Η φημολογία ξεκίνησε ξαφνικά την περασμένη εβδομάδα, φούντωσε το Σαββατοκύριακο και το μυστήριο θα λυθεί αύριο. Ενα νέο δράμα στη Formula 1 με πρωταγωνιστές τη Red Bull από τη μια και από την άλλη όλο το υπόλοιπο paddock.
Η φημολογία ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα και έκανε λόγο για ένα mega-σκάνδαλο με πρωταγωνίστρια τη Red Bull. Ουσιαστικά υποστηρίζεται ότι η Red Bull ξεπέρασε τον περσινό προϋπολογισμό που έχει βάλει σαν όριο η FIA, το λεγόμενο budget cap.
Βέβαια, όλα αυτά βρίσκονται ακόμη στη σφαίρα της φημολογίας, με τη Red Bull να αρνείται τα πάντα και να υποστηρίζει ότι δεν έχει ξεπεράσει τον προϋπολογισμό και να απορεί από πού προήλθαν όλες αυτές οι διαρροές και οι φήμες. Από την άλλη η Mercedes η οποία έχει άμεσο ενδιαφέρον καθώς ήταν αυτές οι δύο ομάδες που κονταροχτυπήθηκαν πέρυσι για τον τίτλο και μέχρι τον τελευταίο αγώνα μπήκαν ισόβαθμες στη μάχη, αλλά και η Ferrari που με τους νέους κανόνες το έχει βρει αρκετά καλά και επιθυμεί να πρωταγωνιστήσει ξανά στα επόμενα πρωταθλήματα, έχουν εξοργιστεί και δεν σταμάτησαν το περασμένο Σαββατοκύριακο να ρίχνουν λάδι στη φωτιά με τις δηλώσεις των επικεφαλής τους.
Οι απαντήσεις θα δοθούν αύριο, όταν η FIA θα δημοσιεύσει την έκθεσή της για όλες τις ομάδες για το budget cap, μια έρευνα που ξεκίνησε την περασμένη άνοιξη, διήρκεσε έξι μήνες και ήρθε η ώρα να δημοσιευτεί και να επιφέρει συνέπειες, σε περίπτωση που οι κανόνες έχουν καταπατηθεί.
Εντωμεταξύ η Formula 1 έχει βρει το νέο της δράμα, με παρασκηνιακές συναντήσεις team principals, οργιώδη φημολογία, βολές, χαιρέκακα χαμόγελα και νεύρα.
Τι είναι το budget cap
Το ανώτατο όριο δαπανών εισήχθη την περασμένη σεζόν για να καταστήσει την F1 πιο βιώσιμη οικονομικά και να αποτρέψει τις πλουσιότερες ομάδες από το να αποκτούν μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους. Tο όριο είχε τεθεί το 2021 στα 145 εκατ. δολάρια.
Για το 2022 το budget cap έχει οριστεί στα 140 εκατ. δολάρια και στα 135 εκατ. δολάρια από το 2023-2025.
Τι λένε οι φήμες για τη Red Bull
Εντωμεταξυ, και μέχρι τα αυριανά επίσημα στοιχεία από τη FIA, η φημολογία οργιάζει.
Καθώς όλα όσα έρχονται στο φως δεν είναι παρά φήμες, τα ποσά που ακούγονται διαφέρουν.
Αρχικά οι φήμες ήθελαν την Red Bull να έχει ξεπεράσει τον προϋπολογισμό κατά 5 εκατ. δολάρια, ωστόσο αργότερα η γερμανική εφημερίδα Auto Motor und Sport υποστήριξε ότι η Red Bull ξεπέρασε τον περσινό προϋπολογισμό κατά 10 εκατ. δολάρια. Η τελευταία πληροφορία έρχεται από την πλευρά της Daily Mail η οποία υποστηρίζει ότι ναι μεν η Red Bull έχει ξεπεράσει τον προϋπολογισμό, αλλά μόλις κατά 1 εκατ. λίρες.
Το να ξεπεράσει από ένα έως 5 εκατ. τον προϋπολογισμό σημαίνει ότι τον ξεπέρασε σε ένα ποσοστό μέχρι 5%. Και για αυτό τα όσα προβλέπει η FIA σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ποινές που αφορούν κυρίως σε πρόστιμα. Το να έχει ξεπεράσει τον προϋπολογισμό κατά 10 εκατ. αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% πάνω από το επιτρεπτό όριο και προβλέπονται σοβαρές ποινές, όπως αφαίρεση πόντων στο πρωτάθλημα.
