Είκοσι δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της, η Skoda με την νέα Fabia 4ης γενιάς ετοιμάζει τη μεγάλη έκπληξη. Από το στρατηγείο της αυτοκινητοβιομηχανίας «διέρρευσαν» οι πρώτες καμουφλαρισμένες φωτογραφίες στις δομικές στους χιονισμένους δρόμους των Αυστριακών Άλπεων. Εκεί γίνονται οι δοκιμές και εκεί γίνονται οι βελτιώσεις του νέου μοντέλου. Αν και οι φωτογραφίες είναι με χρώματα παραλλαγής δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις τα βασικά.
Η νέα SKODA FABIA θα αποκαλυφθεί πλήρως τους επόμενους μήνες ενώ στην Ελλάδα αναμένεται προς το τέλος του χρόνου.
Το νέο μοντέλο είναι η πρώτη SKODA FABIA που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group. Το γεγονός αυτό, έχει άμεση επίδραση στις διαστάσεις του μοντέλου. Με μήκος 4,107 μέτρα, πλάτος 1,78 μέτρα, ύψος 1,46 μέτρα και μεταξόνιο 2,564 μέτρα, η νέα FABIA είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία της.
Σύμφωνα με τη SKODA AUTO, η νέα FABIA θα προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, αυξημένη άνεση και, χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ακόμη υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Θα έχει φωτιστικά σώματα LED, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ακόμα και στη βασική έκδοση, στο πνεύμα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας που βασίζεται σε μία σύγχρονη οπτική απόδοση των κρυστάλλων.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, με συμμετρικό ταμπλό οργάνων με την κεντρική, ελεύθερη οθόνη που πρωτοπαρουσιάστηκε στα άλλα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας και τις οριζόντιες διακοσμητικές λωρίδες με διαφορετικό χρώμα (ανάλογα με τη γραμμή επένδυσης), που τονίζουν το πλάτος του εσωτερικού. Επιπλέον, το Virtual Cockpit θα κάνει το ντεμπούτο του στη νέα FABIA.
Η 4ης γενιάς SKODA FABIA συνεχίζει μία εξαιρετική ιστορία επιτυχίας που ξεκίνησε το 1999. Σε 22 χρόνια έχουν πουληθεί περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες του δημοφιλούς αυτοκινήτου, καθιστώντας τη FABIA ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του. Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά πωλήσεων του αυτοκινήτου για πολλά χρόνια, με την Τσεχία και το Ηνωμένο Βασίλειο να ακολουθούν.
Οι μηχανικοί της SKODA αφιέρωσαν πολύ χρόνο στην αεροδυναμική εξέλιξη της νέας FABIA. Σε διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων έγιναν περισσότερες από 3.000 προσομοιώσεις ρευστοδυναμικής, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Υιοθετήθηκαν πολυάριθμες καινοτόμες λύσεις, ανάμεσά τους και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ροής αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα, για καλύτερη αεροδυναμική παράλληλα με αποτελεσματική ψύξη. Ως αποτέλεσμα, η νέα SKODA FABIA έχει συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,28, εντυπωσιακά χαμηλότερο από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου (0,32). Η νέα FABIA θα είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στην κατηγορία της, κάτι που αναμένεται να έχει αντίκτυπο τόσο στις επιδόσεις όσο και στη μέση κατανάλωση του μοντέλου.
Κινητήρες
Σε επίπεδο κινητήριων συστημάτων, θα υπάρχει επιλογή από πέντε προηγμένους και αποδοτικούς τρικύλινδρους ή τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, που ταιριάζουν απόλυτα με τη φιλοσοφία του μοντέλου, με χωρητικότητα ανάμεσα σε 1,0 και 1,5 λίτρα και ισχύ από 65 έως 150 PS. Στην κορυφή της γκάμας ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με ισχύ 150 PS (110 kW), που συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο DSG ως στάνταρ.
Η νέα FABIA θα διαθέτει τα πλέον προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, προερχόμενα από μεγαλύτερα μοντέλα της SKODA. Οι επιβάτες της νέας FABIA θα προστατεύονται από έως και εννέα αερόσακους σε περίπτωση ατυχήματος ενώ θα είναι διαθέσιμα σημεία αγκύρωσης/πρόσδεσης ISOFIX για παιδικά καθίσματα – για πρώτη φορά και για το κάθισμα του συνοδηγού. Ο ολοκληρωμένος εξοπλισμός ασφάλειας καθιστά την FABIA ένα από τα ασφαλέστερα οχήματα στην κατηγορία του.
Η SKODA εξοπλίζει τη νέα FABIA με έναν μεγάλο αριθμό Simply Clever εφαρμογών, για κορυφαία χρηστικότητα στην κατηγορία της. Συνολικά 13 νέες λύσεις κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα FABIA, ανεβάζοντας τις συνολικές επιλογές πρακτικών Simply Clever λεπτομερειών στο νέο μοντέλο, στις 43. Ανάμεσά τους, η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, μια ευέλικτη θήκη αποθήκευσης κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών (τέλειος χώρος αποθήκευσης για παλτά ή μπουφάν), μια επιπλέον υποδοχή USB-C στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη και, για τους πίσω επιβάτες, δύο τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.