Η Dacia ανοίγει ολοένα και περισσότερο τα φτερά της και κινείται τα τελευταία πέντε χρόνια σε ένα αγοραστικό τοπίο που κερδίζει διαρκώς οπαδούς. Το τελευταίο δείγμα αυτής της προσπάθειας που κάνει το ρουμάνο-γαλλικό στρατόπεδο είναι το ολοκαίνουργιο Dacia LODGY που έχει την ευρυχωρία και χρηστικότητα ενός μεγάλου αυτοκινήτου αλλά με τις τιμές ενός μικρού.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο, πολυχρηστικό, 7θέσιο μοντέλο, με compact εξωτερικές διαστάσεις, πλούσιους εσωτερικούς χώρους, που εξασφαλίζουν άνετες μετακινήσεις για μέχρι και 7 επιβάτες, αλλά και δυνατότητα μεταφοράς έως 1.861 λίτρων αποσκευών, ανάλογα τις ανάγκες. Η σχεδίαση, ο εξοπλισμός, η ποιότητα κατασκευής διαρκώς βελτιώνονται και η Dacia γίνεται υπολογίσιμη δύναμη.
Το νέο οικογενειακό 7θέσιο μοντέλο LODGY που ανήκει στην C κατηγορία, έχει μήκος 4,5 μ και μεταξόνιο 2,81 μ.. Το εσωτερικό δείχνει άνετο και αρκετά φιλόξενο. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 207 – 1.861 λίτρα. Ο οικογενειάρχης μπορεί να το χρησιμοποιήσει είτε ως 7θέσιο είτε ως 5θέσιο ή ακόμη και με 2θέσια διάταξη.
Οι Γάλλοι που κατευθύνουν και επιβλέπουν ότι έχει να κάνει με την Dacia επισημαίνουν ότι το LODGY προσφέρει πολλά και ζητάει λίγα.
Η σχεδιαστική προσωπικότητα του Dacia LODGY τονίζεται ακόμα περισσότερο στην έκδοση Stepway, με στοιχεία που δίνουν έναν crossover αέρα στο πολυχρηστικό μοντέλο.
Τα πληθωρικά φωτιστικά σώματα αναδύουν μια αίσθηση χρηστικότητας, που διακρίνει το μοντέλο στο σύνολό του. Στο προφίλ, ξεχωρίζουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και οι ανάγλυφες γραμμές πάνω στο αμάξωμα. Στο πίσω μέρος, η μεγάλη 5η πόρτα εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ενώ πλαισιώνεται από μεγάλα, μοντέρνα φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό το ταμπλό είναι εργονομικό και κατασκευασμένο από ανθεκτικά υλικά, που καθαρίζονται εύκολα. Οι δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αναβαθμίζουν την εμπειρία συμβίωσης με το LODGY, ενώ ανάλογα με την έκδοση, η διακόσμηση περιλαμβάνει λακαριστές επιφάνειες, δίχρωμες ταπετσαρίες και χρωμιωμένα στοιχεία.
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος, ενώ οι αεραγωγοί του κλιματισμού αποδεικνύονται εξαιρετικά εύχρηστοι και ρυθμίσιμοι προς κάθε κατεύθυνση. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η ευκρινής οθόνη αφής 7’’ του συστήματος πολυμέσων Media Nav Evo. Η θέση οδήγησης είναι καλή και έχει εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα.
Δεν το έχουμε οδηγήσει το αυτοκίνητο. Θα γίνει όμως σύντομα. Πάντως οι διευθυντές της εταιρίας δηλώνουν ότι το LODGY είναι καλοστημένο και δεν κουράζει στα μεγάλα ταξίδια. Η ανάρτησή του, με γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και ημι-άκαμπτο πίσω άξονα, εξασφαλίζει προοδευτική λειτουργία σε κάθε είδους διαδρομή, σωστό κράτημα στις στροφές, ενώ, σε συνδυασμό με το πλαίσιο, προσφέρει αυτοπεποίθηση κίνησης σε κάθε οδηγό, αφού άλλωστε και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του LODGY είναι η δυνατότητα διαμόρφωσης των χώρων ανάλογα με τις ανάγκες του οικογενειάρχη.
Κινητήρες βενζίνης και diesel
Το Dacia LODGY είναι διαθέσιμο με μία πλήρη γκάμα σύγχρονων, αποδοτικών και οικονομικών κινητήρων βενζίνης και diesel. Στη βενζίνη, ο βασικός κινητήρας είναι ο 4κύλινδρος, turbo, άμεσου ψεκασμού 1.3 TCe με 100 ίππους και 200 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. O κορυφαίος 1.3 TCe αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, χαρίζοντας κορυφαίες επιδόσεις στο LODGY Stepway, με 193 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και μόλις 9,3 δλ. για το 0-100. Στους diesel, ο 1.5 Blue dCi κάνει χρήση της τεχνολογίας AdBlue, για ασυναγώνιστη οικονομία καύσιμου και χαμηλή περιβαλλοντική επιβάρυνση. Κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, με 95 και 115 ίππους (220 και 260 Nm ροπής αντίστοιχα), χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις και μέση κατανάλωση από 4,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι ρύποι CO2 δεν ξεπερνούν τα 115 γρ./χλμ. (κύκλος NEDC).
Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα Stop & Start.
Το Dacia LODGY που βασίζεται πάνω στην τεχνογνωσία της Renault είναι διαθέσιμο στις κάτωθι εκδόσεις κινητήρων:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.