Εκτός λοιπόν από το αν η Red Bull έχει ξεπεράσει τον προϋπολογισμό της είναι εξίσου κρίσιμο να διαπιστωθεί κατά πόσο τον έχει ξεπεράσει.
Αν η Red Bull κριθεί ένοχη για υπερβάσεις στα έξοδα άνω του 5% θα μπορούσαν να την αφαιρεθούν βαθμοί του πρωταθλήματος και να στερεηθεί τον τίτλο ο Max Verstappen, αν και πάλι, κάτι τέτοιο φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο.
Πάντως, η Daily Mail υποστηρίζει ότι η έρευνα της FIA πρόκειται να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η παραβίαση της Red Bull ήταν μόνο μικρή, με πηγές να αναφέρουν ότι ξεπέρασαν το όριο μόλις κατά 1 εκατ. λίρες.
Διαψεύδει τα πάντα η Red Bull
Η Red Bull από την πλευρά της είναι «απολύτως σίγουρη» ότι δεν παραβίασε τους κανόνες της F1 ξεπερνώντας τα όρια του budget cap και ότι ο Max Verstappen δεν θα στερηθεί τον τίτλο του, σύμφωνα με τον Christian Horner.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull Christian Horner επέμεινε ότι δεν υπήρχαν προβλήματα με τον προϋπολογισμό τους και αποκάλυψε ότι τα στοιχεία είχαν υπογραφεί από ελεγκτές. Ο Horner σημείωσε ακόμη ότι δεν έχει καμία ενημέρωση από τη FIA ότι η ομάδα του παραβίασε τους κανονισμούς.
Ο Horner δήλωσε στο Autosport: «Είμαι απόλυτα σίγουρος για τα στοιχεία που έχουμε καταθέσει. Έχουν περάσει από μια διαδικασία. Δόθηκαν τον Μάρτιο και έχουν την υπογραφή από τους ελεγκτές μας, οι οποίοι είναι προφανώς ένας από τους τρεις μεγαλύτερους ελεγκτές. Και πιστεύουμε ότι είμαστε άνετα εντός του ανώτατου ορίου προϋπολογισμου. Η FIA ακολουθεί τη δική της διαδικασία. Περιμένουμε ελπίζουμε, και ενδεχομένως αυτή την εβδομάδα, να ακούσουμε όχι μόνο εμείς, αλλά όλες οι ομάδες, το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας».
Budget cap άλλη μια ευκαιρία για ίντριγκα στη Formula 1
Εντωμεταξύ η Ferrari απαίτησε η Red Bull να λάβει τη μέγιστη δυνατή τιμωρία, αν κριθεί ένοχη για υπερβολικές δαπάνες.
Την ίδια ώρα, το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, υποδαύλισε τις φήμες αφού ισχυρίστηκε ότι η Red Bull ερευνάται εδώ και μήνες.
Ο Horner της Red Bull αντεπιτέθηκε στους αντιπάλους τους κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, υπονοώντας ότι τα σχόλια ήταν «εκτός πραγματικότητας».
Ισχυρίστηκε επίσης ότι οι φήμες ήταν μια «ύπουλη τακτική» για να αποσπάσουν την προσοχή του Max Verstappen στην πρώτη του προσπάθεια να γίνει δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Μιλώντας στο Motorsport.com, πρόσθεσε: «Αυτό που είπα ισχύει απολύτως. Θα εξετάσουμε όλες τις επιλογές μας. Και είναι εντελώς απαράδεκτο να προβάλλεται ένας εντελώς αβάσιμος ισχυρισμός. Και με βάση ποια στοιχεία; Ποια είναι η πηγή των πληροφοριών; Πρόκειται για μια εμπιστευτική υποβολή φακέλου μεταξύ της ομάδας και της FIA. Δεν έχω ιδέα για το φάκελο οποιουδήποτε από τους αντιπάλους μας. Από πού υποτίθεται λοιπόν ότι προέρχονται αυτές οι πληροφορίες;».
Σε άλλες δηλώσεις του ο Christian Horner υποστήριξε ότι οι φήμες ήταν «απλώς εικασίες» και εξαπέλυσε ξανά πυρά κατά των αντιπάλων της ομάδας για την ανάμειξη στα οικονομικά της.
