ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης «απειλεί με εκλογές» τους φιλοσαμαρικούς. Πρώτη φορά κάποιος «απειλεί» με... άλμα στο κενό!
prodeals

Abarth, τελειώσαμε με τα θερμικά, μόνο ηλεκτρικά στο μέλλον

Μελλοντικό μοντέλο της Abarth που θα γεμίζει στο πρατήριο; Ναι, αλλά όχι στην Ευρώπη

Abarth, τελειώσαμε με τα θερμικά, μόνο ηλεκτρικά στο μέλλον

Η Abarth προκάλεσε αίσθηση πριν ένα μήνα, όταν παρουσίασε το 600e. Είναι το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της, αλλά έχει δύο στοιχεία που έρχονται σε αντιπαράθεση με το ένδοξο παρελθόν: είναι το πρώτο της crossover κι είναι 100% ηλεκτρικό.

Τώρα, η ιταλική φίρμα το καθιστά ξεκάθαρο: Όλα τα Abarth από εδώ και πέρα θα γεμίζουν αποκλειστικά με ρεύμα. Κάτι που έρχεται σε αντίθεση με κάμποσους παραδοσιακούς κατασκευαστές, που αποφάσισαν να δώσουν παράταση ζωής στα θερμικά σύνολα. Αξίζει όμως να ξεκαθαρίσουμε ότι η απόφαση του πλήρους εξηλεκτρισμού αφορά την ευρωπαϊκή αγορά, όχι όλο τον πλανήτη.

Έτσι, όταν η γκάμα των 595/695 έπαυσε να παράγεται, η Abarth αποχαιρέτησε εντελώς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη — δεν ασχολήθηκε καν με τα υβριδικά σύνολα. Αντίθετα, η Νότια Αμερική εξακολουθεί να απολαμβάνει τις καυτές θερμικές Abarth εκδόσεις των crossover Pulse και Fastback της FIAT.

Στην Ευρώπη, το τιμημένο έμβλημα του Σκορπιού φορούν αποκλειστικά τα ηλεκτρικά 500e και 600e. Ο Gaetano Thorel, επικεφαλής της FIAT και της Abarth στην Ευρώπη, απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστροφής στην εσωτερική καύση, επικαλούμενος τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων.

«Εάν αγοράσετε ένα σπορ μοντέλο που εκπέμπει 180 g/km και βρίσκεστε στην Ιταλία, πρέπει να πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας μεταξύ €1.000 και €2.000 κάθε χρόνο», σχολίασε. «Γιατί να το κάνεις αυτό όταν σου προσφέρουμε ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο, προσφέρει το ίδιο επίπεδο απόλαυσης κι έχει ισοδύναμες επιδόσεις; Στην ίδια τιμή; Νομίζω ότι είναι καλύτερο να παραμείνουμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Και το νέο 500e που θα έρθει ως υβριδικό 500 Ibrida το 2026; Αυτό θα μπορούσε να υπάρξει σε έκδοση Abarth; Ο Thorel απέρριψε το ενδεχόμενο, δηλώνοντας ότι το ήπιο υβριδικό σύστημά του δεν έχει αρκετή δύναμη για να αξίζει το έμβλημα του Σκορπιού. «Πρέπει να παραμείνουμε πιστοί στο DNA της Abarth κι ο κινητήρας που θα φορά το νέο υβριδικό 500 δεν μας επιτρέπει να εξάγουμε την ισχύ ώστε να φτιάξουμε ένα πραγματικό Abarth».

Αυτό σημαίνει ότι η Abarth θα περιοριστεί στα 500e και 600e; Ο υπεύθυνος Ευρώπης δεν το πιστεύει: «Για μένα, η Abarth μπορεί να εξαπλωθεί σε οποιαδήποτε κατηγορία, αρκεί να έχει το κατάλληλο DNA. Εάν ένα SUV είναι αρκετά δυνατό, τότε γιατί να μην υπάρξει κι ως Abarth»;

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ωστόσο, παρά τα σχέδια για μια ευρύτερη γκάμα, ο Thorel κατέστησε σαφές ότι η Abarth δεν θα επιδιώξει την ανάπτυξη μοντέλων κατά παραγγελία, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον: «Ο Carlo Abarth δεν έφτιαξε ποτέ ένα μοντέλο από την αρχή. Το DNA μας είναι να πάρουμε ένα συμβατικό μοντέλο και να ενισχύσουμε τις επιδόσεις του, να βελτιώσουμε την οδική του συμπεριφορά και τον ήχο του, προκειμένου να το κάνουμε πιο σπορ». Αυτό σημαίνει ότι η Abarth θα συνεχίσει να παράγει βελτιωμένες εκδόσεις των μοντέλων της FIAT, ξεχωρίζοντας από ανταγωνιστές όπως η Alpine, η οποία δημιουργεί αυτόνομα μοντέλα, εκτός από σκαλισμένα Renault.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.