Η κυβέρνηση της Κίνας αποφάσισε την απαγόρευση εισόδου αυτοκινήτων Tesla εντός των στρατιωτικών μονάδων, λόγω των καμερών που έχουν ενσωματωμένα.
Αναλυτικότερα, πηγές που επικαλείται το Bloomberg αναφέρουν πως οι ένστολοι ιδιοκτήτες μοντέλων της Tesla θα πρέπει να τα σταθμεύουν εκτός των εγκαταστάσεων, αλλά και εκτός των στρατιωτικών συγκροτημάτων κατοικιών όπου και διαμένουν.
Τη διαταγή πυροδότησαν οι φόβοι του Πεκίνου πως η αμερικανική εταιρεία ενδέχεται να συλλέγει δεδομένα μέσω των καμερών που ενσωματώνονται στα μοντέλα της. Οι περισσότερες ενσωματώνονται στο εξωτερικό του αμαξώματος και προσφέρουν πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει περιμετρικά του αυτοκινήτου. Παράλληλα, στο μπροστινό μέρος υπάρχει ραντάρ που παρέχει προβολή των μακρινών αντικειμένων, ενώ εδρεύουν και αισθητήρες υπερήχων που αποτρέπουν πιθανές συγκρούσεις και υποβοηθούν τη διαδικασία στάθμευσης.
Κάμερα επίσης υπάρχει και στο εσωτερικό η οποία ελέγχει το κατά πόσο οδηγός κοιτάζει τον δρόμο, εάν φορά γυαλιά ηλίου ή έχει στραμμένη την προσοχή του κάπου αλλού. Όπως πάντως αναφέρεται, η εν λόγω κάμερα είναι απενεργοποιημένη στα Tesla που πωλούνται στην ασιατική χώρα και οι πολιτικές απορρήτου της εταιρείας συμμορφώνονται πλήρως με την εθνική νομοθεσία.
Από τη μεριά της, η κινεζική κυβέρνηση θεωρεί πως είναι αδύνατον να ελεγχθεί το είδος των πληροφοριών που συλλέγονται, φοβούμενη πως ελλοχεύει ο κίνδυνος διαρροής απόρρητων πληροφοριών εθνικής ασφάλειας.
Εκπρόσωπος της Tesla στην Κίνα αρνήθηκε να σχολιάσει την απόφαση του κινεζικού στρατού και το Υπουργείο Άμυνας απέφυγε να απαντήσει άμεσα σε σχετική ερώτηση του Bloomberg.
Τις τελευταίες ώρες, ο Musk “έσπασε” τη σιωπή του δηλώνοντας ρητά πως «αν η Tesla χρησιμοποιούσε τα αυτοκίνητα για να κατασκοπεύει στην Κίνα ή αλλού, θα κλείναμε».
Υπάρχει ισχυρό κίνητρο ώστε να χειριζόμαστε με ιδιαίτερη εμπιστευτικότητα κάθε πληροφορία», πρόσθεσε ο Musk μιλώντας χθες, Σάββατο 20 Μαρτίου, σε κινεζικό συνέδριο μέσω βιντεοδιάσκεψης.
Εξέπληξε η απόφαση της Κίνας
Η απαγόρευση εισόδου των Tesla στα κινεζικά στρατόπεδα προκαλεί πολλά ερωτηματικά, πολλώ δε μάλλον όταν η εταιρεία του Elon Musk διατηρεί εργοστάσιο κοντά στη Σαγκάη, το οποίο είναι και το πρώτο εκτός των ΗΠΑ. Για τη κατασκευή του, μάλιστα, η Tesla είχε λάβει σημαντική βοήθεια από την κινεζική κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται πως η Tesla στοχεύει να παράγει 450.000 οχήματα ετησίως στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη ξεκινώντας το 2021 και το νέο κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) θα είναι αυτό που θα έχει την ευθύνη για όλες τις πτυχές του σχεδιασμού, της εξέλιξης αλλά και των δοκιμών των οχημάτων.
Στόχος είναι η παραγωγή ενός φθηνού ηλεκτρικού που θα κατασκευάζεται στην Κίνα και θα πωλείται στον υπόλοιπο κόσμο, ενδεχομένως, με 100% κινεζικά εξαρτήματα.