Ο Horner χαρακτήρισε τα σχόλια «δυσφημιστικά». «Αυτό που είναι εντελώς απαράδεκτο είναι ομάδες που δεν συμμετέχουν σε καμία μορφή της υποβολής του φακέλου μας, να διατυπώνουν ισχυρισμούς για το δικό μας φάκελο, και για πιθανές ποινές. Αυτό είναι εντελώς παράνομο.
Οταν διατυπώνονται τέτοιες κατηγορίες, όσοι βρίσκονται ”σε γυάλινα σπίτια” δεν πρέπει να πετούν πέτρες. Νομίζω ότι πρόκειται για μια ύπουλη τακτική που αναπτύσσεται για να αποσπάσει την προσοχή από την έλλειψη επιδόσεων στην πίστα φέτος”». Μια ευθεία βολή του Horner στη Mercedes που φέτος δεν μπορεί να βρει τον εαυτό της στην πίστα, αλλά και στη Ferrari που ξεκίνησε δυναμικά αλλά αποδείχθηκε ότι δεν είναι έτοιμη για το πρωτάθλημα.
Οργιώδες παρασκήνιο, η μυστική συνάντηση του Toto Wolff με τον Matia Binotto
Πάντως, το αφεντικό της Ferrari, Mattia Binotto με το αφεντικό της Mercedes Toto Wolff στη Σιγκαπούρη όπου διεξήχθη το τελευταίο γκραν πρι είχαν όχι μία αλλά δύο συναντήσεις, τις οποίες μάλιστα δεν φρόντισαν να κρύψουν.
Οι δύο team principals είχαν συνάντηση μιας ώρας την Παρασκευή, όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι ισχυρισμοί για υπέρβαση του περσινού ορίου προϋπολογισμού από τη Red Bull, με την γερμανική εφημερίδα Auto Motor und Sport να αναφέρει ότι οι ανταγωνιστές της Red Bull «αισθάνονται εξαπατημένοι».
Οι δύο επικεφαλής συναντήθηκαν ξανά την Κυριακή, μόλις μια ώρα πριν την έναρξη του γκραν πρι της Σιγκαπούρης, όταν ο Binotto της Ferrari εντοπίστηκε να μπαίνει στο hospitality της Mercedes, χωρίς μάλιστα να κρύβεται, για μια ακόμη συνάντηση, μισής ώρας αυτή τη φορά, με τον Toto Wolff.
Η Ferrari έχει ήδη ισχυριστεί ότι θα πιέσει για τη μέγιστη δυνατή ποινή, αν διαπιστωθεί ότι η Red Bull έκανε υπερβολικές δαπάνες.
Ο Wolff ανέφερε ότι η Mercedes ενοχλήθηκε από τις αποκαλύψεις, καθώς αν αποδειχθεί ότι συνέβη κάτι τέτοιο έχει θέσει τις αντίπαλες ομάδες σε «μειονεκτική θέση».
Το τετ α τετ Horner-Binotto
Πάντως, η κάμερα έπιασε, λίγο πριν την έναρξη του γκραν πρι της Κυριακής τους Christian Horner και Mattia Binotto σε μια έντονη συζήτηση.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό το θέμα της υπέρβασης του προϋπολογισμού
Τόσο από το στρατόπεδο της Mercedes, όσο και από το στρατόπεδο της Ferrari αλλά και από την McLaren εξηγούσαν στις συνεντεύξεις τους ότι το θέμα δεν είναι απλό, γιατί οι ίδιοι αναγκάστηκαν να κάνουν είτε περικοπές, είτε απολύσεις στις δικές τους ομάδες, χάνοντας πολύτιμο προσωπικό που θα βοηθούσε στην εξέλιξη, αναγκάστηκαν επίσης, ενώ μποροούσαν, να μην εξελίξουν κάποιες τεχνολογίες την ώρα που αν μια ομάδα ξεπερνούσε τον προϋπολογισμό θα μπορούσε να κάνει τεχνολογική εξελίξη που θα της έδινε πλεονέκτημα όχι απλά στο παρών πρωτάθλημα αλλά και στα δυό επόμενα. Δηλαδή μέχρι το 2023.
Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθυντής αγώνων της Ferrari, Laurent Mekies, ζήτησε να λάβει η ομάδα τη «μέγιστη ποινή» αν η Red Bull κριθεί ένοχη μετά από έρευνα.
