά εξελιγμένο για το υβριδικό σύστημα, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (DCT).
Στο δρόμο κινείται άψογα και οι αλλαγές σχέσεων στο Hybrid με το αυτόματο σύστημα γίνονται υποδειγματικά. Θεωρώ ότι τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων είναι περιττά. Σπάνια ο οδηγός θα τα χρησιμοποιήσει.
Μπροστά έχει ανάρτηση με γόνατα MacPherson και πίσω έχει το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που χρησιμοποιούν οι εκδόσεις 4Χ4.
Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση. Κάθεται σχετικά ψηλά και μπορεί να ελέγχει εύκολα το δρόμο. Πάντα ξεκινάει αθόρυβα με τον ηλεκτροκινητήρα και θέλει προσοχή γιατί οι περαστικοί σπάνια αντιλαμβάνονται την αθόρυβη κίνηση του SUV. Το σημαντικό είναι ότι όταν ο οδηγός πατάει φρένο τότε με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας , φορτίζεται η μπαταρία και δίνει περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Στο εσωτερικό οι αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το Kona με τον βενζινοκινητήρα είναι ελάχιστες. Φυσικά υπάρχει η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών που βρίσκεις αρκετές χρήσιμες πληροφορίες. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας.
Υπάρχουν κάποιες αλλαγές στα διακοσμητικά και στο περίγραμμα των αεραγωγών που δεν θα επεκταθούμε. Θα πρέπει να σας πω ότι δεν υπάρχει στροφόμετρο, αλλά μια βελόνα η οποία σου δείχνει πως να οδηγείς πιο οικονομικά. Τα πεδία που κινείται αυτή η βελόνα είναι Charge, Eco και Power. Όσο πιο πολύ πατάς το γκάζι τόσο βλέπεις και πιο συχνά τη βελόνα στο power που σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
Η ποιότητα των υλικών καλή αν και ορισμένα κομμάτια είναι πλαστικά και σκληρά.
Ο χώρος για τα πόδια των επιβατών ικανοποιητικός. Ας μην ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζει το μεταξόνιο των 2.600 χλστ.. Ικανοποιητικός είναι και ο αέρας στα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Το μήκος του Kona είναι στα 4.165mm, το πλάτος στα 1.800mm και το ύψος στα 1.550mm.
Το πορτμπαγκάζ αν και ρηχό προσφέρει 361 λίτρα ενώ με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.143 λίτρα. Κάτω από το πλαστικό δάπεδο στο πόρτμπαγκάζ δεν θα βρείτε ρεζέρβα (όπως έχουν οι άλλες εκδόσεις Kona) αλλά μόνο το κιτ επισκευής ελαστικού.
Πρέπει να ξέρετε ότι κάτω από τα καθίσματα των πίσω επιβατών βρίσκεται μια μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 1.56 kWh, 240 Volt, απόδοσης ισχύος 42 kW).
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το Smart Cruise Control με Stop & Go (SCC w/ S&G) αυξάνει την ασφάλεια και περιορίζει το στρες. Χωρίς να κάνει πολλές κινήσεις ο οδηγός, το όχημα διατηρεί μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, μειώνοντας ή αυξάνοντας αυτόματα την ταχύτητα μέχρι ένα προκαθορισμένο όριο, σύμφωνα με τις επικρατούσες συνθήκες κυκλοφορίας. Σε κυκλοφοριακές συνθήκες με συχνά «σταμάτα-ξεκίνα» (“stop & go”), η προκαθορισμένη απόσταση διατηρείται μέσω του SCC και μετά από την ακινητοποίηση του, θέτοντας πάλι σε λειτουργία τον ηλεκτροκινητήρα όταν ανιχνευτεί εκκίνηση του προπορευόμενου οχήματος και ο οδηγός πατήσει το γκάζι. Αν και δεν τα φτάσαμε ποτέ η Hyundai δίνει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.
Οι τιμές για το Hyundai Kona Hybrid ξεκινούν από τα 24.490 ευρώ ενώ η έκδοση της δοκιμής μας η Distinctive ανέρχεται στα 27.590 ευρώ.
H Hyundai δίνει 5ετή εγγύηση απεριόριστης χιλιομετρικής κάλυψης και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ εγγύηση Υβριδικής Μπαταρίας.
Αναλυτικά οι τιμές