Η μικρή βόλτα αλλά αρκετή για να πάρουμε μια γεύση από το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Skoda έγινε με το Enyaq iV 60, που έχει μεγαλύτερη μπαταρία και η αυτονομία του φθάνει τα 400 χιλιόμετρα.
Το ολοκαίνουργιο ENYAQ iV, είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA που βασίζεται στην ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση, αρθρωτή πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group και κατασκευάζεται με βάση την MEB στο κεντρικό εργοστάσιο της SKODA στην Mladá Boleslav, στην Τσεχία.
Οι Τσέχοι είναι παράδειγμα προς μίμηση. Και αυτό το αναγνωρίζει το Group της VW. Γι αυτό αρκετές φορές βλέπουμε διάφορα συστήματα στην Skoda πριν «φθάσουν» στη VW.
Η αρθρωτή πλατφόρμα, δίνει τη δυνατότητα για τρία μεγέθη μπαταρίας, πέντε επίπεδα ισχύος από 109 έως 220 kW (148 έως 299 PS) και κίνηση στους δύο πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς). Το SKODA ENYAQ iV έχει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Το ηλεκτρικό SUV διαθέτει έως εννέα αερόσακους, μια ολοκληρωμένη και προληπτική λειτουργία Crew Protect Assist και πολλά άλλα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης.
Το ENYAQ iV έχει μήκος 4.649 χιλ., πλάτος 1.879 χιλ. και ύψος 1.616 χιλ. Το μεταξόνιο του είναι 2.765 χιλ.
Οδηγήσαμε το αθόρυβο και πολύ γρήγορο Enyaq iV 60 που είναι και η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Skoda. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι εξαιρετικές.
Εκτός από αθόρυβο έχει και πολύ καλή ηχομόνωση. Το Enyaq iV έχει άριστη οδηγική συμπεριφορά και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται από 0-100 μόλις 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα «σταματά» ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται σκόπιμα για να υπάρχει μεγαλύτερη εξοικονόμηση στις μπαταρίες.
Το αυτοκίνητο στέκεται καλά στο δρόμο. Οι ζάντες που έχουν μοντέρνα σχεδίαση είναι από 18 έως 21 ίντσες . Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος κάνοντας ακόμη πιο ξεκούραστο το ταξίδι. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι (Cd=0,262).Μπορούμε να πούμε ότι η ποιότητα κύλισης αγγίζει τις premium κατηγορίες.
Τα δύο πιο ισχυρά μοντέλα διαθέτουν κίνηση σε όλους τους τροχούς χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα στον μπροστινό άξονα .
Η καμπίνα αυτού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ευρύχωρη. Το σαλόνι αρχοντικό. Ταξιδεύουν άνετα τέσσερις ψηλοί επιβάτες αλλά και πέντε χωράνε χωρίς παράπονα. Το γεγονός ότι δεν έχει σήραγγα μετάδοσης το κάνει ακόμη πιο ευρύχωρο ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί στα 585 λίτρα τις αποσκευές όλων των επιβατών.
Στο εσωτερικό του SKODA ENYAQ iV υπάρχει νέο Digital Cockpit. Ο οδηγός του έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων μόλις 5,3 ιντσών. Όλες οι πληροφορίες όπως τα δεδομένα οδήγησης, τα συστήματα πλοήγησης και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης βρίσκονται εκεί.
Δεξιά του όμως υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής (Modular Infotainment Matrix τελευταίας γενιάς) 13 ιντσών που είναι η μεγαλύτερη οθόνη σε SKODA. Τα γραφικά στην head-up οθόνη είναι ευκρινέστατα.
Το SKODA ENYAQ iV είναι έξυπνα συνδεδεμένο. Ο χειρισμός της γίνεται ανέπαφα, τόσο με κινήσεις των χεριών όσο και με φωνητικό έλεγχο – μέσω του ψηφιακού βοηθού φωνής Laura.
Οι νέες λειτουργίες Simply Clever παρέχουν έξυπνες απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως
«Πού μπορώ να αποθηκεύσω το καλώδιο φόρτισης;» και
«Πώς μπορώ να κρατήσω τα χέρια μου καθαρά όταν χειρίζομαι το καλώδιο;»
Το καλώδιο φόρτισης μπορεί εύκολα να καθαριστεί με ένα ειδικό καθαριστικό καλωδίων πριν αποθηκευτεί σε μια ειδική τσάντα στο χώρο αποσκευών. Ένα προστατευτικό κάλυμμα καλύπτει την υποδοχή φόρτισης του ENYAQ iV κατά τη φόρτιση.
Η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός μπορούν να ελεγχθούν από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySKODA.
Η αυτονομία του ξεπερνάει, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Skoda ,τα 520 χλμ. στον κύκλο WLTP . Μάλιστα υπάρχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.