Ανταλλάσσουν πυρά οι δύο πλευρές
Ο Mekies της Ferrari ζητώντας τη μέγιστη ποινή είπε ότι αυτό πρέπει να γίνει επειδή οποιαδήποτε επιπλέον δαπάνη από τη Red Bull θα είχε «τεράστιο» αντίκτυπο στην απόδοση του μονοθεσίου τους.
«Δεν είναι πλέον μυστικό ότι δύο ομάδες παραβίασαν τους κανονισμούς για το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού του 2021, η μία κατά ένα σημαντικό ποσό, η άλλη λιγότερο.
Το θεωρούμε αυτό ως κάτι πολύ σοβαρό και περιμένουμε από τη FIA να διαχειριστεί την κατάσταση με υποδειγματικό τρόπο. Εμπιστευόμαστε τη FIA 100%. Έχουν πάρει πολύ ισχυρή θέση τις τελευταίες εβδομάδες και μήνες σε άλλα θέματα. Ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι, για ένα τόσο σοβαρό θέμα, θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια και οι μέγιστες ποινές για να διασφαλιστεί ότι όλοι αγωνιζόμαστε με τους ίδιους κανόνες, επειδή ο αντίκτυπός τους στην απόδοση των αυτοκινήτων είναι τεράστιος».
Ο Toto Wolff της Mercedes είπε μιλώντας στο Sky Sports. «Είναι αστείο που το λέει αυτό ο Christian, επειδή έχουν περάσει εβδομάδες και μήνες που ερευνώνται, οπότε ίσως δεν μιλάει με τον οικονομικό του διευθυντή».
«Στην πραγματικότητα, όλοι μας έχουμε ερευνηθεί επιμελώς. Απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε, υπάρχει μια ομάδα που έχει κάνει μια μικρή παράβαση, η οποία είναι περισσότερο διαδικαστικού χαρακτήρα, και μια άλλη ομάδα που έχει κάνει μια θεμελιωδώς μαζική υπέρβαση και η οποία εξακολουθεί να εξετάζεται. Αυτό είναι ένα ανοιχτό μυστικό στα paddock.
Δεν ξέρω πόσες δεκάδες εκατομμύρια έπρεπε να αναδιαρθρώσουμε και να επανεπεξεργαστούμε προκειμένου να είμαστε εντός προϋπολογισμού. Και αν κάποιος δεν το έχει κάνει αυτό ή δεν έχει πιέσει τα όρια, κάθε εκατομμύριο [που δεν ξοδεύεις] είναι ένα τεράστιο μειονέκτημα».
Και ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύει ότι η Red Bull ξόδεψε υπερβολικά σε μισθούς και πακέτα παροχών. Οπως είπε η δική του ομάδα έπρεπε να απολύσει εργαζομένους. «Έπρεπε να ζητήσουμε από τους ανθρώπους μας να δεχτούν μειώσεις μισθών ή πάγωμα μισθών, κάτι που ήταν πολύ σοβαρό.
Την ίδια στιγμή υπήρχε, ειδικά από δύο ομάδες, μια απίστευτη επιθετική πολιτική προσλήψεων που συνεχίζεται ακόμα, ρίχνοντας απίστευτους μισθούς στο τραπέζι και προσφέροντας απίστευτα πακέτα εταιρικών παροχών, όπου όλοι αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν αυτό σε αυτόν τον νέο κόσμο της Formula 1. Γι’ αυτό απλά καλωσορίζουμε τη διαφάνεια σε αυτό το θέμα, γιατί στο τέλος θα διαπιστώσουμε αν ίσως μας ξέφυγε κάτι από τη δική μας πλευρά ή αν όντως υπήρχαν παραβάσεις που συνεχίζονται και θα έχουμε μια σαφή εξήγηση γιατί ορισμένες ομάδες μπορούν να κάνουν ορισμένα πράγματα, τα οποία εμείς απλά δεν ήμασταν σε θέση να προσφέρουμε στη δική μας ομάδα».
Τώρα είναι απλώς σημαντικό να υπάρχει πλήρης διαφάνεια για το τι πραγματικά συμβαίνει, διότι είναι σαφές ότι αν κάποιος δαπανά περισσότερα χρήματα υπερβαίνοντας το ανώτατο όριο, αυτό του δίνει πλεονέκτημα απόδοσης. Τελικά, οι οικονομικοί κανονισμοί είναι πλέον εξίσου σημαντικοί με τους αθλητικούς ή τους τεχνικούς κανονισμούς- δεν υπάρχει διαφορά.
