Η Κίνα βρίσκεται κοντά στο να γίνει ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023 και να ξεπεράσει την Ιαπωνία, σύμφωνα με την Moody’s Analytics.
«Η Κίνα προκάλεσε την έκπληξη πολλών μέσα στην πανδημία, καθώς προσπερνούσε τη Νότια Κορέα το 2021 και τη Γερμανία το 2022, καθιστώντας την τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων», ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα.
Η Κίνα πλησιάζει πλέον την Ιαπωνία, ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η διαφορά ανήλθε κατά μέσο όρο σε περίπου 70.000 αυτοκίνητα ανά μήνα το τρίμηνο του Ιουνίου, σε σύγκριση με σχεδόν 171.000 την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Με αυτόν τον ρυθμό, η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την Ιαπωνία μέχρι το τέλος του έτους», έγραψαν οι οικονομολόγοι της Moody’s, μια παγκόσμια κατάταξη που η Ιαπωνία διατηρεί από το 2019.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έστειλε τις συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα πέρα από τα επίπεδα που είχαν παρατηρηθεί πριν από την πανδημία.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, τα έσοδα από τις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας διπλασιάστηκαν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Συγκριτικά, οι συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη – οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο τα παραδοσιακά οχήματα όσο και τα EV – δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η Κίνα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παραγωγή κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου, το οποίο η Moody’s ανέφερε ως παράγοντα που δίνει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος παραγωγής EV.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Moody’s, η Κίνα παράγει περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, χάρη στο χαμηλό κόστος εργασίας της σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Η Κίνα διαθέτει επίσης περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης του μετάλλου.
Ως αποτέλεσμα, ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης της Tesla και της BMW. Ωστόσο, η Moody’s σημείωσε ότι οι ξένες μάρκες δεν επισκίασαν τις τοπικές, όπως η Chery και η SAIC.
Συνωστισμός ανταγωνιστών
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνάμεις αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως η Νότια Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία, έχει δει μια μικτή ανάκαμψη στις εξαγωγές αυτοκινήτων, τόνισε η Moody’s.
Παρόλα αυτά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν σχεδόν το 30% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, σε σύγκριση με λιγότερο από 5% πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας τον Απρίλιο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων EV εκτοξεύτηκαν σε περισσότερα από 10 εκατομμύρια το 2022, με την Κίνα να ηγείται και να αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της αγοράς.
Η Moody’s απέδωσε την άνοδο της ζήτησης EV εν μέρει σε «μεγάλες μειώσεις τιμών από τους Κινέζους κατασκευαστές και γενναιόδωρες κυβερνητικές ενισχύσεις». Για παράδειγμα, ο φόρος αγοράς 10% για τα νέα αυτοκίνητα έχει απαλλαγεί για τα EV από το 2014.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.