Ο Jody Scheckter είναι περισσότερο γνωστός για την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών της Formula 1 το 1979. Οδήγησε όμως και το πιο παράξενο μονοθέσιο που πέρασε ποτέ από τις πίστες, την 6τροχη Tyrrell P34.
Η Tyrrell P34 αγωνίστηκε κατά τη διάρκεια των σεζόν 1976 και 1977 στην F1, με το «Chassis 8» να φορά έναν V8 κινητήρα Ford-Cosworth DFV 3.0 lt.
Η περίεργη, εξάτροχη σχεδίαση της Tyrrell P34 ήταν ιδέα του τεχνικού διευθυντή της Tyrrell, Derek Gardner.
Σκέφτηκε ότι μικρότεροι τροχοί θα κρύβονταν πίσω από το μπροστινό σπόιλερ και θα επέφεραν σαφές αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Ένα δεύτερο σετ τροχών θα αναπλήρωνε τη μικρότερη επιφάνεια των ελαστικών.
Ο Gardner υπολόγισε επίσης ότι η ύπαρξη δύο ακόμη ελαστικών θα είχε ως αποτέλεσμα καλύτερο φρενάρισμα. Ωστόσο, στην πράξη, οι πιλότοι δυσκολεύτηκαν με τη διάταξη.
«Το φρενάρισμα υποτίθεται ότι ήταν καλύτερο: Όντως ήταν, όταν φρενάρατε σε ευθεία γραμμή. Αλλά στο στρίψιμο, οι μικροί τροχοί γλιστρούσαν κι έπρεπε να σηκώσεις το πόδι από το πεντάλ, οπότε έχανες το πλεονέκτημα», δήλωσε σχετικά ο Scheckter.
Παρά τις σχεδιαστικές αδυναμίες, η Tyrrell P34 είχε επιτυχία στην πίστα. Ο Scheckter οδήγησε το μονοθέσιο στη μοναδική του νίκη στο Grand Prix της Σουηδίας το 1976.
Μαζί με τον Patrick Depailler είχαν συνολικά 10 τερματισμούς στο βάθρο εκείνη τη σεζόν, συμπεριλαμβανομένου μιας δεύτερης και τρίτης θέσης στο Grand Prix του Μονακό. Δυστυχώς, το 1977 δεν πήγε το ίδιο καλά, με μόνο τέσσερα βάθρα συνολικά.
Παρατηρήστε τα διαφανή σημεία στο μπροστινό μέρος του αμαξώματος, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να βλέπουν τα ελαστικά. Επέτρεπαν στον πιλότο να τοποθετήσει καλύτερα το αυτοκίνητο μέσα στη στροφή και να αξιολογήσει τη φθορά των ελαστικών.
Αν σας άνοιξε η όρεξη, το ιδιότροπο μονοθέσιο θα βγει σε δημοπρασία από τη RM Sotheby’s στο Μονακό κι αναμένεται να πουληθεί από €450.000 έως €650.000.