Είναι πολύ σημαντικό, από την πλευρά της FIA, να διασφαλίσει ότι τους αστυνομεύει σωστά, να τους επιβάλλει και να θέτει τις κατάλληλες ποινές σε περίπτωση που υπάρχει οποιαδήποτε παράβαση, ακόμα και αν αυτή έχει γίνει επηρεάζοντας τα αποτελέσματα του πρωταθλήματος στο παρελθόν».
Τι μπορεί να περιλαμβάνουν οι κυρώσεις
Μια υπέρβαση του προϋπολογισμού άνω του 5% θα μπορούσε να περιλαμβάνει την αφαίρεση βαθμών για το παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα μπορούσε -απολύτως θεωρητικά- να σημαίνει ότι ο Max Verstappen θα χάσει τον περσινό του τίτλο και να αποδοθεί ο τίτλος του πρωταθλητή του 2021 στον Lewis Hamilton.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωτάθλημα του 2021 κρίθηκε στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, στον περίφημο αγώνα του Αμπου Ντάμπι, όταν οι δύο ομάδες μπήκαν ισόβαθμες στον αγώνα. Οποιος κέρδιζε, θα κέρδιζε τον τίτλο. Από την αρχή ως και τον προτελευταίο γύρο προηγούνταν ο Lewis Hamilton και ενώ ήδη πολλοί είχαν ανακηρύξει πρωταθλητή τον Βρετανό, ένα απρόσμενο γεγονός (η σύγκρουση Latiffi στον τοίχο), το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και η απόφαση του αγωνιστικού διευθυντή Michael Massi να εκκινήσει ο αγώνας ξανά έστω για έναν γύρο, ενώ ήταν προφανές το πλεονέκτημα του Verstappen που είχε προλάβει να αλλάξει ελαστικά, έφεραν την ανατροπή. Ο Ολλανδός προσπέρασε τον Βρετανό, που ουσιαστικά δεν μπορούσε να αντιδράσει και κέρδισε τον αγώνα και τον τίτλο. Εγινε λόγος για κλοπή του τίτλου, δημιουργήθηκε κλίμα αδικίας και ενός στημένου αποτελέσματος, έγινε έρευνα και κρίθηκε ότι η απόφαση του Massi ήταν λανθασμένη αν και όχι εσκεμμένη. Ετσι ο Massi πήγε σπίτι του, αλλά ο τίτλος πιστώθηκε στον Verstappen.
Η πικρία για το Αμπου Ντάμπι δεν έφυγε ποτέ από την ομάδα της Mercedes, ενώ ο Lewis Hamilton, αφού εξαφανίστηκε για δύο μήνες, μίλησε ανοιχτά για εκείνο το βράδυ, για το αίσθημα δυσπιστίας και αδικίας που τον κυρίευσε. Το φετινό αυτοκίνητο της Mercedes δεν βοήθησε την ομάδα και τον Βρετανό να πάρουν την ρεβάνς και είναι σίγουρο ότι ο Toto Wolff περιμένει στην γωνία την Red Bull.
Είναι άλλωστε η κόντρα των δύο Toto Wolff και Christian Horner που κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον το ριάλιτι Drive to Survive και η τωρινή ευκαιρία με το budget cap ήταν μια ακόμη ευκαιρία οι δύο εκρηκτικοί team principals να διασταυρώσουν τα ξίφη τους.
Πάντως, όπως σημειώνουν ξένα μέσα αν κοιτάξει κανείς στο παρελθόν θα διαπιστώσει ότι σπάνια επηρεάζονται οι βαθμολογίες του πρωταθλήματος οδηγών. Το 2007, η McLaren αποσύρθηκε μόνο από το πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά την έρευνα για το spygate.
Ο Independent σημειώνει ακόμη σε ότι αφορά στο ενδεχόμενο αφαίρεσης του τίτλου από τον Verstappen ότι είναι «ρεαλιστικά απίθανο». Η αλλαγή του τίτλου για το περσινό πρωτάθλημα θα ήταν δυσάρεστο για όλους, και για το ίδιο το σπορ, ενώ σίγουρα αυτός δεν θα ήταν ένας τρόπος που θα ήθελε ο Hamilton να κερδίσει τον 8ο τίτλο του.
