Η Mercedes-Benz, όπως και πολλοί άλλοι ιστορικοί κατασκευαστές, οφείλει μεγάλο μέρος της θέσης της, στη βαθμίδα αναφοράς όσον αφορά τις τεχνολογίες. Όχι μόνο στους τομείς της άνεσης ή της ασφάλειας, αλλά και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με την εμφάνιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εταιρεία της Στουτγάρδης έπεσε από το βάθρο της, εις όφελος της Tesla και ορισμένων Κινέζων κατασκευαστών που διαθέτουν περισσότερη γνώση της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Είτε όσον αφορά τις επιδόσεις είτε την απόδοση.
Για να καλύψει λοιπόν τη υστέρησή της και, εάν χρειαστεί, να ανακτήσει την ηγετική θέση της, η Mercedes-Benz επιστράτευσε την ομάδα της στην F1, προκειμένου να επιταχύνει την εξέλιξη των ηλεκτρικών τεχνολογιών της, σε μπαταρίες, κινητήρες και λογισμικό. Ακόμη και στην αεροδυναμική.
Η τεχνογνωσία μιας ομάδας της Formula 1, και μάλιστα της δυνατότερης, μιας και είναι οκτώ φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών από την καθιέρωση των υβριδικών κινητήρων, οφείλεται στην ικανότητά της να σχεδιάζει και να εξελίσσει αποτελεσματικές και υψηλών επιδόσεων τεχνολογίες σε χρόνο-ρεκόρ. Ωστόσο, ο χρόνος είναι ακριβώς ο παράγοντας-μειονέκτημα για τη Mercedes-Benz έναντι της Tesla στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκμεταλλευόμενη το δημοσιονομικό ανώτατο όριο που περιορίζει τα έξοδα των ομάδων που συμμετέχουν στην F1, η Mercedes-Benz απευθύνθηκε στη στρατιά των μηχανικών της που εδρεύει στη Βρετανία για να επιταχύνει την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων της.
Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz ανέθεσε στην ομάδα της F1 το πρωτότυπο EQXX, το οποίο εξελίχτηκε σε μόλις 18 μήνες. Ένα κινούμενο πρωτότυπο για το οποίο η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία 1.000 km με μία μόνο φόρτιση, χάρη στο σύστημα κίνησης με τη βελτιστοποιημένη απόδοση και την εξαιρετικά αποτελεσματική αεροδυναμική. Δύο τομείς στους οποίους η συμβολή της F1 ήταν καταλυτική.
Ο Markus Schäffer, επικεφαλής τεχνολογίας στη Mercedes-Benz, είπε στους συναδέλφους μας στο Reuters ότι η Στουτγάρδη έχει «ένα πλεονέκτημα με τη Formula 1 που οι άλλοι δεν έχουν», ξεκινώντας από την Tesla.
Ο Καλιφορνέζος κατασκευαστής έχει προηγηθεί για περισσότερα από δέκα χρόνια σε έρευνα και εξέλιξη στα EV. Με τα Tesla Model 3 και Model Y να εξακολουθούν να λειτουργούν ως σημεία αναφοράς όσον αφορά την απόδοση και τη διαχείριση της ενέργειας.
Η ικανότητα να εργάζεται γρήγορα, με συγκεκριμένα και καινοτόμα αποτελέσματα από την ομάδα της F1, είναι επομένως απαραίτητη στη Mercedes-Benz, η οποία φιλοδοξεί να γίνει ο τεχνολογικός ηγέτης και στην ηλεκτροκίνηση.
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι η Mercedes-Benz EQXX είναι εξοπλισμένη με μια συστοιχία μπαταριών της οποίας η καθαρή χωρητικότητα αντιστοιχεί στο 50% αυτής της Mercedes EQS. Την ίδια στιγμή που προσφέρει επαληθευμένη αυτονομία 1.202 km με μία μόνο φόρτιση χάρη στην κατανάλωση 8,3 kWh/100 km. Απόδοση που έχει τα φόντα να συγκριθεί με τις 19,2 kWh/100 km ενός Tesla Model 3, για παράδειγμα (μέτρηση DRIVE για το Performance). Αντίστοιχα την κατανάλωση της Mercedes EQS την είχαμε μετρήσει στις 25,3 kWh/100 km!
Οι πρώτες εφαρμογές παραγωγής αυτής της «εσωτερικής» συνεργασίας θα πρέπει να είναι απτές από το 2024 με το λανσάρισμα μιας ολοκαίνουργιας πλατφόρμας. Η τελευταία θα επωφεληθεί από τα διδάγματα που αντλήθηκαν από το πρότζεκτ EQXX, από το οποίο θα δανειστεί ορισμένα στοιχεία του συστήματος κίνησης, καθώς και την αεροδυναμική φιλοσοφία για να ελαχιστοποιήσει την αντίσταση στον αέρα.
Ο στόχος είναι να σχεδιαστούν πιο αποτελεσματικά μοντέλα που θα επιτρέπουν τη χρήση πιο κόμπακτ μπαταριών, οι οποίες θα είναι επομένως ελαφρύτερες –και φθηνότερες– και πιο αποδεκτές από οικολογική άποψη.