Ο σχεδιασμός «δείχνει» ότι οι προδιαγραφές του ολοκαίνουριου KONA N είναι για την πίστα. Όμως μπορεί να «παίξει» και το ρόλο ενός SUV υψηλών επιδόσεων.
Όσοι έχουν οδηγήσει κάποιο από τα Hyundai που έχουν τον κωδικό «Ν» γνωρίζουν ότι τα αυτοκίνητα με τις εκπληκτικές αποδόσεις ,θέλουν γνώσεις, μυαλό και χέρια.
Πριν από λίγες ώρες, με μια διαδικτυακή παρουσίαση η Hyundai Motor Company παρουσίασε το ολοκαίνουριο KONA N.
Μια από τις εκδόσεις με τον κωδικό «Ν» είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε στην πίστα στα Μέγαρα πριν μας …βρει ο κορωνοϊός και μας τα απαγορεύσει όλα.
Με την ελπίδα ότι θα ξαναβρεθούμε στην πίστα και θα οδηγήσουμε το νέο Hyundai KONA N ,σήμερα θα αρκεστούμε σ αυτά που ακούσαμε στην παρουσίαση. Στην ίδια παρουσίαση πληροφορηθήκαμε για τη νέα φιλοσοφία της μάρκας N αλλά και τα πλάνα των επικεφαλής της Hyundai για τα επόμενα χρόνια.
Τι είναι το «Never just drive». Είναι το νέο motto της μάρκας. Το ολοκαίνουργιο KONA N SUV είναι επιβλητικό και απόλυτο στο δρόμο. ‘Άλλωστε το τμήμα N Performance είχε ανακοινώσει από πέρυσι ότι ετοιμάζει κάτι εξαιρετικό. Σίγουρα ο πήχης ανέβηκε περισσότερο από το αναμενόμενο .Και φυσικά όταν έρθει στην Ελλάδα ( Νοέμβριο η Δεκέμβριο του 2021) περιμένουμε να το οδηγήσουμε σε κάποια ελληνική πίστα.
Ας δούμε λίγα πράγματα για το KONA N
Έχει σπορ σχεδίαση , δυναμική παρουσία και μπορεί να οδηγηθεί από κάποιον που ξέρει φυσικά στο όριο. Από το 2013, η μάρκα N έχει δημιουργήσει ένθερμους οπαδούς. Σήμερα τα αυτοκίνητα της Hyundai πρωταγωνιστούν στους αγώνες του WRC. Τα τελευταία δύο χρόνια η Hyundai είναι Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών. Μαζί με το τμήμα Motorsport, η μάρκα N έχει κατακτήσει την κορυφή πολλών αγώνων, όπως στο FIA World Rally Championship, στο TCR International Series, στο Pirelli World Challenge και στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Nürburgring.
Κάθε μοντέλο N υψηλών επιδόσεων – συμπεριλαμβανομένων των i30 N, i30 Fastback N, VELOSTER N, i20 N και KONA N- έχει εξελιχθεί από τοπ μηχανικούς . Σχεδιάστηκε στο Namyang R&D Center της Hyundai Motor και εξελίχθηκε στην πιο δύσκολη πίστα, στο Nürburgring της Γερμανίας. Οι δοκιμές ατέλειωτες. Οι ώρες αμέτρητες. Και τα έξοδα για να γίνουν σωστές βελτιώσεις ανυπολόγιστα. Το χαρακτηριστικό «Ν» η μάρκα το πήρε από το το Namyang και το Nürburgring. Είναι απίστευτα προκλητικά στην οδήγηση όλα τα αυτοκίνητα της Hyundai με τα χαρακτηριστικό γράμμα «Ν».
Όπως είπαν στην παρουσίαση οι εξελίξεις θα συνεχιστούν και μέχρι το τέλος του 2022 η Hyundai Motor θα επεκτείνει τη γκάμα N και N Line σε 18 μοντέλα. Είναι σαφές ότι οι Κορεάτες που έχουν μάθει να ακούν και να κάνουν σωστές κινήσεις θα διευρύνουν τις εκδόσεις τους σε όλα τα segment για να μπορούν να ανταποκριθούν σε όλες τις επιθυμίες των αγοραστών.
Κινητήρας
Αν σηκώσετε το καπό του Kona N θα βρεθείτε μπροστά σε έναν υπερτροφοδοτούμενο 2.0 T-GDI κινητήρα που συνδυάζεται με αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού υγρού συμπλέκτη (N DCT). Το “N DCT” είναι η βελτιωμένη έκδοση του κιβωτίου 8-DCT της Hyundai, ενός οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου. Για να καταστεί κατάλληλο για τα μοντέλα Ν, το 8-DCT έχει δεχθεί πληθώρα βελτιώσεων στην αντοχή του, επιτρέποντάς του να διαχειριστεί τις απαιτήσεις των μοντέλων υψηλών επιδόσεων.
Η μονάδα ελέγχου μετάδοσης έχει παραμετροποίηση N, με ταχύτερη λειτουργία του και μια σειρά αποκλειστικών χαρακτηριστικών όπως τα N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) – που μεγιστοποιούν την οδηγική απόλαυση.
Το σύστημα κίνησης προσφέρει μέγιστη ισχύ 280ps και ροπή 392 Nm. Με το N Grin Shift, η ισχύς αυξάνεται στους 290ps αλλά δεν διατίθεται στην Ευρωπαϊκή αγορά. Ο κινητήρας προσφέρει γραμμική ισχύ (flat power) που εξασφαλίζει υψηλή απόκριση και βέλτιστη επιτάχυνση για ακόμη περισσότερη απόλαυση στο δρόμο ή στην πίστα.