Οι μπαταρίες της Skoda φορτίζονται με τρείς τρόπους. Πάντως έχει υπολογισθεί ότι αν κάποιος φορτίζει στο σπίτι του το ENYAQ iV από συνεχές η εναλλασσόμενο ρεύμα το κόστος με το ημερήσιο τιμολόγιο της ΔΕΗ είναι 3.17 ευρώ ενώ με το βραδινό τιμολόγιο πέφτει κάτω από 2,5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.
Τρόποι φόρτισης των μπαταριών
Οικοσύστημα SKODA iV: Powerpass και τρία wallboxes SKODA iV
Η SKODA προσφέρει Wallbox SKODA iV για το σπίτι και υποστηρίζει πελάτες με σχεδιασμό και εγκατάσταση.Εκτός από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, η SKODA AUTO εστιάζει επίσης στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος SKODA iV.
Για φόρτιση στο σπίτι, ο κατασκευαστής αυτοκινήτου προσφέρει Wallbox φορτιστή SKODA iV. Αυτό επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν τα οχήματά τους με ευκολία χρησιμοποιώντας μόνο μία κάρτα το πολύ από τα 195.000 σημεία φόρτισης στην ΕΕ.
Αυτά περιλαμβάνουν τους περισσότερους δημόσιους σταθμούς φόρτισης, καθώς και γρήγορους φορτιστές σε διεθνείς οδούς κυκλοφορίας και οδούς.
Η SKODA συμβάλλει στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης συμμετέχοντας στην κατασκευή του δικτύου γρήγορης φόρτισης Ionity σε όλη την Ευρώπη και την εγκατάσταση σημείων φόρτισης προσβάσιμων από το κοινό στις αντιπροσωπείες της SKODA.
Το κόστος είναι σύμφωνο με τα πρότυπα της αγοράς και χρεώνεται στον πελάτη με ένα διαφανές και βολικό μηνιαίο τιμολόγιο Powerpass.
Επιπλέον, οι αγοραστές ενός ολοκαίνουργιου ENYAQ iV στο βασικό τιμολόγιο “Simply Charge” θα επωφεληθούν από μια μειωμένη βασική τιμή για ένα έτος.
Οποιοσδήποτε επιλέξει το πακέτο DC μπορεί να ενεργοποιήσει το “DC Booster” στο Powerpass και θα λάβει το τιμολόγιο “Charge Faster” για ένα έτος χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει το βασικό τέλος.
SKODA iV Wallbox για το σπίτι
Το Wallbox SKODA iV Charger για φόρτιση στο σπίτι αποτελεί επίσης μέρος του οικοσυστήματος SKODA iV. Διατίθεται σε τρεις παραλλαγές.
Ο φορτιστής SKODA iV (650 €) είναι η βασική παραλλαγή και η ιδανική λύση για την ασφαλή επαναφόρτιση του αυτοκινήτου στο σπίτι.
Το SKODA iV Charger Connect (1.050 €) διαθέτει σύνδεση LAN και Wi-Fi, επιτρέποντας τον έλεγχο της διαδικασίας φόρτισης από απόσταση μέσω της εφαρμογής Powerpass. Αυτό το κουτί τοίχου διαθέτει επίσης συσκευή ανάγνωσης RFID, επιτρέποντας στον χρήστη να ταυτιστεί με ασφάλεια πριν ξεκινήσει η φόρτιση, για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης κατοικιών.
Το SKODA iV Charger Connect + (1.400 €) μπορεί επίσης να επικοινωνήσει με τον διακομιστή μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας μέσω σύνδεσης LTE και είναι εξοπλισμένο με πιστοποιημένο μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας εκτός από τη συσκευή ανάγνωσης RFID. Η εφαρμογή Powerpass επιτρέπει τη συνεχή παρακολούθηση της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας του ENYAQ iV. Οι δύο πιο προηγμένοι φορτιστές επιδοτούνται με ποσό 500 € από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Οι τιμές του Skoda Enyaq iV
Σύμφωνα με όσα προσφέρει το αυτοκίνητο – εξοπλισμός και την τεχνολογική υποστήριξη- μπορούμε να πούμε ότι οι τιμές είναι καλές. Φαίνονται ακριβές αλλά θα πρέπει στο μέλλον να ξέρετε ότι όλα αλλάζουν στην αυτοκίνηση. Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν άνοδο στις τελικές τιμές που είναι ανεβασμένες ακόμη και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Τρία είναι τα μοντέλα που θα δούμε στη χώρα μας . Όλα τα Skoda Enyaq iV είναι δικίνητα. Το 4Χ4 θα αργήσει λίγο.
Το Enyaq iV (50-55 KW) που αποδίδει 148 ίππους. Η τιμή του είναι 35.700 ευρώ και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κατεβαίνει στα 29.942 ευρώ.
Το Enyaq iV ( 60-62 KW) που αποδίδει 179 ίππους. Η τιμή του είναι 39.200 ευρώ και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κατεβαίνει στα 34.458 ευρώ.
Το Enyaq iV (80-82 KW) που αποδίδει 204 ίππους. Η τιμή του είναι 46.300 ευρώ και με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κατεβαίνει στα 40.699 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.