Η συμφωνία εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της Sauber από την Audi, θα βάλει τέλος στη συνεργασία της Alfa Romeo με την ελβετική ομάδα μόλις ολοκληρωθεί η επόμενη σεζόν,ενόψει της εισόδου της γερμανικής εταιρείας στη Formula 1.
Η εξέλιξη αυτή ανακοινώθηκε επίσημα από την Alfa Romeo, και είναι η σαφέστερη μέχρι στιγμής ένδειξη της επικείμενης συνεργασίας της Audi με τη Sauber – η οποία θα ανακοινωθεί εν καιρώ, μετά τησημερινή επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας του Ingolstadt ότι θα μπει στη F1 το 2026 κατασκευάζοντας τη δική της μονάδα ισχύος στο εργοστάσιο του Νόιμπουργκ.
Η Alfa Romeo ήταν χορηγός ονομασίας της Sauber από το 2018. Τα μονοθέσια της ομάδας κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της δεύτερης στο Χίνβιλ της Ελβετίας, και χρησιμοποιούσαν τις μονάδες ισχύος και άλλα μηχανικά μέρη της Ferrari.
Πρόσφατα η χορηγική αυτή συνεργασία ανανεώθηκε για το 2023, παρότι ο διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό είπε ότι «δεν είμαι τυφλός» σε ερώτηση για τη φημολογία εξαγοράς της Sauber από την Audi μέχρι το τέλος του 2025.
Η ανακοίνωση της Alfa Romeo ανέφερε: “Η Alfa Romeo επικοινωνεί ότι η συνεργασία της με τη Sauber Motorsport θα λήξει στο τέλος του 2023. Η Alfa Romeo ανακοίνωσε την επιστροφή της στη F1 το 2017 με ένα μακροχρόνιο πλάνο, και τον Ιούλιο του 2022 ανακοίνωσε την απόφασή της να συνεχίσει τη συνεργασία με τη Sauber επίσης για το 2023, βάσει των πολλά υποσχόμενων αποτελεσμάτων στο πρώτο μισό της σεζόν, από πλευράς απόδοσης, marketing και σύμπνοιας με την ομάδα”.
Πρόσφατα, ο Ιμπαρατό είπε ότι δεν τον αγχώνει καθόλου το ενδιαφέρον της Sauber για την Audi. “Ειλικρινά, δεν με αγχώνει, υπάρχουν τόσο πολλά πεδία στα οποία μπορούμε να παίξουμε, όταν είσαι μια εταιρεία σαν την Alfa Romeo, που υπάρχει εδώ και 112 χρόνια, ο κόσμος είναι ανοιχτός για σένα. Και οδεύουμε ξανά σε θετικό δρόμο. Το 2021 ήταν το πρώτο έτος που η Alfa Romeo είχε κερδοφορία εδώ και πολλά χρόνια“.
Προς το παρόν είναι ασαφές αν η Alfa Romeo αναζητά κάποια άλλη ομάδα για να συνεχίσει τη διαδρομή της στη Formula 1. Η πιο προφανής επιλογή για να το κάνει είναι η Haas, που έχει επίσης πολύ στενούς δεσμούς με τη Ferrari, καθώς και όλα τα μηχανικά μέρη της Scuderia για τα μονοθέσιά της.