Σημειώνει πάντως, ότι «η επιτροπή κρίσης του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού, η οποία αποτελείται από μια ομάδα έξι έως 12 κριτών που προτείνονται από τη FIA και τις ομάδες, θα έχει τον τελικό λόγο σε περίπτωση που κάποια ομάδα υπερβεί το ανώτατο όριο». Και συμπληρώνει ότι η εύρεση τυχόν παράβασης μπορεί να οδηγήσει αυτή την κόντρα στα δικαστήρια.
Ποιος κρύβεται πίσω από τη διαρροή;
Εντωμεταξύ, το στρατόπεδο της Red Bull όχι μόνο περνά στην αντεπίθεση αλλά θέτει και το εξής ερώτημα. Από πού και ως πού διέρρευσε ότι υπάρχει πρόβλημα με τον προϋπολογισμό της αυστριακής ομάδας;
Ο Ralf Schumacher δείχνει προς ένα πρόσωπο που μέχρι πρότινος εργαζόταν ως σύμβουλος του Toto Wolff και πλέον έχει μετακινήθει στη FIA. Πρόκειται για τη νομική σύμβουλο Shaila-Ann Rao. Είναι το πρόσωπο για τη μετακίνηση της οποίας στη FIA είχε εκφράσει νωρίτερα μέσα στη χρονιά τις αντιρρήσεις της η Ferrari.
Ο Schumacher μιλώντας στο Sky Deutschland, δήλωσε: «Όλοι γνωρίζουμε ότι ένας στενός έμπιστος και πρώην υπάλληλος του Toto Wolff εργάζεται τώρα σε θέση στη FIA. Η FIA πρέπει να υποβληθεί σε εσωετερικό έλεγχο, διότι τέτοιες πληροφορίες απλά δεν πρέπει να διαρρεύουν. Μόνο κακό κάνει στη Formula 1 και μόνο η FIA μπορεί να φταίει. Αλλά ό,τι κι αν βγει την Τετάρτη, για μένα ο Toto Wolff με τη σκληρή κριτική του είναι ένας κακός χαμένος που δεν έχει ακόμα χωνέψει το γεγονός ότι έχασε έναν τίτλο».
Τα σχόλια του Schumacher ήρθαν μετά την αναφορά του επικεφαλής της Red Bull, Helmut Marco, ο οποίος επίσης άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει κάποιο… καρφί που διαρρέει δεδομένα.
Ο ίδιος δήλωσε στην ORF: «Πρώτα απ’ όλα, είναι εκπληκτικό. Δεν έχουμε καμία πληροφορία μέχρι στιγμής. Από πού προέρχονται λοιπόν αυτές οι λεπτομερείς πληροφορίες, τις οποίες χρησιμοποίησε ο Toto Wolff για τον ισχυρισμό του; Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να διευκρινιστεί.
Είναι κάτι παραπάνω από εκπληκτικό το πώς βρήκε αυτούς τους αριθμούς. Μιλάει για μια τεράστια υπέρβαση των δαπανών – πρέπει να υπάρχει κάποιος χαφιές κάπου στη FIA», είπε ο Marco.
Και ο Horner πάντως δήλωσε άναυδος για το πώς διέρρευσαν οι ιδιωτικές οικονομικές πληροφορίες τους.
Ο Horner σχολίασε: «Η κατάθεση του φακέλου και οι συνομιλίες μεταξύ της ομάδας και της FIA είναι μια υπόθεση που είναι εμπιστευτική. Δεν έχω ιδέα για το αποτέλεσμα των φακέλων των αντιπάλων μας, ή για τη λογιστική τους αντιμετώπιση ή κάτι τέτοιο, οπότε θα με ενδιέφερε να μάθω από πού προήλθαν οι πληροφορίες τους για αυτούς τους φανταστικούς ισχυρισμούς.
Πώς στο καλό έχουν αυτές τις πληροφορίες; Από πού έχουν αυτή τη γνώση; Η FIA δήλωσε μάλιστα ότι δεν έχει καν ολοκληρώσει τη διαδικασία».
Απείλησε ακόμη με νομικές ενέργειες. «Αν δεν υπάρξει σαφής απόσυρση αυτών των δηλώσεων, θα το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και θα εξετάσουμε ποιες είναι οι επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας. Είναι απολύτως απαράδεκτο να γίνονται σχόλια του τύπου που έγιναν χθες, τα οποία είναι εντελώς δυσφημιστικά για την ομάδα, τα brand και ακόμη και για τη Formula 1».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.