Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της X3,η BMW iX3 ήρθε στην ελληνική αγορά. Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στην περιοχή Shenyang της Κίνας. Θεωρείται όμως γερμανικό άσχετα αν είναι made in China. Ωστόσο οι τιμές ξεκινούν για τη βασική έκδοση Inspiring από 64.200 ευρώ και για την Impressive 70.810 ευρώ. Για την ελληνική αγορά που η οικονομία της «στενάζει» μάλλον οι τιμές αυτές είναι απαγορευτικές ωστόσο η BMW θεωρεί ότι οι τιμές της είναι λογικές και ανταγωνιστικές.
Για τις αρετές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει την BMW στη χώρα μας , έκανε την παρουσίαση –λόγω Covid 19- διαδικτυακά.
Εξωτερικά το αυτοκίνητο μοιάζει αρκετά με την X3. Υπάρχουν κάποιες μικρές λόγω της ηλεκτροκίνησης. Η εξωτερική σχεδίαση της νέας BMW iX3 απεικονίζει τις κλασικές αναλογίες ενός Sports Activity Vehicle. Ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά βελτιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου παραπέμποντας ταυτόχρονα στη φιλοσοφία βιωσιμότητας που υποστηρίζει.
Η εμπρός ποδιά και η μάσκα ‘νεφρών’ BMW υιοθετούν ‘κλειστή’ σχεδίαση σε μεγάλο βαθμό, ενώ το πίσω τμήμα είναι σμιλεμένο, ώστε να μειώνει την αντίσταση του αέρα. Καινοτόμες, αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου βοηθούν επίσης στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από το όχημα. Οι αεροδυναμικές ζάντες που κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα BMW iX3 μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5% συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικές ζάντες.
Εσωτερικά οι διαφορές είναι μικρότερες όπως οι ενδείξεις που σχετίζονται με το ρεύμα. Οι διακριτικές μπλε πινελιές στο εσωτερικό παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Σε συνδυασμό με σαφή χειριστήρια, υλικά υψηλής ποιότητας και κομψές επιφάνειες, συνθέτουν κλασικό ‘SAV’ περιβάλλον με διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας
Το γερμανικό ηλεκτρικό SUV με συνολικό βάρος 2.260 κιλά, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Η ισχύς του φτάνει τους 286 ίππους και 400 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών.
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και έχει χωρητικότητα 74 kWh. Η iX3 σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις – όταν είναι πλήρως φορτισμένη – μπορεί να καλύψει 460 χλμ. .
Οι καινοτομίες που έφερε στην αγορά η BMW i3 συνδυάζονται έξυπνα με την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, επιτυγχάνοντας βελτιώσεις στη λειτουργική αυτονομία μέσω αυξημένης απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν οι δυσανάλογα μεγάλες μπαταρίες, που συνήθως έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο βάρος του οχήματος, στη δυναμική συμπεριφορά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των 188 πρισματικών κυψελών στη νέα BMW iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα.
Στην 5η γενιά BMW eDrive περιλαμβάνουν μία καινοτόμα μονάδα φόρτισης, που αποστέλλει ισχύ τόσο στη μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V. Όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Συνδέοντας το όχημα σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Επομένως, η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών.
Η επιτάχυνση του είναι εντυπωσιακή. Από 0-100 η iX3 χρειάζεται 6.8 δευτερόλεπτα. Για να υπάρχει οικονομία στις μπαταρίες μπαίνει κόφτης όταν το ταχύμετρο φτάσει τα 180 χιλιόμετρα.
Η ολοκαίνουργια iX3 συνδυάζει την sportive οδική συμπεριφορά χωρίς να μολύνει το περιβάλλον. Οι ρύποι είναι μηδενικοί. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με 40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η μεταφορά ισχύος μεταδίδεται στους πίσω τροχούς ενώ χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB έχει φοβερά κρατήματα.