Η τελική ταχύτητα του KONA N αγγίζει τα 240 km/h . Χρειάζεται 5.5 δευτερόλεπτα για να φθάσει από στάση τα 100 χλμ, όταν είναι ενεργοποιημένο το Launch Control.
Η Hyundai Motor προσφέρει στο KONA N το N Corner Carving Differential, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E LSD) για τον έλεγχο κατανομής της ροπής στους κινητήριους τροχούς και βέλτιστη πρόσφυση.
Το KONA N είναι εξοπλισμένο με ελαφρού κράματος σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών, καθώς και με φρένα και ελαστικά υψηλής απόδοσης. Ακόμη και στη βασική έκδοση, το KONA N διαθέτει λειτουργία Launch Control, σύστημα Variable Exhaust System και κυρίως το N Grin Control System, προσφέροντας την ίδια οδηγική απόλαυση σε όλα τα επίπεδα. Το N Grin Control System προσφέρει υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης, με πέντε ξεχωριστά προφίλ οδήγησης : Eco, Normal, Sport, N και Custom. Αυτά τα προφίλ μεταβάλλουν ανάλογα το χαρακτήρα του ολοκαίνουριου KONA N προσαρμόζοντας τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, το ESC, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης για την βελτιστοποίησή τους σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Τα επιπλέον σημεία συγκόλλησης του αμαξώματος, τα βελτιωμένα σημεία της ανάρτησης και το ενισχυμένο πλαίσιο ενισχύουν την ακαμψία και βελτιώνουν θεαματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας
Για τη διασφάλιση άνετων και απόλυτα ασφαλών διαδρομών, το υψηλών επιδόσεων KONA N είναι εξοπλισμένο με μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων Hyundai SmartSense υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα:
Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Alert (RCCA), Safe Exit Warning (SEW) και Smart Cruise Control (SCC).
Διατίθεται η υποστήριξη πολλαπλών ταυτόχρονων συνδέσεων Bluetooth και ένα βελτιωμένο σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών που ενσωματώνει τεχνολογίες Speech-to-Meaning και Deep Meaning Understanding, προσθέτοντας συνοχή και ευκολία στην οδηγική εμπειρία. Επιπρόσθετα το KONA N είναι εξοπλισμένο με σύστημα ελέγχου Traction Control για κίνηση σε μειωμένης πρόσφυσης επιφάνειες, όπως το χιόνι και τη λάσπη.
Επιβλητικό στη σχεδίαση
Ο συνδυασμός των τονισμένων φτερών του αμαξώματος και των τροχών 19 ιντσών προσφέρει στο KONA N μια δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι ακίνητο. Τα φτερά τονίζουν το μυώδες αμάξωμα προσδίδοντας στο KONA N την αίσθηση ότι βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος. Οι ειδικής σχεδίασης N τροχοί των 19 ιντσών κάνουν τη διαφορά και τονίζουν ιδιαίτερα την εικόνα του νέου KONA Ν.
Το αποκλειστικό N Sonic Blue χρώμα αμαξώματος αποτελεί μια νέα εκδοχή του Performance Blue, του χρώματος που χαρακτηρίζει μέχρι σήμερα περισσότερο από κάθε άλλο τη μάρκα Ν. Το Sonic Blue δημιουργεί μια συναρπαστική αντίθεση με τις κόκκινες σχεδιαστικές λεπτομέρειες Ν, που τονίζει τα χαμηλότερα μέρη του αμαξώματος.
Το εμπρός σπόιλερ του KONA N, η αεροτομή διπλής πτέρυγας και οι πλευρικές ενισχύσεις βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και ενισχύουν το στυλ ενός αυτοκινήτου που δηλώνει ετοιμότητα για την πίστα. Η φαρδιά χαμηλή εισαγωγή αέρα κυριαρχεί στον εμπρός προφυλακτήρα και διασφαλίζει την απαραίτητη ψύξη του κινητήρα κατά τη διάρκεια hot γύρων σε οριακή οδήγηση. Η αεροτομή διπλής πτέρυγας, στην οποία είναι ενσωματωμένο το N τριγωνικό στοπ φρένων, βελτιώνει τo κάθετο αεροδυναμικό φορτίο και προσφέρει άμεση αναγνωρισιμότητα.
Όπως το εξωτερικό έτσι και το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο στις σπορ γραμμές. Θα διακρίνετε τις αποχρώσεις του Blue Performance, τα καθίσματα, το τιμόνι, η λαβή του λεβιέ ταχυτήτων και τα μεταλλικά πεντάλ. Είναι εξοπλισμένο με ένα νέο σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10,25 ιντσών. Διαθέτει μια αποκλειστική οθόνη head-up racing (HUD) που προσθέτει μια νέα διάσταση, όπως ένα παιχνίδι μέσα από τις συναρπαστικές λειτουργίες N ή Sport. Ο νέος σχεδιασμός «N mode» του συστήματος πολυμέσων που προσφέρει μια gaming εμπειρία με ψηφιοποιημένα στοιχεία, παρέχει διάφορες πληροφορίες όπως ο χρόνος γύρου και οι χάρτες N track που βοηθούν στις καλύτερες «γραμμές» στις πίστες μαζί με άλλες πληροφορίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά ΚΟΝΑ Ν DCT
Διαστάσεις (mm)
Συνολικό μήκος – 4,215
Συνολικό πλάτος – 1,800
Συνολικό ύψος (μπάρες οροφής) – 1,565 (1,565)
Μεταξόνιο – 2.600
Κινητήρας – 2.0-litre T-GDI w/ flat power
Μετάδοση – 8-speed wet-type DCT (N DCT)
Απόβαρο (kg) – 1,510
Ισχύς (PS) / Ροπή (Nm) – 280 / 392
Τελική ταχύτητα (km/h) – 240
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.