ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Το νέο πλαίσιο ασφάλειας οχημάτων από το 2022 – «Μαύρα κουτιά» για τους οδηγούς κατά του αλκοόλ

Το νέο πλαίσιο ασφάλειας οχημάτων από το 2022 – «Μαύρα κουτιά» για τους οδηγούς κατά του αλκοόλ

Από τα μέσα του 2022 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα διατίθενται στην αγορά της Ε.Ε. θα πρέπει να διαθέτουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας, σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι οποίοι εγκρίθηκαν οριστικά από το Συμβούλιο της Ε.Ε.

Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα καινούρια οχήματα αφορά αφορά σε εκείνο που ελέγχει και παρεμποδίζει την εκκίνηση και οδήγηση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνεύσει πως ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ με τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών»!

Η επικύρωση της απόφασης έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας που είχε επιτευχθεί μεταξύ του Συμβουλίου και της Ευρωβουλής, τον περασμένο Μάρτιο, σχετικά με τον κανονισμό για την ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων και την προστασία των επιβατών των οχημάτων και των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Όπως επισημαίνει η φινλανδική προεδρία, οι νέοι αυτοί κανόνες θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της Ε.Ε., ενώ ενισχύουν και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.

Δέκα χρόνια μετά την έγκριση της προηγούμενης νομοθεσίας, ο νέος κανονισμός γενικής ασφάλειας εκτιμάται ότι θα δώσει νέα ώθηση στη δράση για θέματα οδικής ασφάλειας, δεδομένου ότι για πρώτη φορά η Ε.Ε. ασχολείται με συγκεκριμένα προβλήματα που απασχολούν ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Εξοπλισμός

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:

* ευφυής έλεγχος ταχύτητας,
* εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
* συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
* προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού,
* σήματα επείγουσας στάθμευσης,
* συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
* συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
* ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών.

Η νέα νομοθεσία απαιτεί συμπληρωματικά προηγμένα μέτρα ασφάλειας για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εξής:

* προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
* συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
* διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Επιπρόσθετα των γενικών απαιτήσεων και των συστημάτων που ήδη προβλέπονται (όπως είναι η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται κατά τέτοιο τρόπο που τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα να μειώνονται σημαντικά. Θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα, ικανά να ανιχνεύουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες που βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση από το όχημα.

Επικαιροποίηση

Επιπλέον, ο κανονισμός δίνει τη δυνατότητα στην Επιτροπή να θεσπίζει ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια των υδρογονοκίνητων οχημάτων και των αυτοματοποιημένων οχημάτων. Γενικότερα, ο κανονισμός δίνει τη δυνατότητα στην Επιτροπή να επικαιροποιεί τις νέες προδιαγραφές, ώστε να λαμβάνονται υπ’ όψιν μελλοντικές τεχνικές εξελίξεις.

Ο κανονισμός θα τεθεί σε εφαρμογή 30 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του. Προβλέπεται πιο μακρινή ημερομηνία εφαρμογής για περιορισμένο αριθμό χαρακτηριστικών, ώστε να μπορέσουν οι κατασκευαστές να προσαρμόσουν την παραγωγή τους στις νέες απαιτήσεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο κανονισμός αποτελεί μέρος της τρίτης δέσμης μέτρων της Επιτροπής «Η Ευρώπη σε κίνηση», η οποία δρομολογήθηκε τον Μάιο του 2018. Η δέσμη αποσκοπεί στο να διασφαλίσει μια ομαλή μετάβαση προς ένα ασφαλές, καθαρό και αυτοματοποιημένο σύστημα κινητικότητας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.