Η Γαλλία, μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης, φαίνεται πως ετοιμάζει νομοθεσία που θα αποκλείει έμμεσα τα κινεζικά EV.
Πιο συγκεκριμένα, η Γαλλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καταργεί τις επιδοτήσεις που αφορούν την αγορά EV που προέρχονται από την Κίνα. Θα συνεχίσει την κρατική επιδότηση, ύψους 5.000 ευρώ, για όλα τα υπόλοιπα, πλην των εκ Κίνας ορμώμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η γαλλική πλευρά, αποδίδει αυτή την απόφαση στις εκπομπές ρύπων, στο αν δηλαδή πράγματι, τα κινεζικά EV είναι τόσο φιλικά προς το περιβάλλον. Πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν πως η κατάργηση των επιδοτήσεων σχετίζεται με την ανθρακική ουδετερότητα του κάθε μοντέλου.
Πιθανότατα όμως, αυτό αποτελεί μία πρόφαση. Σύμφωνα με το Reuters, ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και οι υπουργοί της κυβέρνησης θέλουν να διασφαλίσουν ότι τα κρατικά μετρητά δεν θα χρησιμοποιούνται στο εξής για να στηρίξουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αντίθετα, θα προτιμούσαν τα χρήματα αυτά , που υπολογίζονται σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ κάθε χρόνο να διατηρηθούν και να διακινούνται εντός της Ευρωπαϊκής Αγοράς.
Η νέα νομοθεσία που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον Δεκέμβρη θα αποκλείσει ουσιαστικά τα κινεζικά EV από το σύστημα κινήτρων. Αυτό συμβαίνει επειδή ο κατασκευαστής των περισσότερων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα.
Η ζήτηση για EV από την Κίνα έχει αυξηθεί τόσο πολύ στην Ευρώπη, που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν νέα πλοία για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Πράγματι, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι κινεζικές αποστολές νέων ενεργειακών οχημάτων (που περιλαμβάνουν τόσο υβριδικά όσο και EV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 112% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, ενώ από το 2021 και εφεξής, τα ποσοστά είναι αυξημένα κατά 361%!
Κι όλα αυτά, τη στιγμή που η ΕΕ εξετάζει να θέσει συνολικά δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.
Αυτή η απόφαση όμως, αναμένεται να έχει αντίκτυπο στην τσέπη των Γάλλων καταναλωτών. Το Citroen e-C3, που κατασκευάζεται στη Σλοβακία, δεν αναμένεται πριν από το επόμενο έτος. Ούτε το Renault R5. Η τιμή του MG4 στη Γαλλία, χωρίς την επιδότηση αγγίζει τις 30.000 ευρώ. Το Renault Megane, ένα ανταγωνιστικό μοντέλο του MG κοστολογείται στις 38.000 ευρώ. Αν από αυτή την τιμή αφαιρέσουμε 5.000 ευρώ, λόγω της κρατικής επιδότησης, τo ΕV της Renault παραμένει πιο ακριβό από τον Κινέζο ανταγωνιστή τους.
Τι γίνεται όμως με το Dacia Spring, ένα προσιτό EV που κατασκευάζεται στην Κίνα; Ο CEO της Renault, Luca De Meo, δήλωσε πρόσφατα ότι το μοντέλο θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικό ακόμα και χωρίς την επιδότηση.
Την ίδια ώρα, κολοσσοί της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η BYD και η SAIC, η οποία κατέχει μεταξύ άλλων την MG δεν μοιάζουν να πτοούνται από τις ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις, καθώς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το άνοιγμα των ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων παραγωγής τους.
Ο επιχειρηματικός πόλεμος Δύσης-Κίνας, στον βωμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται πως θα έχει ακόμα πολλά επεισόδια, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και η στάση της Κίνας, στην προσπάθεια που κάνουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να ανακόψουν την πορεία της.