Την πρώτη φορά που οδηγήσαμε το Fiat Panda με σύστημα κίνησης το φυσικό αέριο ήταν ένα ιταλικό αυτοκίνητο που είχε φέρει στην Ελλάδα η ελληνική αντιπροσωπία της Fiat. Το μοναδικό πρόβλημα που είχαμε αντιμετωπίσει ήταν ο ανεφοδιασμός αφού τότε σε ολόκληρη την Αττική υπήρχαν μόνο τέσσερις σταθμοί με φυσικό αέριο.
Σήμερα τα πράγματα άλλαξαν και ο ανεφοδιασμός για αυτοκίνητα CNG δεν σε προβληματίζει. Υπάρχουν αρκετοί σταθμοί ανεφοδιασμού αφού όπως δείχνουν τα πράγματα το φυσικό αέριο θα είναι μια φθηνή λύση μετακίνησης.
Η Fiat πριν από λίγες ημέρες έφερε στην Ελλάδα το Panda CNG με τιμή 12.290 ευρώ –με το όφελος προωθητικής πολιτικής. Για το Panda CNG η ελληνική αντιπροσωπεία ,προσφέρει 5ετη εργοστασιακή εγγύηση έως 200.000χλμ. και υπηρεσία οδικής βοήθειας.
Ας δούμε όμως τι είναι και πως λειτουργεί ένα αυτοκίνητο με CNG που φυσικά είναι φιλικό προς το περιβάλλον
Χάρη στο προηγμένο σύστημα κίνησης με φυσικό αέριο, το Panda CNG, προσφέρει κορυφαία οικονομία καυσίμου. Σύμφωνα με τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης για κάθε 100 χιλιόμετρα καταναλώνει τρία μόνο ευρώ. Η Fiat λέει ότι έχει αυτονομία 1000 χιλιόμετρα χάρη στα δύο ρεζερβουάρ (12kg CNG & 35lt βενζίνη), αλλά και εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων που του εξασφαλίζουν απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Η Fiat παρουσίασε αυτοκίνητο με κίνηση το φυσικό αέριο το 1997. Σήμερα, δύο δεκαετίες μετά παρουσιάζει το νέο Panda CNG. Χωρίς παραχωρήσεις στην πρακτικότητα ή την ελευθερία κίνησης, αφού το Panda CNG διαθέτει και πλήρες (35lt) ρεζερβουάρ βενζίνης, ο χρήστης μπορεί να απολαμβάνει σημαντικό όφελος στο κόστος καυσίμου, το οποίο φτάνει το 40% σε σχέση με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν άλλα ορυκτά καύσιμα συμπεριλαμβανομένου του υγραερίου (LPG).
Παράλληλα σημαντικό είναι το όφελος και για το περιβάλλον, αφού μηδενικές είναι οι εκπομπές μικροσωματιδίων, ενώ κατά 95% λιγότερες είναι οι εκπομπές υδρογονανθράκων (HC) σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.
Επίσης ελάχιστη είναι η εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx) χωρίς να απαιτείται η προσθήκη ειδικού φίλτρου όπως στους κινητήρες πετρελαίου. Τέλος οι μειωμένες εκπομπές CO2 (110γρμ./χλμ. με μετρήσεις WLTP) εκτός από το όφελος προς το περιβάλλον απαλλάσσουν το Panda CNG από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Παρά την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, την υψηλή απόδοση του Turbo κινητήρα (80hp) και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον που μπορεί να συγκριθεί μόνο με αντίστοιχα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το Panda CNG διατίθεται σε εξαιρετικά προσιτή τιμή .
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.